Endre fra direkteflight til to legs, SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Grove, 16. aug 2019.

  1. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Må på en jobbreise til Helsinki neste uke, og kommer til å booke SAS Plus på returen, da jeg ikke er helt sikker på når jeg er ferdig.
    Om jeg booker SAS Plus direkte kl. 1735 fra Helsinki til Oslo, vil jeg da kunne endre den til f.eks å fly via ARN kl. 1500 om jeg rekker dette?
    Regner jo med noen på dette forumet har vært ut for samme problemstilling.
    Prismessig er direkteflighten dyrere enn flighten via ARN....
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    booker du en fleksibel plus kan du vel endre den til hva du vil, ink mellomlanding.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    ja, men da blir det i teorien en ny billett og kansellere den gamle mener jeg. Men ikke noe problem det. Du får definitivt ikke endret den til samme pris, prisen er sannsynlig mye høyere samme dag en 1 uke før.
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,205
    Bonuspoeng:
    293
    Eg har sjekka slike variantar ved eit par tilfelle og har fått opplyst at eg må betale mellomlegget. Dette då med vanleg Plus-billett (ikkje Plus full flex).

    EDIT
    Ser at du har fått same svar allereie...
     
  5. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Null stress å endre som det allerede har blitt kommentert. Går tom. an å endre destinasjon, for noen uker siden endret jeg en single open jaw OSL-FCO / MXP-OSL til enveis OSL-BCN. Refusjon av tilgodehavende er derimot ikke like lett tydeligvis, måtte ringe å mase om det igjen.
     
  6. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Kom til Helsinki i tide til å rekke fly via ARN, men den var overbooket, så det var ikke en gang mulig å stå på noe venteliste engang. Alle flighter mellom HEL og ARN var overbooket i ettermiddag. Dermed ble det noen timer jobbing i en relativt kjedelig lounge, og en burger på en eller annen sjappe litt bortenfor.
    Men fasit er uansett: er det seter ledig- booker de om om man har plusbillett.
     
    Kristian liker dette

Del denne siden