Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

  1. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    upload_2018-3-14_15-42-28.png

    Var vel ikke bare positivt dette, i og med så mye lavere ved engangsoverføringer.
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,916
    Bonuspoeng:
    183
    Nå blir det straks litt mindre attraktivt å spare opp Trumf for å føre over i en slump..

    Kan legges opp til fast overføring, da til 15 poeng per krone. Om en sparer opp Trumf så er det en reduksjon til 10 poeng pr krone.

    En "forbedring" som måtte komme? Gjør det jo mindre attraktivt å kjøpe Trumfkroner ikke minst, kanskje noe av grunnen for endringen?

    Eksisterende Saldo kan overføres tom 27/3
     
  3. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Like viktig tilleggsinformasjon, forresten!

    upload_2018-3-14_15-44-31.png
     
  4. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Til dels sørgelig lesning: (kom på mail nettopp).


    Snacky


    Etter påske lanserer vi muligheten for at du kan melde deg på fast overføring til SAS EuroBonus til en ekstra attraktiv overføringskurs
    (1 krone = 15 EuroBonus Ekstrapoeng).

    Det vil fremdeles være mulig å velge å overføre et engangsbeløp, men da vil kursen være dårligere enn dagens kurs (1 krone = 10 EuroBonus Ekstrapoeng).
     
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    Hva konkret mener de med fast overføring? Er det månedlig? Kan man justere beløpet?

    Positivt at det er mulighet for å tjene mer da hvis det ikke ligger mye begrensninger i det. Norgesgruppen skal passe seg for å "fucke til" EB-opptjeninga. Tror det fort kan føre til nedgang i markedsandeler.
     
  6. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset!!
     
  7. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    https://www.trumf.no/hvordan-bruke-bonus/eurobonus/

    Hvorfor får jeg ikke velge enkelte beløp for fast overføring?
    Får du ikke valgt enkelte beløp for fast overføring er det fordi din saldo er høyere enn beløpet du velger. Får å få valgt ønsket beløp må du derfor tømme hele eller deler av din Trumf-saldo, for eksempel gjennom en engangsoverføring.


    Hmm, så her må man tømme kontoen før påske for å ikke tape poeng mao..
    Må tømmes før 27. mars
     
  8. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kursen blir i utgangspunktet bedre - men det jeg ikke ser svar på er hva som skjer dersom du får et antall Trumf-poeng som overstiger 200kr, slik som når man får f.eks 400 Shell Mastercard Trumf-poeng. Vil det da bli trukket 2 x 200 rett etter hverandre til kurs 15kr, eller 1x200kr til kurs 15 og så en engangsoverføring på 200kr til kurs 10?
     
  9. rota

    rota Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Du velger mellom tre ulike beløp (50,- /100,- /200,-) og hver gang din Trumf-saldo når valgt beløp, vil Trumf-bonusen din automatisk bli overført til EuroBonus poeng (750 / 1500 / 3000).
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det overføres så fort du når tilstrekkelig valgt saldo ser det ut til.
     
  11. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er det 10 poeng pr krone nå? Det har ikke jeg hørt om før...??
     
  12. rota

    rota Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Fra 27mars ja.
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    Altså vanskeligere å time opp i forhold til nivåer på SAS Mastercard premium for de som sliter med å komme over 100/200k siste 12 mnd. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker dette eller ikke. Skal vel ikke klage når verdien på trumfpoeng faktisk øker.
     
  14. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønte ikke greia her...hva er problemet? Du får nå overført alt til bedre kurs med kr 15, med unntak av beløp under 50kr som blir til en dårligere kurs hvis du vil ha de overført...
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, jeg har hotellovernattinger bestillt med viatrumf i påska som gir meg rundt 2 000 trumf kroner.

    Ettersom disse trumf pengene pleier komme ganske fort etter endt opphold, ser jeg for meg at de kommer mellom 27.3 og før påska er ferdig(og nytt opplegg er klart), risikerer da og få bare 10 poeng pr kr ??
     
  16. rota

    rota Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Som noen sa over så blir det vanskeligere å "time" overføringer slik at man når øverste flypremium nivå. I tillegg får man dårligere kurs på det man eventuelt kjøper av venner og bekjente.
     
  17. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,916
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje en ide om Admin slår sammen 3 tråder her
     
    holmen liker dette
  18. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan virke som om devalueringen av kjøp av Trumf-poeng kan være hensikten?
     
    Fredrik81 liker dette
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Både positivt og negative sider med den nye ordningen. Men jeg ønsker dette velkommen. Det betyr vel at vi ikke får en devaluering fra trumf som mange har trodd kom.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Dette vil gjøre det mindre lønnsomt å gi bort/selge Trumf til andre.

    Men for oss som får en del Trumf i løpet av året, og bruker det selv, er dette en grei løsning. Eneste problemet er at man ikke får overført umiddelbart (for full opptjening) dersom man trenger poeng nå med en gang.

    Jeg tolker den automatiske overføringen til å være slik (Dersom du setter automatisk overføring til 200 Trumfkr):
    Når du får inn Trumf, la oss si 240 fra en handel, så overføres 200 Trumfkr til EB (og du får 200*15 poeng). Da har du fortsatt over 200 Trumfkr på konto, og da overføres 200 Trumfkr en gang til (og du får 200*15 poeng). Da har du 40 Trumfkr igjen på konto, og de blir stående helt til du har over 200, eller du kan gjennomføre en engangsoverføring og få 40*10 poeng.
     
    Chrisbgg liker dette

Del denne siden