Jeg skal en natt til Tokyo. I oppsummeringen av reiseåret 2024 anga jeg som nyttårsforsett å oppleve JAL A350-1000 F. Fulgte med litt i løpet av året. De flyr til LHR og CDG i Europa. Knapt nok noe ledig noe sted, men oppfattet etterhvert at CDG var enklest. Ved hjelp av varsler på awardfares hvor søkte på AA advantage og Finnair kom det etterhvert treff nå i begynnelsen av desember. Booket på nett med avios fra BA. Hjem var det i første omgang ikke like enkelt hverken med EB eller avios. Så åpnet det seg etter tur AY C, SK C, KL C og BA C. Avios er mer verdt for meg enn en godt full EB poengbinge og med fly premium er 30.000 EB for C hjem hyggelig. Så for de som mener at det ikke er mulig å komme til Japan med SAS/EB, så er det mulig, man må bare kunne dra på kort varsel. Jeg hadde egentlig gitt opp prosjektet, så derav turen forrige uke med Kuwait F og Qatar F. Når det allikevel ble mulig med tilgjengelige billetter og jobbsammenheng, så måtte man uansett bare gripe sjansen. Heldigvis er det stigende kvalitet. Jeg har ANA F som nr 2 etter AF F, og JAL F særlig med A350-1000 skal være bedre enn ANA F, så reisefeberen er ganske sterk. Bangkok er bare så forrige uke.