En noe uvanlig sydentur...

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fnate, 04. febr 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det boarding på første flight i min årlige sydentur.

    Jeg hater å gjøre ting to ganger, og fant en høyst uvanlig rute til Playa de Las Americas. Ihvertfall for oss Lillestrømlinger. Det hele begynner med en skeptisk elefant:

    [​IMG]
    Og fortsetter med en rekke flighter og minst ett hotell som ikke står i Ving Reiser sin katalog for Tenerife.

    Fortsetter når internet virker...
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Granca med DY?? Halleluja! Ser frem til en klassisk Fnate meltdown over Andorra ;)
     
    Fnate and Paasan69 like this.
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj, oj - dette blir spennende, men forhåpentligvis har elefanten tjent nok grunker på å selge gamle utgaver av Dagens Næringsliv til å dekke uforutsette utgifter. Uansett kan en velfylt minibar kurere det meste av gruff ;)
     
    Fnate liker dette
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Gjengslagsmål og aggressive tralleselgere - internett ombord allerede herpa, antagelig for å slette spor .. Dette virker lovende ....!
     
    Fnate liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ka farsken? Vi skal så klart ikke fly Norwegian helt ned til selveste Syden...

    Ikke enda. Han har dem med, men har ikke fått særlig omsetning enn så lenge.
     
    tommy777 liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt vanvittig lovende. Nå har jeg fått en dram, så om innlegget må moddes i morgen så bare les en gang til... i morgen. Det er jo jeg som modererer uansett.

    Vel... Som sagt, så liker jeg ikke gjenta ting. Jeg tenkte jeg hadde prøvd alt, da jeg tross alt har vært og besøkt ophavet i Playa de Fnat Americas siden 2009. Russiske charterselskap fristet ikke, og det begynte å tynnes på gøyale alternativ. Så dukket noe opp, og jeg slo så klart til. Uten å blunke.

    Jeg hadde bestilt hotell for lenge siden. For to så klart. Just in case. Når jeg booka fly tenkte jeg ikke på det i det hele tatt, og det skulle sannelig blitt litt av en forklaring. - "Jau, øøøhhhh, du skjønnår... atte... vi måtte fly en liden omvei..."

    Omveien begynte mot Gatwick. Kjekkeste veien å komme seg dit er med British Airways til Heathrow. Så 52 minutter i Underground. Så Gatwick Express. Nest beste måte er med Norwegian. Jeg har alltid hatt sympati med dem som er nest best, og kliner til.

    Ved innsjekk husket jeg nada av hva jeg hadde booket. Husket så klart hvilket fly. Men hvilke tilleggstjenester har man booket? Vet du hva? Det er faktisk ganske irriterende. Jeg vil bare kjøpe en billett og vite hva jeg får. Jeg forsøkte sjekke inn på automat.

    [​IMG]
    Det gikk så klart den veien høna sparker. Det kom masse spørsmål om størrelsen på håndbagasjen, og nå ble jeg litt skeptisk. Jeg sjekker jo aldri inn bagasje. Men til slutt skjønte jeg at her var løpet kjørt.

    - "Gå til manuell innsjekk" - stod det når jeg klikket på at jeg umulig overholdt håndbagasjereglene. Jeg hadde tippet man bare kunne dra kortet som i USA, men nope.

    I manuell innsjekk var det kø:

    [​IMG]
    Omsider... kom jeg frem. Det tok faktisk ikke så lang tid, men kø er kjipt.

    - "I've got one bag to check, miss" - sa jeg.

    Hun bekreftet. Sjekket inn og ga meg boarding kort.

    - "Hva???? Hadde jeg betalt for bagasje?" -
    jeg kom plutselig på at jeg var norsk.
    - "Ja, det har duuuuu" - smilte hun

    Det kunne godt automaten fortalt meg. Hun hyggelige jenta kunne også fint minnet meg på at jeg hadde betalt for Fast Track. Men det gjorde hun ikke. Uansett var Fast Track køen minst dobbelt så lang som den vanlige så valget var ikke vanskelig.

    Men det kunne i det minste stått på boarding kortet? Eller hur?

    Jeg kommer meg raskt igjennom terminalen. Jeg får panikk 3 ganger (skulle ønske det var en spøk) da jeg "kommer på" at jeg har glemt igjen trillekofferten min. Det er rart når man alltid gjør noe på en måte, og så plutselig endrer.

    Uansett bærer det rett til Norwegian Loungen ved gate 51.

    They have beer.

    [​IMG]

    Klarer ikke logge meg på "Airport" da det ikke kan opprettes en sikker tilkobling, men det er ikke tidenes hassle. Og snart er det boarding. Innkommende balje er litt sen, og jeg spør gate personellet om det tar lang tid. Det gjør det ikke, men jeg rekker en æres-0,35. Det gjør jeg.

    Så er det boarding på min første Norwegian flight på noen år. Ikke veldig mange år, men 2-3 år tror jeg.

    [​IMG]

    LN-SKROTING skal på tur...
     
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93

    Evt. bare ta bussen som går direkte fra Heathrow til Fnatwick.
     
    Fnate liker dette
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Blir det Fnisijet eller Fnyanair til kanariholmen mon tro?
     
