Skulle bestille flybilletter fra Lufthansa og kom over deres Doctor on board program. Som lege kan man registrere seg hos dem og få 5000 miles&more + 50euro i gavekort. Turkish Airlines har Smiling Doctors program hvor man også kan få 5000 miles&more ved innmelding, men i motsetning til Lufthansa får man disse poengene først når man foretatt en reise med dem. Kjenner dere flere flyselskap med lignende fordeler for leger?!
Tegnet meg for mange år siden, og ble faktisk anmodet personmlig om assistanse rett etter landing CPT-FRA; en afrikansk kviinne hyperventilerte seg nesten bevisstløs da hujn skjønte at hun mistet sin connection. Alt roet seg, og tilbud til meg om upgrade til C på FRA-OSL. Etter dette har jeg stort sett registrert meg med EB bonusnummer når jeg reiser med LH, og står derfor ikke på manifestet.
Er det ikke under flyturen man kan bli bedt om hjelp? Når flyet først har landet kan de vel kontakte helsepersonell på baken eller?!
Faktisk så gjøres det ganske mye arbeid innendørs i et fly, men selvfølgelig så kan man ikke gjøre stort når man ikke har deler eller underlag tilgjengelig For å si det sån får vel gjort omtrent like mye som det legen klare i lufta uten legemidler, tester eller skalpel.