En onsdag i kjærlighetens ånd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av milehigh, 20. des 2023.

1. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,895
    Bonuspoeng:
    183
    Da er dagen kommet for å krysse av sistemann på lista:
    https://no.wikipedia.org/wiki/Verdens_sju_nye_underverk

upload_2023-12-20_3-43-36.png

4t hver vei fra Delhi med bil (raskere med tog- for noen). Inngangsbilletter ca 160 NOK kjøpes med rabatt online så man slipper eventuelle køer.

Lots of love to all of you!

Flymunda, eventyrer, Earl and 24 others like this.
  2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,139
    Bonuspoeng:
    113
    Morn fra HCMC.

Allerede fått en tur innom et krigsmuseum
    IMG_3518.jpeg
    Deretter Saigon zoo and botanical garden
    IMG_3524.jpeg
    Nå tilbake på hotellet for litt avslapping og planlegging av resten av dagen:)

Flymunda, Earl, Avixlo and 17 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nordpolen.
    Her er det varmt og godt, blir en fin kommende julefeiring:)
    T.o.m pingvinene har flydd opp fra motsatt pol for feiring;)
    Ha en strålende onsdag alle IF-ere:)

Kristian, Flymunda, Earl and 11 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Avsluttet gårsdagen med å booke en tur til SAN neste år. Lufthansa A350 med 2-2-2 er greit når man reiser 2 personer, så da gjenstår valg av seter. Er toalettene foran eller bak biz? Og er det bedre plass til bena på rad 1?

Flymunda, Earl, Avixlo and 8 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn gikk det, håper de kommer hjem til jul IMG_3050.png

Kristian, Flymunda, Earl and 8 others like this.
  6. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Posisjonsflight dette, men det fører jo til at OSL-NYC i dag blir innstilt eller i beste fall kraftig forsinket. Sikkert noen som skulle hjem eller bort på den også.

7. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Ljubljana. Iståke i byen i hele går, skikkelig kaldt og guffent. Håper på bedre forhold i dag.

Hjemreisen er utsatt til i kveld, LH har droppet kveldsflyet til Frankfurt så turen går via BRU med Sabena på vei hjem.

Edit; total 17 pax på Sabena sin A319 LJU-BRU, jeg er aleine foran gardina som ikke er der

Last edited: 20. des 2023
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,518
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen.
    Farter til Hell international om er par timer for å fly til CPH via OSL. Så blir det julekledd Tivoli og sikkert noen andre stopp, før turen går videre til HND, men ikke før det er blitt fredag.
    Om noen har gode tips for Køben eller Tokyo, fyr løs :)
    Gleder meg!

Ha en herlig onsdag

9. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,301
    Bonuspoeng:
    113
    Pilotene var hyggelige nok til å ikke skru av transponderen, ergo kan man se at de har parkert rett ved siden av SAS Technical Services. Greit å vite for dem som evt blir forsinket til EWR senere i dag.

Som Wiolenze sier, så er dette en posisjoneringsflight. Avgangsloggen til CPH har satt "Copenhagen" som destinasjon på orginalflighten, samt lagt på en ny avgang; SK9228R. Regner med at R står for Returned. Ergo har SAS sin koordinator fremdeles et håp om å få maskinen til Oslo til neste flight, altså SK907 til EWR 10:45.

Ser de flikker litt på SE-RSD også - om noen har flaks blir det 359 i stedet for 321 i dag.

10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God formidag fra Oslo og hjemmekontoret.

Her går det i ett med ny valp som støtt og stadig skal teste ut nye skarpe tenner på tærne mine mens jeg sitter i teamsmøter.

Har fått mail fra Rwanda på morgenkvisten om at East Africa Tourist Visa nå er på plass, så da tror jeg papirarbeidet for tur i januar til Rwanda og Uganda er ordnet. T - 29

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Onsdag og helgemorgen på solkysten
    Snart jul .. IMG_3052.jpeg

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,032
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret. Første møtet av mange er unnagjort. Mye som skal bli ferdig før jul!

Så da passer det kanskje å se på sommerferier også. Jeg driver og vurderer litt Asia-hopping i sommer. 3-4 nye land avhengig av hvor lenge vi blir borte. Flyrutene jeg har sett på passer bedre med Star Alliance enn med SAS, men så er jo spørsmålet. Vil jeg fremdeles opptjene poeng på disse turene neste sommer? Det vil jo være en viktig del av min opptjening til å opprettholde diamant enda et år. Hva tenker folket? Er det fremdeles safe å booke SA til sommeren og satse på at det gir poengopptjening og alle de andre fordelene som *A gull gir?

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

Oppstart hos ny kunde 4/1 så nok å henge fingrene i om dagen. Men vi har kontroll =)

Neste flytur er ikke før i slutten av februar, men det er F1 i Bahrain, så det gledes!

14. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra kontorkontoret. Bare et par innsatser til så er det julefred forhåpentligvis...eller er det det. En ting er å komme litt ifra på jobb, men er vel da som Valborg sier; " tusen ting å gjøre" når man kommer hjem.

Jul blir det likevel. God halvveis alle!

15. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut for at de byttet til SE-DMO så da blir det ikke store forsinkelsen

The_Dude liker dette
  16. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,301
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant. Mon tro om DMO egentlig ikke kunne ta turen pga vedlikehold eller noe slikt, da. Ellers hadde det jo vært lite poeng å ferje et tilsvarende fly fra CPH. Her lukter det finlesing av minimum equipment list.

Spielhaug liker dette
  17. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,518
    Bonuspoeng:
    183
    All systems down på TRD. Vel, med unntak av selvbetjent innsjekk og 4 av de mange bagasjebånd.
    Ville egentlig endre flygningen til CPH til en time før, men det er jo umulig når alle skranker er stengt og man blir informert av bakkepersonalet at det er bare å glemme å få gjort endringer så lenge ting er nede.
    Jaja, mer tid på gullstua i Oslo, om ikke de der kan endre da. Vi får se.
    Skal ikke rekke noe videre fly før på fredag, og har ferie, dette går fint :)

18. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Fikk bestilt ferje fra Mahe-Praslin-La Digue ( Seychellene) langfredag.

216€ for 2 pax i business class. Inkludert transport fra flyplassen til ferjekaia.

Retur blir med fly: Praslin-Mahe. 316€ for 2 pax. Her må vi ta ferje fra La Digue til Praslin først. Tar bare et kvarter med båt. Og ca 30 min fra kaia til flystripa.

Hmm. 100€ dyrere med fly (20 min) enn ferje (90min) er ikke så gææernt, men i og med at flyet lander på "feil" øy, var det mer lettvint med ferje ved ankomst.

T-99

Flymunda, Earl, milehigh and 5 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen som har fløyet med LH A350?

20. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    The Loft på BRU har forbedret sin HON avdeling, nå er det menyer og varm mat.
    IMG_4554.jpeg IMG_4553.jpeg

Nå må det meldes at den fiske/hummerrullen var veldig tørr, og det er fortsatt bare lokale bobler på kjøla. Men de skal ha for forsøket.

Flymunda, Earl, NoLimit and 4 others like this.

Del denne siden