Vi kom inn litt til høyre for Cayenne og gjorde en venstre sving før vi landet.
View attachment 146754
View attachment 146755
Innover fra flyplassen ser det ut som uberørt regnskog.
View attachment 146753
En veldig enkel passkontroll hvor man bare kunne gå forbi hvis man hadde schengen-pass. Det var to kontrollører som fastsatte om man måtte i ordentlig passkontroll. Jeg valgte den mest erfarne og det var nok ikke hver dag hun så et norsk pass.
Hos Sixt var de svært hyggelige, men snakket tilsynelatende ikke noe engelsk. Min bestilling på en Citroen C3 ble til en Dacia Sandero. Litt uklart for meg om de er i samme klasse, men når James May mener at det er en bil man må prøve, så protesterte jeg ikke veldig. For å komme ut av leiebilparkeringsplassen må man ha en kode som man taster inn. Den hadde av åpenbare grunner ingen fortalt meg noe om, men jeg ble etterhvert sluppet ut av en annen. Ut over Dacia Sandero hadde Sixt noen Peugeot 3008 som så ut som det mest fancy de hadde, og noen litt større Daciaer. For 230 euro for 5 dager, så klager jeg ikke. Rattet virker, bremsene virker ganske greit og gassen stort sett greit (den lugger litt noen ganger).
Når jeg skrudde på mobilen kom det først sms om velkommen til karibien og noen voldsomme priser for å ringe og datapriser. En time senere kom det sms om velkommen til Martinique og beskjed om at her kan du bruke mobilen akkurat som i Norge. Har Telia.
Førsteinntrykket av Mercure Cayenne Amazonia er hyggelige folk, litt kolonial storhet blandet med et ganske slitent hotell. Plasseringen er som man kan se av google maps i et boligfelt et stykke utenfor sentrum, så glad jeg har leiebil. Air France cockpit crewet som vel skulle fly maskinen tilbake til Paris sjekket ut akkurat når jeg kom.
Vis alt...