Det kan se ut som ikke alt er helt på plass ennå. Ved bestilling av billetter kommer "EBD" opp som reisedokument, mens det fremdeles står "EBG" på bonusprogram.
Ser det er på plass på min profil også, men da jeg prøvde å logge meg på diamond.flysas.com ble jeg videresendt til gold? Edit: Er vel sikkert fordi de sidene fortsatt har gammel prefix registrert på seg, og dermed tror jeg har gull.
Det vil det vel forsette å stå ettersom den bare angir status i Star Alliance.. Men en del ganger står det jo feks SK*G EBG på boardingkortet. Her vil man kanskje se en forskjell?
Sant nok. Står kun SK*G på dagens hvertfall. Snakket med Nils Lindhe om dette på meet and greet'n og han kunne da bekrefte at crew ville se Diamondstatus ila to uker. Og i dag har det gått 13 dager, og noe har jo skjedd, så det må sies og være veldig bra! Mulig crew ser dette på manifestet?
Dette er også nevnt i nyhetsbrev som nettopp ble sendt ut til bedriftskunder: http://www.sas.no/Bedriftsprogram/Corporate-news/
Don't get your knickers in a twist! Mulig det kommer inn i manifestet, men noen års erfaring med EBP i nevnte dokument har resultert i... La meg se... absolutt ingen "gjenkjenning" i kabinen noengang. Unntatt langflight, da har det skjedd et par ganger. Og jeg synes det er helt OK - som nordboer føles det pinlig når purser i sandkasseselskapene nærmest går ned på kne foran deg for å ønske velkommen.
Reiste alene OSL-KBH for å møte min far som hadde bestilt billetten min og er EBP, da vi skulle reise videre sammen. De spurte meg om jeg var Pandion, hvorpå jeg svarte at det var min far som var dette, siden de tydeligvis hadde sett det i manifestet. Fikk alikevel gratis servering av både mat og drikke. Kanskje hadde jeg bare veldig flaks.
Og da kan det rapporteres at ifølge purser på SK 4830 nå skulle EBD gjenkjenning ombord være på plass fra i morgen av. Forøvrig en herlig tur hvor SAS virkelig leverte varene!
Så nå er det trygt å legge EBDxxxxxxxxx inn I sin reiseprofil på jobben? Tidligere gikk ikke dette gjennom via Amadeus... Så det ble ikke registrert noe program...
EBD i prefix på appen (oppdaterte seg nuh!), men på 'kortet' står det fortsatt EBG. Edit: Og et par timer senere var 'kortet' (altså i appen) blitt gjenfødt som EBD også.
Det står at profilen i Amadeus ikke kan endres før 29. juni. Ellers så skal alt annet være i orden fra i dag.
Hva er egentlig poenget med å ha bokstaver i det hele tatt? Jeg vet aldri om jeg skal ha med EBG eller bare nummeret når jeg bestiller hos andre enn SAS. BA-kortet mitt har kun nummer og det fungerer helt fint, designet på kortet sier jo uansett hvilken status du innehar.
Bør man oppdatere bestillinger gjort hos andre Star selskaper med EBD for å sikre at man får poeng for turene og slippe å etterregistrere? Eller bør poeng med EBG prefix også komme inn på kontoen?