Emirates klinker til med 36 A380!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av John in The Tower, 18. jan 2018.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Emirates og Airbus hr blitt enige om kjøp av 20+16 A380. I tillegg til de de allerede har og venter på vil flåten da bli på 178 A380!
    Boeing kan ta seg en bolle!
    Ihvertfall i noen år til.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig gode nyheter for fremtiden til A380 og ikke minst for oss som digger hvalen! :)
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det vel ikke så mye mer enn 2 måneder siden Emirates var på shoppingtur hos Boeing, så tror nok en eventuell bolle smaker godt i Seattle fortsatt.
     
    John in The Tower liker dette
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig god nyhet! A380 er min favoritt på longhaul, med lounge/bar i 2 etasje er det perfekt for tørste C pax som meg:D:D
     
    John in The Tower liker dette
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Avtalen sikrer 10 år videre produksjon av A380. Første leveranse i 2020, noen skal dekke for eldre modeller i flåten, mens resterende er økning i kapasitet.
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vel vært snakk om at non-EU på OSL skal bygges om for å kunne handle A380? Er det noen mulighet for at vi vil få faste avganger med A380 fra Norge på sikt?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Rimelig usannsynlig. Markedet er ikke stort nok til å fylle en slik maskin. Hadde det vært det, ville vi hatt 747 for lenge siden.
     
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Nja, jeg vet ikke. Når man ser hvordan det de siste årene har utviklet seg til f. eks. Bangkok så er det nok kanskje et marked for det. Om ikke hver dag så ihvertfall et par dager i uka, og da spesielt i høysesongene.

    Nå flyr jo Thai allerede med greit belegg på sine daglige flyvinger. I tillegg er det mange nordmenn som flyr ut fra ARN og CPH, og det er også en god del som flyr med Emirates, Quatar og LH. Selv hoppet jeg på det siste alternativet denne gangen, utelukkende pga pris.

    Men det er vel bare tiden som vil vise hva som skjer. :)
     
  9. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    CPH har jo en rimelig high density utgave av A380 kjørende. Leste jeg ikke i fjor en gang, at den ligger på noe sånn som 62% belegg?
     

Del denne siden