Jaggu glemte jeg ikke bilde av den japanske hovedretten, grillet gulfinnet tunfisk:
Oppe til høyre der tror jeg det var en japansk pudding kake.
Etter maten var det på tide med noen Hibiki 21 YO, som jeg nå slipper å betale £1200 flaska for å smake på:
Det kom til slutt til et punkt hvor jeg fant ut at det var best å gi meg.
Men når det var, det husker jeg ikke....Det ble vel en 4-5 timers "søvn" kanskje.
Sengen var ganske hard, så jeg brukte dynen som overmadrass, og så fikk jeg en dyne til fra business. Surt å foreta en negativ klassereise der men....
Ca. 1,5 time før landing var det på lav tid med enda mere mat:
Maissuppen øverst på bildet var søt, smakfull og veldig god.
Ramen smakte som ramen skal, klink terningkast 3-4.
Jeg vet ikke om det var tilfeldig eller om First Class personalet er veldig oppmerksomme, men en gang jeg var på toalettet, hørte jeg info på høytaleren kun på engelsk, mens jeg i setet mitt naturligvis også hørte slik info på japansk. Kan de være så high-tech at de muter språket som den som er på do ikke skjønner bæret av? Jeg liker å tro det i hvert fall
Det var påbudt med munnbind ved boarding og når man beveget seg på flyet forresten, og cabinpersonalet brukte det hele tiden. Jeg er blitt så vant med det etter pandemien, at det gjorde meg ingenting.
Etter landing var det litt styr med diverse QR-koder og kø for å komme seg ut.
Det ble et hjertelig gjensyn med denne brusautomaten i noen sekunder til jeg så at den eneste brusen som var utsolgt, var den jeg skulle ha, Fanta med blå druer:
Jada, man kan kjøpe den importert fra USA i Norge også, men den fra Japan smaker enda litt bedre.
Pga. relativt sen landing, og ikke minst tidlig hjemreise mandag morgen, gikk jeg for The Royal Park Hotel på Haneda. Det var veldig behagelig å bare gå ut fra sikkerhetskontrollen, og rett inn på hotellet:
More to follow!
Last edited: 17. des 2022