Har bonusbilletter t/r til EWR med sas business 3 mnd frem i tid og det er mulig jeg må forskyve reisen noen dager. Dessverre finnes det ingen eurobonus business billetter disse dagene. Noen som vet om SAS tillater endring av billetter selv om det ikke finnes bonusbilletter såfremst det er ledige business seter?
Noen som har problemer med endring av EB-billetter på nett ? Hos meg står siden bare og spinner , og på tlf./nettbrett kommer det bare feilmeldinger. Må man virkelig ringe ?
Hei, har funnet bonusbilletter med avreise fra Oslo via CPH kl 0600. Er det noen som har erfaring med om utreise fra Oslo til CPH lar seg endre til dagen før slik at man kan ta en overnatting der før man flyr videre?
Og ikke bare det, du kan ta flere dager i CPH om du vil. For rene SAS-bonusbilletter til USA/Asia kan du ha en gratis stopover i CPH både på utreise og retur.
Samme her. Dette var fullstendig nytt for meg også. Rart at en sånn perk har gått under radaren her inne
Jeg har en bonusreise til SFO med SAS om en måneds tid. Reisefølget mitt kan ikke være med, så jeg vurderer å reise alene. Jeg fant ikke ut hvordan jeg kan endre det på SAS sine nettsider. Kan billettene endres ved å ringe til SAS? Tror jeg brukte Fly premium når jeg bestilte, så da får jeg vel 60.000 poeng tilbake hvis jeg bare avbestiller for én person?
Ja, du kan ringe inn og avbestille den ene reisende. Og du får tilbake halvparten av poengene, og skatter og avgifter. Har gjort det flere ganger. Siste gangen måtte jeg ringe inn på nytt en ukes tid etterpå, for jeg hadde ikke fått igjen poeng og penger. Så bare skriv en post-it til deg selv, og pass på at du får refundert det du skal ha. Tipper agenten gjorde noe feil (eller glemte noe).
Og du kan også bytte navn på den andre reisende, siden det er billetter med SAS. Da kan du ta med deg noen andre i stedet.
Opplevde i dag å få beskjed at jeg IKKE får poeng tilbake for en billett jeg booket 16. sept. Hadde problemer på nettsidene, og ble konsekvent sendt til Sas Classic. Til slutt ga jeg opp, og bestillte en reise fra Mallorca til Oslo en vei 16.10, som kom på 110.775 poeng(!). Denne kansellerte jeg i dag, og poengene pleier dukke opp ganske umiddelbart. Ringte inn, pratet med en hyggelig svensk mann, som kunne opplyse om at det var en helt vanlig SAS go Smartbillett betalt med poeng, og at jeg da ikke hadde krav på å få noe igjen. Jeg forsøkte å forklare gang på gang at sidene sendte meg til Sas Classic, og at de i dag har samme billett på Plus til ca 90.000 poeng, men at sidene ikke ville la meg bestille. Hva skal jeg gjøre da? Miste 110.775 poeng på grunn av tull på sidene? Hadde jeg fått beskjed om det, hadde jeg booket om billetten til en helt annen dato, og flydd buisness til USA i stedet.
Hvis poengene dine fortsatt er gyldige så har du krav å få poengene dine tilbake. Skal gi deg et tips og det funker hver gang. Ring på ny og si du kansellerte en reise uten at de kom tilbake på din konto. Kan dere se hvor problemet ligger? Og ikke noe annet enn det.
Beklager å være party popper her, men det er en reell sjanse for at dette er tapte poeng. Om billetten er kjøpt i Go med poeng på såkaldt "beste tilgjengelighet", så er det i utgangspunktet samme avbedtillingsregler som andre Go billetter som gjør seg gjeldende. Det er da 24 timer avbestilling og etter det er løpet kjørt. Hvordan det ser ut på classic sidene husker jeg ikke, men mulig det står noe i din bekreftelse. At dette er uheldig er jeg 100% enig i, men det er nok slik reglene er..
Jeg er også redd for det, men det står ingen steder i bestillinga, ei heller når jeg nå testet å bestille på ny. Men ser at det står at «vanlige regler gjelder for billetter betalt med poeng», og det overrasker meg. Da hadde jeg heller rebooket den laaangt frem i tid, og benyttet poengene i billetten på noe annet. Synes det er drøyt, men kanskje jeg har advart andre mot samme problem med å ta det opp, så får jeg bare svelge tapet. Surt uansett. Og i mine øyne, helt sykt.
Billetter betalt med poeng følger samme regler som billetter betalt med penger. Bonusbilletter, som da har fast poengpris avgengig av Norge, Skandinavia, Europa osv er fullt refunderbare. At billetten kosta 110.775 sier at det er en billett betalt med poeng og ikke en bonusbillett. Bonusbilletter har alltid fastpris og er kun i hele 1000
Rene SAS-bonusbilletter har alltid en gul/oransje prikk ved siden av poengprisen. Se etter denne prikken neste gang du bestiller.