Det dukket i kveld, rundt 21:30, opp et business sete LAX-CPH som jeg ønsket å bytte til. Det fikk jeg ikke gjort online siden SAS har hjulpet meg med endringer på den reisen tidligere. Så jeg ringte (det vanlige SAS nummeret) og identifiserte meg som Diamond. Jeg kom til en engelsktalende person som ikke kunne hjelpe. "Vi har ingen ting å gjøre med Eurobonus. Ring etter 8 i morgen tidlig". Er dette riktig? Det er ikke lenge siden jeg gjorde det samme, og det gikk fint. Og i morgen tidlig har nok setet forsvunnet!
Forsøk ring en gang til. Har du nok poeng kan du alltids booke sete som en enveis nå, og så ringe/maile i morgen for få flyttet det til din opprinnelige booking
Ja, hadde nok poeng til det, men tenkte ikke på den varianten. Men heldigvis var setet fortsatt ledig kl 08:00 i dag, så jeg fikk ringt inn og endret!
Til info: det virker som SAS ikke lengre kan «flytte» seter fra en booking til en annen, men at de må kansellere og satse på at setet blir tilgjengelig igjen og kan legge det inn på eksisterende booking. Det er iallfall min erfaring den siste tiden.
Noen som har fått til dette i det siste på diamantmailen, eller er det blitt et dropp i servicen her? Mistet nettop en returreise ifm splitting av en tur/retur til enveis reiser, "da den dessverre ikke dukket opp igjen...." Og hadde en forespørsel om å merge sammen, som de ikke kunne hjelpe meg med.
Når man har en flypremium booking er det enkelt oppgradere om det evt blir ledig biz seter på bookingen. Men om man har en ct booking, lar dette seg gjøre online? Min erfaring er at om man oppgraderer fra fks plus til biz, beregner systemet dette på fly premium rabatten og ct hopper ut av bookingen.
For å svare meg selv her ang merge, så fikk jeg dette svaret: Jeg skal gøre dig opmærksom på at der er kommet skærpede restriktioner med at sammenlægge 2 oneway rejser. Dette betyder at pladserne skal være ledige, eller at man tager en risiko ved at slette den ene vej i håb om at pladserne bliver tilgængelige igen.