    Fnate liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Galtevik har herved blitt den nye elefanthuben Fnatwick!
     
    Fnate liker dette
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    'Noe' ....... fantasien får vinger .... ser lite spennende i rutetabellene for onsdager, men hvem vet hva Bongos Tryllereiser finner på ...
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Kan legge spekulasjonene død med dette bildet, tilsendt av en flyspotter på Fnatwick:

    Fnat Air One (Small).jpg
     
    _Tobias_, EB, GinTonic and 15 others like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Skjere noe her'a?? Verste jeg vet er sånne halvferdige tripreports som tar forever å bli ferdig. :p he he he...
     
    SASDC8 liker dette
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke WiFi i privatjet'en, hehe
    Du får bestille en laptop mens du venter! :D:p:cool:
     
    tommy777 liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    JAda jaDa JaDA... Robbidiluks driver og kurser meg nå
     
    GinTonic, AndersB, Islending and 2 others like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]
    Dessuten var det jaggu ikke lett å velge fly.
     
    SASDC8 liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ja... Det er vel bare å boarde da, nå som jeg har fått kranglet med til en wifi kode er. Artig samtale i desken:

    - "Can I have a wifi code, please"
    - "Yes, that is 8 euro per day"
    - "Ok, I need it for 2 days"
    - "No problem... Let me see. 2 days... That is 72 hours and... let me see... 18 Euros, please"
    - "Riiiiight"

    Anyway, jeg skulle boarde Norwegian balja til Gatwick. Jeg har aldri landet på Gatwick før, så det var egentlig litt spennende. JEg har heller ikke reist Norwegian på dødslenge. Jeg fikk en sånn check-in mail, og da så jeg at forrige sms fra Norwegian var våren 2013. Men den flighten avbestilte jeg, så jeg er jaggu usikker på når som var sist gang.

    Flight: DY2807
    Distanse: Oslo-London
    Sete: 5C
    Klasse: Economy
    Flytype: Boeing 737-800

    Flyet var nokså mytt og hadde Sky-interiøret (det sagnomsuste), og så nokså fresh ut.

    [​IMG]

    Alle crew snakket konsekvent engelsk til meg. Dette varte igjennom hele flighten.

    Jeg var vel omtrent eneste som ikke fikk ledig midtsete, men det var faktisk ikke så krise. Fyren i midten var en av de få menneskene som har in-flight manerer. Det vil si at vi ikke kriget om armlenet. Begge to forsøkte å gjøre dette ålreit for sidemannen. Dette er så enkelt, men allikevel såååååå sjeldent. Åh, hvor verden hadde vært et bedre sted.

    Vel oppe i luften fikk vi menyer. Dvs ikke jeg, for jeg var og returnerte litt av øl'en mens de leverte ut. Imidlertid la jeg merke til at det var utrolig få som kjøpte noe. Jeg er vant med at alle skal ha ting. Dette var jo skikkelig ferieflight også. Pussig. @

    Jeg skulle imidlertid ha noe. Jeg skulle ha GT. Aner ikke hva den kostet
    [​IMG]

    Glemte å spørre om den kunne betales med bonuspoeng. Det jeg derimot ikke glemte var å teste ut noe jeg alltid har hatt lyst til, nemlig å blånekte å reise meg når personen ved vinduet må tisse.

    - "Excuse me" - prøvde vedkommende seg.
    - "......"
    - "Excuse me sir, can you let me through?"

    - "Nope." - svarte jeg helt avslappet og uten å løfte blikket fra boka mi.

    Jeg lot set henge i luften og merket hvordan stakkaren virkelig slet med å finne en vinkelt å ta fatt denne nye situasjonen på. Men så klart lot jeg han passere ganske raskt. Men det ble egentlig en god latter.

    Så da har jeg prøvd det også.

    Nattbelysning - woohhoooo:

    [​IMG]

    Egentlig er det ikke stort mer og si. Setene har en litt hard fremkant, så det presser under lårene, men ellers var comforten helt ok.

    Så klart helt tipp topp og stå og vente på bagasje istedenfor å bare seile avsted

    [​IMG]

    Elefanten derimot koste seg, og brukte tiden på å lese all den fine reklamen.

    [​IMG]

    Jeg følte meg litt mer sånn

    [​IMG]

    Men... bagasjen var - til slutt - i hende og jeg rettet dysa mot Hilton Airport Hotel for å hvile litt før neste etappe
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Etter dagens 0600 flight håper jeg for din del at turen videre går litt senere enn det. Jeg hadde ikke makta annet enn F i dag, trynet ditt ser happygolitely ut i forhold til det sure trynet mitt ;)

    Så kosta ikke BA 100K er det vel en gimmie at det blir dem videre :p
     
    Fnate liker dette
  18. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom han postet fra Hilton kl. 0745 UK tid, står det vel mellom Monarch og BA. Og hvis elefnaten var redd for gjengslagsmål på DY, er det bare barnematen mot hva Yorkshire Airlines Monarch stiller med ...
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare BA på denne karen, og det håper jeg er tilfellet også denne gang for Monarch er noe med det verste jeg har satt mine ben ombord i :cool:
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du kamereat, nå må du sette ned GTen og skrive litt @Fnate
     

Del denne siden