.....Endelig er det tirsdag og i Lillestrøm er det i kveld et VIP-arrangement i anledningen åpningen av "Sjøen for alle 2017". Hvem treffer jeg der? /koffert.
God tir fra Hilton Park Tallinn. Når Hilton Køben nå stenger dørene er det heldigvis åpnet et nytt flott Hilton 1,5 t med fly fra Oslo. Det beste jeg har besøkt i Europa. I dag blir dagens gjøremål å teste lunsh på swissothel, 10 min gange fra Hilton. Det er også et meget bra hot i Tallinn. Bodde der i fjor, men jeg rangerer det nye Hilton foran. Til de av dere på dette forum som også elsker Accor systemet. Swiss er nå blitt en del av accorsyst. På nettet står det likevel at du ikke får benyttet fordelene med status kort i Accor. Merkelige greier. Kjenner noen til dette? Legendariske Raffles i Sing er jo også blitt med i Accor syst men uten at du får brukt status kort. Nå er vel dette hot under oppgrad. For oss som elsker å reise er det jo topp med en god konk mellom Hilton og Accor. Men da må Accor henge med i svingene. God tir
Vær hilset fra Bolagets grøtstasjon på Gardermoen! Etter en litt over snittet grei helg i Edinburgh, venter nå striskjorta og havrelefsa i det østfinnmarkske... Heldigvis faller denne ukens mandag på en onsdag, så det er ikke lenge til helg Ellers var Bolagets hurtigspor (aka FastTrack) eksepsjonell kjapp i dag med bare tre stykk foran meg i kø. Når man i tillegg får seg en sitteplass i innenriksbua, skal man vel ikke klage Nytt for meg er at det tilbys påsmurte brødskiver her i loungen. Det er jo et fint alternativ til rå blomkål, grøt og saltstenger Måtte alle få en best mulig tirsdag!
Sjallabais fra Oslo. Har ikke løst noen verdensproblemer hittil i dag, men satser på å bli klokere på egne verdensproblemer - dra til Helsinki i helgen eller bare kaste billetten og ta en Oslo-helg? Hmm hmmm.. Ha en bedre en!
God ettermiddag fra Trondheim. På vei hjem etter hard jobbeøkt, skal bli deilig å slappe litt av i soffen. Dagens gjøremål : ingenting !! Ha en flott tirsdag
God formiddag fra Panama City Tocumen International. Her sitter vi i Copa Club og koper før avreise til Boston. Copa Club er modellert etter United Club og dermed absolutt lavmål ... Men byen var storveis!
Av og til er det kort veg frå himmel til helvete Melde meg som frivillig til å stå igjen då flighten var overbooka. Såg for meg ein ekstra leg og doble poeng for to legs i staden for ein. Fantaserte også litt om kva eg skulle bruke kompenasjonen på, og om eg kom til å bli oppgradert til Plus. Livet var herlig... Men, så var der plass likevel, og det etter at to stk på standby vart sende vekk med beskjed om at flyet var fullt. Sukk! Då vart det ingen kompenasjon og ekstra poeng, dobbelsukk! Men eg trøsta meg med at det venta ein fin tur i sete 17A. Beep!! Ny boardinglapp? WTF, blir det midtsete på meg no? Og det vart det på eit vis Men gleda varte kun til eg kom ombord i flyet som sistemann. I det eg skulle svinge til venstre fekk eg beskjed om "Velkommen ombord, der er et ledig sete på rad 15 til deg". "OK, men eg har fått ny lapp, med eit skikkelig godsete på?" "Å, ja, men der sitter en ekstra styrmann på veg hjem. Bare sett deg i det ledige der bak du." Sukk og stønn, så gjekk turen med å stirre ut vindauget som ikkje var der på rad 15 mens eg dagdrøymde om vouchers og crew på veg heim som ikkje rakk flyet. Ha ein fin kveld alle sammen, Stuttfeiten går rett til sengs...
Den var kjip @Stuttfeiten - sympati kommer din vei! Her på Sunnmøre er dagen på hell og jeg har i alle fall funnet ut i løpet av dagen at å være fulltids sjukepleier, renholder, kokk og barnevakt ikke passer for denne oljearbeideren. Jaggu godt jentene mine er på bedringens vei begge to Nå skal jeg premiere meg selv med ett par pils før det blir tidlig køya for å være klar til en ny dag i morgen, som mest sannsynlig også starter før klokka seks...
Tusen takk for all medkjensle! Eg skal nok komme meg over denne kneika også. Så er det berre å håpe på at det blir ein ny sjans om ikkje så alt for lenge.