Endelig AmEx kampanje?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Peltz, 09. april 2015.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forsøkte med 4pax siden det lå 4 vouchere der, men det gikk ikke. 3 gikk heller ikke :(
     
  2. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Kommer jo helt ann på hvordan du ser det. Reiser du alene kan du få to t/r reiser for 100 000 poeng ved bruk av to CT. Reiser du med en til må du bruke 200 000 ved bruk av to CT. Så det er jo helt opp til hver enkelt å bestemme hva som er best. Jeg synes valgfriheten er veldig bra om ikke annet.

    Eksemplet er SAS biz t/r USA.
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Folkens,

    Jeg har netop talt med EuroBonus-chefen, Nils Lindhe og han bad mig meddele alle her på Bonusfeber, at der er tale om at det bliver muligt at benytte sin AMEX 2for1-voucher for at booke online fremfor at skulle ringe.

    De har p.t. nogle tekniske udfordringer, som de holder på at teste p.t. - derfor dukker disse kampagner op i EB-bookingen.

    Alt skulle forhåbentligt være på plads i den kommende uge, hvor denne mulighed vil blive kommunikeret ud til SAS AMEX kunder....
     
    agrims, Reiseglad gutt and Henning like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Dette høres jo forsåvidt bra ut, men jeg antar da at denne muligheten kun vil gjelde på SAS´ egne flyvninger? Og ikke Star Alliance flyvninger?

    Uansett, greit å få en avklaring! Takk!
     
  5. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jfr post lengre oppe så må man fremdeles ringe for Star flyvninger. Men minst kan man legge opp en del av reisen selv med sas og ringe for resten som jeg gjorde. Dermed fikk jeg på plass transatlantisk selv.
     
  6. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Helt enig! Valgfrihet er alltid best!

    Hovedårsaken til at jeg spør, er at på de langdistansereisene det for meg vil bli aktuelt å bruke CT, vil vi nok alltid være 3 som reiser: 2 voksne og 1 barn på 10. Jeg har et stykke igjen til CT, da jeg akkurat har fått AMEX Plat, så jeg har litt tid på meg til å finne ut av hvordan dette kan løses på best mulig måte :)
     
  7. TMM

    TMM Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har også fått bekreftet at dette gjelder Companion Ticket og kan benyttes for 1-2 personer, etter å ha brukt denne noe ufrivillig på en booking av bonusreise BOO-TRD (!).

    Det at man får større valgfrihet er vel og bra, men det er helt utrolig at de klarer å aktivere CT i bookingsystemet uten noe som ligner på informasjon om at det faktisk gjelder bruk av CT. Tilbudet har kun teksten "50% discount - Exclusive for our American Express customers" - selvfølgelig velger man da halv pris!

    Lurer på hvor mange henvendelser de får etterhvert som folk finner ut at CT'en de hadde tenkt å bruke på en lengre reise allerede er benyttet ifm. en filletur her på berget...
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarte å presse inn 2 barn og 1 voksen hele veien fra OSL-IAH !
    Spørsmål om fruen godkjenner dette prosjektet
     
    agrims and Travellingalf like this.
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du ikke bare avbestille BOO-TRD ?
     
  10. TMM

    TMM Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jo, har gjort det og rebooket til vanlig pris. Men poenget er at det kun var tilfeldig at jeg oppdaget at tilbudet ble borte rett etter første booking, og da tok meg bryderiet med å google, chatte og ringe for å finne ut av saken. Hvor mange gjør det?

    Det må da være mulig å legge til en linje om "50% discount for AmEx customers using Companion Ticket" eller noe i den duren..
     
    peterfox liker dette
  11. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Til de av dere som fikk bestilt uten å ha opptjent CT har det blitt kansellert?
     
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en utmerket anledning itl å tyne SAS eller Amex litt ekstra når de kløer det så grundig til.
    I vilkårene for CT samt på selve voucheren (fikk min 2015 voucher i forrige uke) står det eksplisitt: CT kan KUN bookes over tlf til 64816099.
    I tillegg står det i de komplette vilkårene for CT at endringer kun kan innføres med 3-tre- mnd varsel.
    Juridisk sett tror jeg at de som har booket reise i "god tro" at det er et rent Amex tilbud uavhengig av CT vil ha en god sak dersom de ønsker å bestride bruken av CT voucher for disse bookingene.
     
  13. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har vært i kontakt med kundeservice om når min nylig opptjente CT vil bli tilgjengelig. Samtidig så informerer de også om at det kun er mulig å ringe å bestille. Er jo helt utrolig at de som jobber på kundeservice for disse kortene ikke vet hva som er mulig og ikke mulig.

    Jeg har uansett fått bekreftet to ganger nå at CT can brukes til 50% rabatt uansett om det er 1 eller 2. Men dette står jo ikke i vilkårene.

    Er vel på tide at de oppdaterer seg selv internt om hva som er riktig og deretter kan vi også få noe vettug tilbakemelding.
     
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    SAS, riktig informasjon spredt i systemet? Dette er vel ønsketenkning ;)
     
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Det står, og har alltid stått i vilkårene at den kan brukes for INNTIL 2 personer.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Ser nå at SAS skriver følgende på sine sider:

    ✔ Medlemmer som har oppnådd sin American Express fordel med 50 %
    rabatt, kan nå bestille online på SAS. Reise med andre selskap innen Star
    Alliance bestilles via telefon 64 81 60 99.
     
    Brunello liker dette
  17. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    vil dette si at man kan booke for flere enn 2 personer og få 50% også ;)
     
  18. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Det er vel rap
    Det er vel rapporter om at det ikke går ved flere enn to.
     
  19. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Eller OPPTIL som det står ;). Uansett så har de markedsført det som at man kan ta med en ekstra person og jeg var ikke klar over dette før nå.

    "Kan benyttes for ledsager på EuroBonus reiser i hele verden med SAS og Widerøe og flyselskap som er medlemmer i Star Alliance*."
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden