Emirates Business Upgrade Lottery

Tråd i 'Reisebrev' startet av FastLane, 05. mai 2016.

  1. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er min første Trip Report, hvor jeg reiste følgende rute:
    EK160: OSL - DXB
    EK159: DXB - OSL

    Booket en tur til Dubai i en uke i høst for en kort ferie før semesterstart. Bestilte turen i økonomi, men etter å ha brukt utallige timer på YouTube osv på å drømme om First og Business på Emirates, bestemte jeg meg for å prøve alt jeg kunne for å bli oppgradert, da jeg aldri har flydd i First eller Business enda siden jeg bare er 21.

    Etter å ha gjort masse research online, som blant annet ba meg melde meg inn i Skywards, kle meg pent, prøve å smiske med ground crew, osv. følte jeg meg klar for utfordringen!

    Så jeg tok på finskjorta og kjørte til flyplassen. Når jeg ankom OSL prøvde jeg først i check-in skranken, hvor jeg ble tilbudt oppgradering mot penger, da de hadde sendt e-post med et ganske godt tilbud om oppgradering kvelden før, men som ikke var aktuelt.

    Dro så til Emirates skranken på OSL, hvor samtalen gikk ca. slik:

    Meg: "Hi, I just have a quick question regarding my flight. I was wondering if there are any available seats that have more legroom, as I am a pretty tall guy (er 1.98m). "
    Emirates: "Hmm, unfortunately there aren't any emergency exit seats available on this flight as we are almost fully booked"
    Meg: "I see, are there any vacant seats in other classes?"
    Emirates: "Yes, we have available seats in Business"
    Meg: "Are there any possibilities for complimentary upgrades for Skywards members?"
    Emirates: "Unfortunately not, we have sent out a offer to get an upgrade at a discounted rate, but that's all we can do."


    Ganske skuffet gikk jeg da gjennom sikkerhetskontrollen, og satte meg ved gaten og ventet på boarding. Jeg er ikke typen som gir opp, så tenkte "ett siste forsøk", og gikk opp til crewet ved gaten og prøvde lykken igjen - men fikk samme tilbakemelding.

    Gikk ganske flaut tilbake, satt meg, og skjønte at det ikke var like lett som jeg hadde lest på nettet. Når boarding startet gikk jeg skuffet bort til gaten for å scanne boardingkortet mitt... men det blinket rødt!

    At that stage hadde jeg egentlig glemt det helt og gitt opp tanken på oppgradering, men så ser jeg henne rive boardingkortet mitt i to og strekke hånden bort til en rad med nye boardingkort. Jeg prøver å zoome inn med øynene mine og ser så vidt at det står noe som begynner på B på toppen av kortet.

    Nooooooooooooo waaaaaaaaaaaaayyyyyyyyy tenker jeg, rett før jeg hører:

    “Mr. FastLane, it seems like you have been assigned a new seat.”

    Regner med at hun ikke ville si Business høyt da det sikkert ikke hadde skapt noen veldig god stemning blant de 150 andre som stod i kø bak, hehe. Dollargliset mitt var så stort at jeg var redd tilbakesmell på skatten :D

    Vet fremdeles ikke om det var mitt forsøk på å sjarmere Emirates ground crew, at økonomi var overbooket (regner med det, da det var en god del andre Business boarding kort ved gaten) eller om det var ren tilfeldighet at jeg ble oppgradert, men jeg hadde i hvert fall en fantastisk tur :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    Har vært der mange ganger før da jeg har familie i Dubai, så bildene er ikke veldig "turist-aktige" - men første gang jeg flyr dit med Emirates. Noen random mobilbilder fra turen:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    På turen hjem rakk jeg nesten ikke flighten, så hadde ingen tanker om oppgradering i rushet mot flyplassen. Droppet av bagasjen min 10 minutter før check-in stengte, og fikk da vite at jeg hadde blitt oppgradert på nytt til Business! På DXB har Emirates en helt egen terminal for Business og First passasjerer, men fikk aldri prøvd den ut da jeg ble droppet av på Economy terminalen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Takk for at du leste min første Trip Report :)
     
    geddi, Misterix, Edin and 26 others like this.
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 11. nov 2017
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig kjekt å lese, her har du hatt bra med flaks :) Men som kjent står lykken den kjekke bi ;)
     
    CaptainPoint and FastLane like this.
  4. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Artig historie og lesing! Så utrolig bra du fikk prøve business og hadde en flott tur /(retur).
    Har selv blitt oppgradert, fra business til frist, uten noen form for sjarmering osv, men var kun skywards-member og hadde flydd biz t/r Australia :)

    Håper du kan gjøre flere forsøk mtp familie i Dubai :D
     
    CaptainPoint and FastLane like this.
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, fantastisk! Gratulerer med oppgraderinga og takk for fin rapport! :)
     
    RoadKing and CaptainPoint like this.
  6. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Eg blir så gla av å lesa når folk blir så glae av den lille ekstra gleden di uventa får.
    Heilt fantastisk å oppleva det =)
     
    FastLane liker dette
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde også min første tur med Emirates OSL-BKK nå i mars, hadde på forhånd statusmatchet meg til Skyward Silver.

    Det var en bra reise begge veier og ble oppgradert til Biz fra BKK-DUB, noe som jeg oppdaget da jeg sjekket reisen min i appen samme kveld som avreise ;) Sjekket inn på nett nesten to dager før avreisen på returen og så da att flyet virket å være ganske fullt.

    De hadde ikke flatbed så litt mindre komfort enn hva jeg er vant til på Thai Air. Men bevares det var greit å få seg noen bonustimer med søvn. Sover ikke så lett om jeg reiser på økonomi, så denne oppgraderinger var selvfølgelig kjærkommen.

    En irriterende ting med reisen var bussing på flyplassen i Dubai, til og fra flyene. Slikt tar tid og gjør att man virkelig trenger tiden man har mellom connecting flight videre.
     
    FastLane liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for fint reisebrev og gratulerer med full uttelling på oppgraderingene! Jeg må si jeg er imponert over innsatsen du la ned og nesten bare derfor var jo oppgraderingene fullt fortjent ;)

    Jeg ser du skriver at du fikk ett godt tilbud om oppgradering på e-post kvelden før. Kan jeg spørre om hvor mye det var snakk om?
     
    FastLane liker dette
  9. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe - takk :)

    Tilbudet var på USD 700, de sendte det på mail ca. ~48 timer før avgang:

    This exclusive offer is available on a first come first served basis up to 24 hours prior to departure at the special price of USD 700.00 per person.
     
    Travellingalf liker dette
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Det må jeg si var et godt tilbud, etter min mening!!! :) Tror ikke jeg hadde vært like isklad som deg, så jeg hadde nok kjøpt :p hehe
     
  11. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, er helt enig - men det var ikke økonomisk mulig på tidspunktet for en student :(
     
  12. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Det skjønner jeg veldig godt!! Det hadde nok stilt seg litt annereldes for min del også om jeg var student! :D
     
    FastLane liker dette

Del denne siden