Ego-trip til Hong kong t/r på tre dager

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 05. aug 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Min kone forstår meg ikke!
    Men hun er jo på jentetur denne helgen og hvorfor skal jeg sitte alene hjemme i Bergen hvor det settes den ene nedbørsrekorden etter den andre???

    Det er jo litt sprøtt, innrømmer det ... hvis man ikke er sprø så blir livet litt kjedelig ...
    ..... jeg kom fra ARN i går kveld (buss for tog må vite) og overnattet på "halvhjem" mitt lille krypin i Oslo ... sov der i 5 timer før det i dag var på tide å ta "buss for tog" tilbake til OSL.

    En rask frokost i gullstuen på OSL før en ny frokost kom på bordet på SK482 ...
    Du verden så godt det er å bli mottatt av smilende og blide jenter (norske) på flyet ... skulle nesten tro vi var gamle kjente ... ikke vet jeg, men jeg treffer noen hundre av dem i løpet av året.

    Portvokteren i gullstuen på ARN var en sur megge som nektet å forstå bergensk, en norsk dialekt som er så forståelig ar både TV 2 og NRK bruker den for å fremme forståelsen for det norske språket ( Hans Wilhelm og Davy) ..... jeg ga opp å snakke med henne da hun pekte til høyre og sa "du är välkomen in där" og jeg gikk til venstre ...

    Her sitter jeg da, og ser det en flyet ta av etter det andre, nå gikk nettopp flyet til LAX de får ha god tur!
    Har bare vel 4 timer igjen til noe begynner å skje, hadde jeg vært i FRA hadde det kanskje vært mulig å kjørt litt Porsche som Stuttfeiten gjorde, eller er det bare for LHF??

    Her er mulighetene litt annet, kunne kjørt Arlanda Expres T/R ....det går like fort som en Porsche, men den tar jeg et par ganger i uka ....

    Er det noen som vet hvordan "en gammel mann" kan få bilder inn her fra iPhone eller padde? Uten å bruke PC?
     
    drsyk, Calling, Petter B-C and 11 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skjønner deg og gleder oss til fortsettelsen. Når det gleder bilder så trykker du på last opp fil ved siden av send svar så skal det nok dette brevet bli illustrert og!
     
    RoadKing liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg
     

    Attached Files:

    drsyk, LineE, anders82 and 2 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, det blir litt amatørmessig

    Det gikk jo bra ..
    Stille i gullstuen på ARN
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    God tur i østover @Eddie47, jeg er og på egotrip, men kjapp helgetur vestover til SFO.
    Utmerket mannskap på SK1455 til CPH, Mikkeler var fortreffelig som vanlig :).
    Det er mitt bestemte inntrykk at frokostbuffen i Gullstua på OSL har blitt mer innholdsrik?
    Vil forøvrig skryte av fasttrack på OSL, jeg kom med en bok i handa og ingenting annet. Vakthavende sa: Du ser ut som et enkelt case. Og tok meg forbi alle familier og turister og først i køen :). Smått flaut da, at jeg glemte mobilen i skjortelomma. Uansett, kudos til fasttrack.

    Ser ut til at SFO flighten er på stell, så jeg forlater lounge om ca 10 min.

    Ha en praktfull tur!
     

    Attached Files:

    drsyk, Petter B-C, LineE and 4 others like this.
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    God tur gutter - høres fantastisk fint ut! (guttetur alene er helt topp, spør du meg).

    Straks mer av dette for meg og yngstejenta på tredagersturen til Island.
    (Bildet er tatt av datteren... heter det da jr.?)

    [​IMG]
     
    Petter B-C, Stuttfeiten and RoadKing like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Frokosten på OSL er helt OK ..
    Men det går mest i ost og skinke og kaffe .. litt egg
     
    Sunnfjordingen liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Apropos sprudlevann, kommer ikke de ekte greiene så kan man jo blande vin og Farris? ;)
     
    jayeff, Robert H and Eddie47 like this.
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    <offtopic>
    Da heter det vel d.y. :)
    </offtopic>

    Satt akkurat og tenkte på om jeg skulle slå til på en helgetur til L.A. for 3.500,- bare for å ha noe å gjøre en helg i høst. Men tror kona blir sur hvis hun ikke får være med, men da blir det jo dobbelt så dyrt! Hmmmm....
     
    Petter B-C, Robert H and Shyneno like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Pass på en helg hun er opptatt med noe, f.eks håndballturnering ;)
     
    Kjakan and Eddie47 like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    ... eller en lenge planlagt jentetur på en hytte i fjellet
    Hvis de bare er 3-4 stykker vil jo et frafall av en "ødelegge alt", pass på at du har forsynt dem rikelig med Tax free kvoter ..
    Vips så er du på tur ...
     
    Petter B-C, LineE, Kjakan and 2 others like this.
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ingen som spurte meg verken om boardingkort eller referanse ved bestilling eller henting av bil. Eg ringde berre nummeret i Big In Japan-tråden og bestilte. Veit ikkje om dei sjekkar med LH i kulissane, men når "flying is our game, discretion is our name" så er det kanskje ikkje berre å ringe LH og spørje om den og den reiser på F i dag?

    Einaste eg vart spurt om var om eg ville ha bonus til Eurobonus. Og det ville eg sjølvsagt :)
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpg
     

    Attached Files:

    drsyk and RoadKing like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Mye fint folk utenfor vinduene ...
    Sam Eyde .. han skal til Roma
    Roald Amundsen (han er litt større) .. han skal til Oakland ...

    Ellers er jeg faktisk litt imponert over hvor mange avganger Norwegian har herfra ..
     
    RoadKing and Kjakan like this.
  15. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at det blir guttetur til Washington i november. Foreslo det i stedet for Berlin siden det er helgesalg hos SAS, og gutta er med på det! Så da får man en tur over dammen med hotell for samme prisen som til Berlin. Ikkje galt det!
     
  16. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Bergenser og korrekt bruk av indirekte objekt? Her er det noe som skurrer. Sikker på du ikke skryter på deg statsborgerskap her?
     
    Last edited: 05. aug 2016
    Kjakan and rkvalvaa like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Født på Betanien og bor på Laksevåg .... men jobber i Stockholm og Oslo ...
    Ikke alltid like lett
    Sitter i flyet ...
    Alle damene har vært blide så lang ...
     
  18. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg regner med at du forklarte overfor din kone hvor viktig det var å få frem en uhildet og balansert rapport på dette forum om hvordan det er å reise med SAS til Hong Kong...? :)
     
  19. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Født på Betanien...???
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Dårlig nett her oppe .. jeg får stadig beskjed fra IT om at all data ligger i skyen, da burde jo det være lett å få kontakt nå når vi er i skyen ..
    Vår IT avdeling i Stockholm er to stykker, den ene nekter å forstå bergensk og vi må snakke engelsk .. "det är så jobbigt med norsk" ..
    den andre jobber som en helt hver gang jeg har behov, så jeg bruker bare han ..
    ... gamle menn som tok eksamen på NTH med regnestav har alltid behov for IT-support ..
    Damene smiler enda, men ingen har stoppet hos meg i 21H og tilbudt noe som helst ..
    Er tørst!!!
    Jeg sitter i Plus fordi jeg er sikker på at min kone hadde forstått meg enda
     

Del denne siden