Hei, Har lusket rundt her på forumet en god stund og har for første gang på flere år fått ordnet barnefri i høstferien 5-14 okt, har 280k poeng og CT. Foreløpig har jeg funnet SVG-CPH-ARN-BKK søn 7. okt. Har lett rundt på united og experflyer, men jeg sliter med hjemreisen. Bangkok er på ingen måte et must for reisen, men det var en av de få jeg fant ledig ut på business, så tok utgangspunkt i den. Eneste kravet fra fruen er sol og strand. Noen som har noen tips? Ender det med bestilling så skal gledelig donere en champagne til vedkommende
Det virker som om du kan komme deg til Mellom-Amerika med Avianca via Sør-Amerika dersom interessant (mulig å få for 110k poeng + CT på biz)? Alternativt kan du jo bare reise til Sør-Amerika siden du har nok poeng (140k + CT). Aktuelt?
Førsteklasse er jo å foretrekke, men business fungerer godt det og Så trikset er rett og slett å søke mellom de store hubbene for så å sy sammen det hele til en tur etterhvert?
Å komme seg til SVG fra FRA var ikke bare bare. Letteste ser ut for å ta BKK-FRA-CPH, men da må jeg kjøpe CPH-SVG billettene utenom - Det går fint?
Ring inn å sjå kva dei klarer. Men det går fint å kjøpe billetter sjølv så lenge avreisa er i scandinavia. Plutseleg dukker det billetter opp i F. Kan sette oppvarsel i expertflyer for å få beskjed
Klarte ikke asia, hjemturen ble litt for komplisert. Endte opp med svg-osl-arn-add-znz-add-arn-osl-svg i business med ethiopian. Ikke helt det jeg så for meg og måtte kjøpe svg-osl av egen lomme... men fruen er er fornøyd og da er alt vel
Veldig fint rute. Ethiopian er et fint produkt. Håper du har kort mellomlanding for Addis Ababa er en av de dårligste flyplassene jeg har hatt på en business mellomlanding
Det som er kult med Ethiopian loungen er at du får ekte ethopoisk tilbredt kaffe. De har en stasjon i loungen som både brenner bønner og trakter kaffe - på levende ild Dette er kun i businessloungen, gulloungen er kjipere..
Turen ned er noe langdryg med 4 timer i ARN og 4,5 i ADD, men så lenge det er kaffe og alkohol å oppdrive går det seg til Eller heller noe nervøs for turen hjem siden jeg leser ADD ikke er kjent for punktlighet og har bare en drøy time i ARN. Såvidt jeg har forstått går det ikke an å bake turen fra OSL - SVG inn, så om den ryker må jeg kjøpe ny og det blir heller ikke dekket av reiseforsikring?
Basert på de siste dagers historikk så ville jeg definitivt utvidet det litt. Helst til så lenge at du er dekket av reiseforsikring med separate bookinger.
1 time er helt klart risky.. Husk også at flight fra Ethiopia kommer inn på non-schengen, så det er helt i andre enden av flyplassen og igjennom passkontrollen. Har riktignok ikke vært andre fly der når jeg har kommet inn, og sitter du i C er du først ut av flyet.
Hvis man har sjekket inn bagasje må vel denne hentes og sjekkes inn på nytt? Jeg ville lagt inn mer tid, men jeg er kanskje i overkant feig på sånne ting. Nye billetter kjøpt samme dag som avreise koster vel fort 1500-2000 per pers?
Spørs på innsjekkingsagentemn ved avreise. Det er mulig å slå sammen billettene og sende det hele veien, men ikke alle som kan dette..
Nei, det har ikke noe med innsjekkingsagenten å gjøre. Absolutt null muligheter for Connecting Norway/Domestic Transfer når man kommer inn med Ethiopian. Bagasje må hentes ut, tollklareres og sjekkes inn igjen. Deretter ny sikkerhetskontroll. 1 time er for knapt. Fløy nettopp ET ARN-OSL, og bagasjen begynte først å komme 45 minutter etter at jeg gikk av flyet.
Er en liten forskjell på å sjekke inn på nytt og droppe bagasjen, men ser poenget, Vi har fått ordnet gjennomgående bagasje med ET/SAS KRS-CPT og CPT-KRS, men vi måtte vel også hente ut bagasjen i Oslo når jeg tenker meg om. På vei sørover gikk det smertefritt.
Minimal forskjell. Det er ikke det å hente ut en ny bagtag som tar tid - det er å hente ut bagsje, levere den på nytt og ny sikkerhetskontroll som er det som suger. Du hentet garantert ut bagsjen din på OSL på din reise CPT-KRS, da det bare er SK, DY og WF som deltar i "Connecting Norway".