Endringer i Club Carlson programmet den 15/3-2014

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 19. febr 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da fikk jeg en epost fra Club Carlson, som ikke utelukkende var positiv, men heller ikke bare negativ.

    Positivt:
    - Det blir enklere å oppnå status. Nå vil også bonusnetter telle mot Elite status
    - Du vil nå tjene opp Gold points på mat og drikke kjøpt under bonusnetter
    - Du kan nå bruke points på å bestille familierom i Europa, Midtøsten og Afrika

    Negativt:
    - Døgnåpen Concierge linje stenges
    - Online bookingbonus forsvinner, og vil nå kun være tilgjengelig under kampanjer
    - Det opprettes et eget bonusuttaksnivå for de mest eksklusive hotellene (Red anm: hvilke nå det skulle være)

    Hva synes du om dette? Jeg synes det mest ligner på en justering. Ikke det helt store hverken opp eller ned. Men det er tydelig at de vil ha bedre betalt for gode eiendommer. Tidligere har de jo devaluert transfer til airline miles med drøyt 40%. Så Gold pointsene blir jo stadig mindre verd.
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Positivt at bonusnetter teller. Så langt har jeg stort sett brukt poeng+kæsj så spiller liten rolle. Booking-bonusen på nett kan være betydelig ifht. hva man tjener så det gir dårligere opptjening med mindre man gafler i seg mat og drikke på bonusnettene. Når de skal justere nivåene (ja, jeg leser de sier "eget bonusuttaksnivå for de mest eksklusive hotellene") så kan man jo frykte en devaluering i tillegg. For meg lukter dette totalt sett en dårligere løsning. Godt det kom før jeg fyrte løs på Freddies :cool:
     
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Totalt sett synes jeg også dette minner om en dårligere løsning. Men en ting har jeg ikke fått med meg, og det er om poeng+cash også teller mot status..?
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Poeng+kæsj teller mot status, og man tjener også bookingpoeng og staypoeng på den i dag også.
     
  5. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Det å miste 3K for online booking vil svi litt, det er omtrent 30% av opptjeningen min på overnattingene jeg har på RadissonBlu OSL med Concierge status. Eller må man vel regne med at The Mayfair i London blir dyrere.

    En devaluering sett fra mitt ståsted.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt en devaluering av CC etter mitt skjønn.. De få positive endringene slås fullstendig i hjel av de negative..
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Oj, hadde ikke merket meg at det var hele 3K online booking bonus.

    Da er det virkelig en ny nedtur. Ja, ja. Det er jaggu bra jeg ikke er hotellojal da.
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. For meg å miste 3 K bonusen, betyr som i TOS-EGB sitt tilfelle, at jeg mister rundt 30 % av total opptjening.

    Dette er definitvit en veldig negativ utvkling av programmet i mine øyne.
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt fått med meg når denne 3000poeng bonusen forsvinner, noen som kan opplyse om det? Er det bookinger etter den datoen, eller opphold etter den datoen?
     
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det står vel ikke direkt, men får vel anta at det er bookinger som er gjort etter 15/3. Jeg har en 8-10 bookinger gjort før denne dato og flere kommer, og håper jo selvfølgelig at det er bookinger etter 15/3 som rames av denne endringen.....
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Online bookingbonus er egentlig ett gufs fra fortiden for å få folk til å booke på det derre internettet, noe som ingen andre program har lengre, har egentlig bare venta på at den kom til å forsvinne.

    Du sier det jo selv: Når online bookingbonus er 1/3 av total opptjening, henger det ikke på greip med hvordan programmet er oppbygd.

    Så jeg lagrer denne under "det var moro så lenge det varte"

    Men jeg vet at de kommer til å ha flere kampanjer som feks "book med vår app og motta 2K poeng per booking", så borte blir den ikke

    At de hiver seg på bølgen at bonusovernattinger teller ifm status, skjønner jeg derimot ikke. Jeg klarer liksom ikke helt å se hvorfor de heller ikke senker opptjeningskriteriene
     
    milehigh liker dette
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Fnate and AndersB like this.
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Og der fikk jeg svidd av 100.000 poeng på The May Fair :)
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ditto! Det var imidlertid på hengende håret. De siste poengene som vippet meg over 100k tikket nemlig ikke inn før i ettermiddag(!) - grei value når prisen per rom lå på 284£ per natt.
     
  15. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Det ble to helger på The May Fair på meg. :) Siste helgen skulle de faktisk har nesten £340 natten i normal pris!
     
  16. LN-TKP

    LN-TKP Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk booket to netter på Radisson Blu CE i Paris samt tre netter på The May Fair. På de dagene hvor jeg skal bo på The May Fair var billigste forhåndsbetalte rom 390 £ pr natt... Kan umulig tenkte meg at det hotellet er verdt 4000 kr natta.
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for reminder, ble 2 netter på Mayfair i mai 2015 på tampen her.
     
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke fulgt med i timen... Jeg registrerte i dag når jeg skulle booke et par netter på The May Fair at de nå skal ha 70k poeng per natt, som sikkert alle dere andre som følger med vet. :)

    LN-TKP: Nei, 4000,- per natt er ikke The May Fair verdt, men jeg har vel selv vært med på å betale ca 3000,- per natt for et familierom med 2 dobbeltsenger (og det er et greit alternativ til hotell med mindre rom hvor man trenger 2x rom). Et normalt rom ville jeg nok kanskje strukket meg til rundt 2500,- per natt pga lokaliseringen (noe jeg betalte i forrige uke).
     

Del denne siden