Eit slags reisebrev frå Svalbard

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kristian, 04. okt 2016.

  1. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Å spise is oppe i "isødet" er jo ikke feil ;)
    Er det sol så er det nå en gang sol så da er det alltid lov med is :D
     
    Kristian liker dette
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Dag 8: Ein inspeksjon i gruve 3
    På føremiddagen hadde inspektørane ein siste plikt: Å sjekke tilstanden i gruvene. Vi valde gruve 3, trass i at lokale heltar insisterte på at det berre er gruve 7 som er i drift per i dag. Vårt oppdrag var sjølvsagt å sjekke ut korleis kulturformidlinga om gruvedrift blir ivareteke.

    20160902_112408.jpg
    Til minne om grunnleggjaren av Longyearbyen

    Longyearbyen vart grunnlagt av amerikanaren John Munroe Longyear i 1906. Han var eigar i gruveselskapet Arctic coal company som selde gruverettane sine til Store norske Spitsbergen Kulkompani i 1916.

    Lenge var byen eit gruvesamfunn, men i dag er det annleis. Etter nedskjeringar i gruvedrifta kunne lokalfolk fortelje om at det no til tider er vanskeleg å oppnå telefonisk kontakt til gruvekontoret. Det er nesten ingen på jobb der lenger.

    20160905_094831.jpg
    Utanfor inngangen til gruve 3

    20160905_110659.jpg
    På veg inn i gruva

    For å bistå vårt viktige inspeksjonsoppdrag kom ein triveleg ung kar frå Fastlands-Noreg og henta oss på overnattingsstaden og køyrde oss til gruva. Det er ingen tvil om at karen kunne sakene sine. Vi fekk ikkje gå så veldig langt inn i gruva av omsyn til tryggleiken, men vi fekk god informasjon om livet som gruvebus.

    20160905_111340.jpg
    Redningsbil i gruve 3

    20160905_112045.jpg
    På utsida av gruve 3 med utsikt ut over Adventfjorden og Longyear lufthamn

    Etter omvisinga hadde vi ikkje anna val enn å setja inn nok eit «Godkjent»-stempel i protokollen.

    Etterpå vart det tid til evaluering av inspeksjonen. Dette skjedde på Svalbard lufthamn, Longyear.

    20160905_114512.jpg
    Avgangs- og ankomsttavla på Svalbvard lufthamn

    20160905_124808.jpg
    Venterommet på lufthamna

    Anekdote 4 – ei totalavsporing
    Harald fangstmann opplevde for nokre år tilbake å vere maks uheldig. Under dunsamling frå fuglereir i eit fjell i nærleiken av fangststasjonen ramla han og begge beina brakk. På heilt underleg vis fekk han krype og slept seg langsetter marka heim. Dette brukte han to dagar på. Her fekk han tilkalla hjelp og hamna på sjukehus der han var innlagt i fleire veker.

    Ikkje lenge før denne hendinga hadde Telenor etablert telefonkontakt til Harald ved hjelp av ein tre–fire linkstrekk som gjorde at signalet kom fram frå Longyearbyen via Isfjord radio til Kapp Wijk. Telenor fekk nyss om denne hendinga og tok kontakt med fangstmannen for å spørje om dei kunne kome og lage reklamefilm.

    Nokre veker seinare dukka Telenor opp med eit kamerateam og alt som høyrer til. Her snakkar vi visstnok om fleire millionar i utgifter for telegiganten. Dei fekk fangstmannen til å fortelje historia om korleis han fekk hjelp. Telenor såg føre seg historia om korleis telefonen hadde redda livet til mannen.

    20160830_155537.jpg
    Kapp Wijk, åstaden for denne anekdoten

    Harald fortalte og kom til det punktet der han endeleg får kara seg inn døra og ser redninga framom seg i form av telefonen. Framom kamera fortel Harald, her «gjengitt fritt efter hukommelsen fra slik en annenhåndsskilde skildret det hele»:
    - Eg fekk kravla meg inn over dørstokken og løfta av telefonrøret for å ringje etter hjelp, men trur du faen ikkje djevelskapen var død! Telenor hadde for helvete ikkje kopla opp linja mi! I staden måtte eg ut og opp på kaldloftet. Dit opp slepte eg meg berre etter armane for å få tak i den gamle VHF-radioen. Slik fekk eg tak i hjelp.

