Ekstra bagasje som EB Gold på star alliance light bookinger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TommyL, 24. mars 2023.

  1. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

    Jeg er Eurobonus Gold. Om jeg booker en tur med LH eller Swiss uten innsjekket bagasje, kan jeg bruke gullkortet til å ta med en innsjekket koffert?

    mvh

    Tommy
     
  2. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg kan se er svaret i utgangspunktet nei, men kan være ja på interkontinental reise.

    LINK
     
    TommyL liker dette
  3. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror det er ja på interkontintinentalt. På staralliance.com står følgende:

    Some airlines do not offer this benefit on individual flights but only on connecting Star Alliance flights. Within Europe on "Light" fares offered by Lufthansa, Austrian & SWISS, "Check&Go" fares offered by Brussels Airlines and “Go light” fares offered by SAS as well as on “Seat” fares offered by Air New Zealand, the extra baggage allowance is not offered.

    jeg tar sjansen! :)

    Takker for svar!
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    I LH group er det i utgangspunktet ikke gratis bagasje i Light fare, uansett status. Jeg har ikke prøvd det selv, men på interkontinental reise skal det være mulig med en gratis bagasje, dog bare som goodwill når du sjekker inn i skranken. Det står ikke i billetten. Jeg kan godt tenke meg at man kan få trøbbel når man møter en ukyndig agent i skranken. Men hvor ofte skjer det? Alle av oss her møter jo helle tiden bare hyggelig og kompetente agenter.

    Utover det er det også Står Alliance selskaper der du får gratis bagasje, selv om du har en billett uten bagasje. Et eksempel jeg kan bekrefte er LOT.
     
    TommyL liker dette
  5. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Leste nettopp vilkårene for billetten.

    Please note: Also for HON Circle Members, Senators, Frequent Traveller and Star Alliance Gold Members, the Light fare does not include additional free baggage or golf equipment allowance.

    Så da spørs det om jeg ikke hoster opp de kronene allikevel
     
    Insomnia4u liker dette
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bestilte med 23 kg bagasje noe som viste seg å være lurt, i og med at jeg plutselig trenger 2x23 kg.

    Jeg har lagt inn gull kortet i bestillingen, men det viser bare 1x23 kg både i appen til Swiss og på nettsiden. Er dette normalt? Skal man legge til den gratis bagasjen ved innsjekk? :)

    Mvh

    Tommy
     

Del denne siden