Etter mye om og men med booking og kreative forsøk fra SAS på å unngå at folket klarer å booke F seter, gjekk det omsider i boks De 2 første strekkene er med LH i øko BGO-FRA foregikk uten noe nevneverdig spennende som skjedde, men det begynte med noe teknisk som løyste seg før oppsatt avgangstid så landet i Frankfurt på tiden Fikk beskjed fra flyvertinnen at det sto en Limousine og ventet på oss ved ankomst Greit å slippe gå når det ble bussgate Kjapp tur innom F loungen for å hente badeender Deretter strake vegen avgårde for å komme seg videre til München, her var det selvfølgelig forsinkelse, men tosjen som vi var ble det valgt å bli stående Stappfullt fly, med alt for mykje håndbagasje… Men vi er på vei
72t regelen var vel den som var vanskeligst å få has på, prøvde 5 agenter og fikk samme svar… Måtte derfor booke en «dummy» booking og legge til utreise, då kunne en styre på som en ville innen 24t før utreise, men betale gebyr Deretter var det problem med billettering av endringene, omsider mente en av dem at en ikkje kunne kombinere Widerøe på en StarAlliance booking, denne måtte da fjernes og bookes seperat , imidlertid så løyste dette seg innen 45min etter at Widerøe flygningen var fjernet fra bookingen Viljen og forståelsen til agentene er jo og litt variabel
Ser at alt løste seg til slutt 72 timers regelen er løst for min del. så får vi se hvordan det er med viljen til div SAS ansatte i uken som kommer.
På veg ned i en stol, ble en «overfalt» av en av Lounge vertene som lurte på om vi ville ha noe Det er GT måned hjå Lufthansa så vi endte med CopperHead gin Utsikten fra Piren er upåklagelig Diverse snacks, her slipper en heldigvis å stå i kø for å få
Altså, var dummy-booking enveis hjemreise i utgangspunktet? Og var det allikevel slik at du ikke kunne legge til utreise senere enn 24t før reisens start? Er litt treg, men fikk du det igjennom til slutt? Jeg måtte også fjerne WF.
Ja, dummy booking var en tilfeldig reise eg fant enveis Boston - Bergen. Fikk ikkje endre reisen mindre enn 24t før avreise, ellers var det fritt frem og endre Widerøe måtte fjernes, booket den på en separat booking
Vi begynner med en amuse bouche Denne er «som vanlig» ikkje noe å spise på Følger på med litt kaviar og tilbehør Kalv, hummer og kongekrabbe til forretter, kalven var bra, hummeren og krabben bar preg av å ikkje ha vore i nærheten av vatn på en stund Men det er tross alt fly mat Monkfish som hovedrett Sist fisk eg fikk av Lufthansa var velsmakende, denne var grei på smak men litt småseig Terte til dessert Ostekake som dessert til desserten Ost og kjeks som måltidsavslutning Utmerket service, glassene var aldri tomme, bordet ble ryddet fort når en var ferdig
En liten høneblund før en skal stå opp igjen F toalettene i A380 er jo noe for seg selv, danseplass Samt eit utvalg av diverse produkter En liten matbit før landing, denne var ikkje spesielt imponerende, men nett passelig porsjon, akkompagnert av champagne og litt Earl Grey Når besetningen fikk med seg at en hadde begynt Kvikne til var de raskt på pletten og ryddet vekk sengen og tok opp bestilling Rett og slett veldig våkent crew som fulgte med på hva som skjedde Sengen er vel noe av det bedre som kan soves på i luften, relativt tjukk madras og nok med bredde og lengde til meg ihvertfall Samtidig synst eg A380 er endel mer stabil og stille i luften enn 747 og A340, ypperlig flytur