    Filmteamet frå Telenor vart ståande å måpe. Dei hadde vore sikre på at telefonen hadde redda livet til mannen. Snakk om blemme! Enden på visa vart at dei fekk fangstmannen til å lyge og fortelje at telefonen redda livet hans, men Harald var så dårleg til å lyge at filmen aldri har vorte vist.

    Som kompensasjon for at han måtte stille opp på dette, måtte Telenor love å tilby telefonlinje til Kapp Wijk så lenge fangstmannen lever. I dag er det fleire linkspegl som blir heldt vedlike berre for éin kar på Svalbard. Det er ikkje rart at telegiganten generelt ligg litt over i pris samanlikna med konkurrentane.

    Kart.png
    Ein liten geografisk repetisjon
     
    FFlyer, Henrik, milehigh and 7 others like this.
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Inspeksjonskonklusjon
    Svalbard er i stor grad i godt hald, men denne inspeksjonskommitéen tilrår alle å køyre eigne inspeksjonar slik at vi totalt sett kan få eit betre grunnlag for å trekkje gode konklusjonar.

    Longyearbyen er ein god base for utfluktar ut av byen. Dersom ein skal vere meir enn nokre få dagar på Svalbard kan dagsturar til Pyramiden vere ein god idé. Denne inspeksjonen kunne av diverse grunnar ikkje reise til Barentsburg, men den russiske gruvebyen vil bli sjekka ut neste gong.

    Overalt møtte vi blide og hjelpsame menneske, trass i at inspeksjonen vart utført anonymt. Spesielt vil vi råde komande inspeksjonar undersøkje om Svalbard Explorer kan bistå med eit opplegg for utfluktar. Vi fekk halv pris på våre feltdøgn. Ordinær pris ligg på 5 000 kroner per person per døgn. For dei andre aktivitetane betalte vi listepris.

    Dersom lesaren har spørsmål, er det berre å ta kontakt.

    20160830_164436.jpg
    Ved Svenskehuset

    20160830_195651.jpg
    Ved Skansebukta
     
    milehigh, AndersWE, Enhanced and 4 others like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eg kunne ikkje ha sagt det betre sjølv! :D
     
    Earl liker dette
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Min oppfatning er også at menneskene på Svalbard er veldig åpne og hyggelige! Det blir liksom aldri lei av å få de samme spørsmålene om kulde, isbjørn etc.

    Fikk du med deg en middag på Huset? Det er verdt turen alene!
     
    Kristian liker dette
  6. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det har vært mange gode reisebrev her i år, men dette må nok være ett av de aller beste. Også på nynorsk da!
     
    Kristian liker dette
  7. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Flott reisebrev!
     
    Kristian liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Herlighet for et brev! Det er noe med det når det blir på nynorsk. Blir liksom litt morsommere da.
    Du og @Stuttfeiten er i hard konkurranse om årets reisebrev
     
    Kristian liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt skrevet reisebr.. inspeksjon!
     
    Kristian liker dette
  10. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Førsteklasses inspeksjon!
    Takker og bukker for lun humor og gode bilder :)
     
    Kristian liker dette
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig !!! Ser det er på tide å dra tilbake dit igjen....I min tid som tromsø-boer var det vel en 8-10 turer ila de 7 årene jeg bodde der og ikke var student :)
     
    Kristian liker dette
  12. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må bare stemme i.

    Tok en tur i slutten av april måned 2014, men nå ser jeg jo litt av hva jeg har gått glipp av (og jeg var i utgangspunktet fornøyd med vår tredager med Tempelbukta, Barentsburg (begge turer på egen skuter naturligvis) og isgrottevandring.

    God inspirasjon til neste tur!
     
    Kristian liker dette
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Her må undertegnede innrømme en alvorlig mangel ved inspeksjonen, men det er notert til neste runde oppover til det arktiske arkipelet.

