Endring av SAS Plus

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Andre_, 23. nov 2017.

  1. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Booket en t/r TRD når det var kampanje på oppgradering av Plus i Norge, for ca. 1,5 mnd siden.
    Jeg må avbestille denne. Trodde den egentlig hadde oppgradert til PLus saver, men kundeservice mente dette var en Plus flex som kunne avbestilles med full refusjon eller endres i Norge+evt. mellomlegg.

    Dette tilbudet ble kombinert med "Norge på tilbud", så betalte ca. 1500,- t/r. Se link for tilbud. "https:// finalcall.travel/no/na-bestille-sas-plus-200-kroner-ekstra/" (Kunne ikke poste link før jeg hadde ti innlegg, så fjern mellomrommet etter //)

    Nå er spørsmålet hva som lønner seg. Har ingen direkte reiseplaner nå, men kan godt forskyve den frem i tid. Hvor mange ganger kan man endre en Plus billett?

    Hvis jeg booker den om til ny Norsk destinasjon, hvordan ser jeg evt. hva mellomlegg blir siden det er kombinert med Norge på tilbud, som sikkert var billigere da enn hva normal pris var?

    Det beste er vel kanskje bare å forskyve dato til en fiktiv dato for senere å endre til noe aktuelt siden det var bra pris på den, men det avhenger av antall endringsmuligheter og evt. mellomlegg.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du ikke forsøke å endre denne online på sas.no? Viss ja, så får du vel regnet ut eventuelt mellomlegg med en gang. Det var i alle fall mulig å endre slike billetter tidligere på nett.

    Og velkommen til InsideFlyer forresten! :)
     
    Andre_ liker dette
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,344
    Bonuspoeng:
    183
    Link:

    https://finalcall.travel/no/na-bestille-sas-plus-200-kroner-ekstra/
     
    Andre_ liker dette
  4. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor mange ganger kan en Plus i så fall endres? Da blir det enkleste å bare endre den til senere i kampanjeperioden og på nytt når jeg bestemmer meg for å bruke den.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Plus kan nok endres så mange ganger du gidder.
    Dog er det ingen poeng å flytte den gang på gang.
    Det må være ledig i samme klasse som du har booket i og du må betale eventuelt mellomlegg om prisen er høyere enn det du har betalt.
    Mao eneste verdi er at du kan avbestille uten tap.
     
  6. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Og forstår jeg det rett at man kun kan endre dato og ikke destinasjon? Da blir det i så fall kansellering som blir aktuelt
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er vitsen med å endre destinasjon?
    Billetten din er ikke verd mer enn pålydende uansett.
     
  8. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, forstod det nå. Så det ble kansellering. Trodde jeg kunne utnytte tilbudet fra tidligere, men den muligheten forsvant når man må betale mellomlegg for normalpris ved endring. Tanken med endring av dest. var fordi TRD ikke hadde vært aktuelt når jeg ikke får reist nå.
     
  9. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Forresten noen som vet. Kan bestille bonustur normalt i plus til 30k poeng per vei. Nå koster det 29400 poeng for 2 tur retur og den er endring og refunderbar.

    1. Hvis jeg bestiller, kan jeg flytte den etter at kampanjen er over, men vil jeg da miste flere poeng eller er det samme pris?
    2. Lønner det seg ikke da å bestille flere turer man skal til også endre de løpende?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Det et kun Norwegian som har billetter hvor man kan tjene på å flytte de rundt. SAS hadde delvis muligheten før med optiontown , men de dager er over.. :/
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Endrer du så betaler du prisen som er aktuell på den tiden du skal reise.
    Det som lønner seg er å booke opp mange billetter og så avbestille de du ikke trenger.
     
    Oslo1989 liker dette
  12. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke rart det er begrensede bonusbilletter til vanlig :p
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Heldigvis svømmer ikke alle folk i poeng. :)
     
    Oslo1989 liker dette
  14. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Tanken med å endre (som ikke fungerer) var at jeg hadde en billett med god pris + Plus. Tenkte at det ville vært mer lønnsomt å endre dato da det tilbudet ikke ville blitt kombinert på nytt. Men da samme reise med ny dato havner på 2598 forstår jeg at det da er bedre å bare avbestille. Måtte bare bekrefte at det ikke var noe å tape på å avbestille, fremfor å endre. Men det positive var at kampanjen var på Plus og ikke PlusSaver. Hadde trodd jeg ville ryke på et gebyr ved avbestilling.
     

Del denne siden