    Tusen takk! Og ja, det har vært mange gode reisebrev her inne. Ingen nevnt, ingen glemt! :)

    Tusen takk! :)

    Tusen takk! Heldigvis er det ingen konkurranse, for da hadde jeg fått prestasjonsangst :D

    Takk for det, takk for det! Veldig hyggelig å høre :)

    Godt å høre at inspeksjonshåndverket bestod kvalitetstesten og at bildene var mulige se på :)


    Det er sikkert mulig å få Svalbard-overdose, men jeg forstår veldig godt et ev. ønske om å dra tilbake. Måtte muligheten by seg ganske snart :)

    Ja, men at du har fått med deg Tempelfjorden og Barentsburg på en tredagerstur er ikke verst. En vintertur til Svalbard hadde jeg absolutt kunne ha tenkt meg :)

    Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger og tomler opp fra dere alle. Det varmer en gammel skrott mer enn en gjennomsnittlig Jøtul-ovn :D

    Eventuelle spørsmål besvares etter beste evne :)
     
  14. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    For vår del var det litt morsomt, fordi vi tok turen til Barentsburg 1. mai. Fra de lokale i Longyearbyen var advarselen klar: Ikke noe drivstoff å få i Barentsburg 1. mai. Det var baaaaare å glemme
    Dama er heldigvis fra Arkhangelsk, så ved ankomst hotellet i Barentsburg (der det var det også en annen gjeng som bestilte flasker med "drivstoff" i ett sett, gikk det helt fint å betale på hotellet for å få en lokal helt til å troppe opp med en jerrykanne (vi hadde tross alt kun ėn skuter for returen). Vi var jo advart som "søppel' i forkant...

    Gåvåru paruski? Da! Åichi harasjå!
     
  15. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Ida-disclaimer: Må taes opp med min bedre halvdel som snakker språket. Selv synes jeg at jeg er veldig flink - sånn relativt.
     
    SASlovah4evah and Kristian like this.
  16. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Takkar for ei framifrå inspeksjonsrapport :)
     
    Kristian liker dette
  17. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en flott inspeksjonsrapport. Virker som en flott tur og må si det frister med en tur nordover etter å ha leste dette :)
     
    Kristian liker dette
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk reisebrev. Har ikke vært der siden gruveulykka- hvor jeg klarte å haike med VG helikopteret til Barentsburg, og sysselmannens hjem:D

    Ny tur i November. Får ta med maglight.Blir nok neppe fangshytter med en baby. 5000 pp/natt frister ikke mye. Derimot Raddison. Så får vi heller prøve noen dagsturer eller peiskos.

    Anekdote: Kom akkurat hjem fra en svipptur til Hammerfest (med side trip til Nordkapp), og kom i snakk med dame som hadde bodd der fra 1950. Hun fortalte at når de begynte på skolen fikk de utlevert pennal, ransel og lommelykt!
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var en helt nydelig tråd å lese gjennom! For noen fantastiske opplevelser du har skildret veldig godt her, dette var skikkelig imponerende!
     
    Kristian liker dette
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for hyggjeleg tilbakemelding :)

    Tusen takk! Så bra at herren hadde ei god lesestund :)

    Det er berre å gå inn på Internett med eit betalingskort for handa og vips er du der. Det meste gjer seg sjølv :p:D

    Takk for triveleg tilbakemelding :)

    I november er det sikkert greitt med ei lommelykt og eg er sikker på at SAS-hotellet tar godt vare på både den relativt unge verdsborgaren og opphavet :) God tur oppover!

    Sånn, dersom nokon lurte, listeprisen hos turoperatøren som vi valde ligg på rundt 5 000 kroner per person per feltdøgn. På det tidspunktet vi undersøkte pris, i februar/mars 2016, skilte ikkje vår operatør seg spesielt frå andre turoperatørar.

    Grunnen til at vi enda opp med den operatøren vi reiste med var at vi fekk 50 % rabatt. Alt var inkludert, inkludert mat, god drikke, drivstoff, to guidar på to inspektørar og meir til. Stemninga undervegs var veldig god at det var vel verdt kvar krone og vi hadde sikkert betalt fullpris utan å mukke om det hadde vore einaste alternativ :)
     

Del denne siden