Årets sommerferie ble tidlig bestilt til Alicante (i påvente av at nye poeng og CT samles inn) med Norwegian nedover og SAS hjem. Jeg ser nå med gru at Norwegian har leid inn (for meg) ukjente selskaper, som jeg ellers ikke ville ha vurdert, til å fly Europa i sommer. Noen som har erfaringer på hvilke destinasjoner de vanligvis setter inn disse flyene på eller er det helt tilfeldig?
Der det passer seg.. men oddsen for at du får ett av disse flyene er liten. De har (godt) over 100 fly i flåten, og med 5 innleide, vil det bli mindre enn 5% sannsynlig. C
Skjønner at man kan bli bekymret for å fly med selskaper man ikke har hørt om. Samtidig så er dette flyvninger i Europa og det er orden i "sysakene ". Selskapene som er nevnt tilbyr akkurat det samme som Norwegian gjør, og den eneste forskjellen som noen vil legge merke til er fargene inne i og utenpå flyet.
Disse skal foreløpig fly ut juni, så er sommerferien din etter 1/7 er de trolig borte om 737 Max8 er friskmeldt da. Du vil få beskjed om annet selskap settes inn på din avgang og du får også booke om eller avbestille gratis om du ikke vil fly med det innleide selskapet
DY har bestemt seg for å ikke tilby gratis ombooking eller avbestilling etter 3.mai. Sikkert fordi omfanget med innleie har blitt stort etter at 737 MAX ble satt på bakken.
Fløy med portugisiske Euroatlantic Airways hjem fra Paris nylig. God følelse, men horribel, helsefarlig pitch der vi satt - verste ever, og det inkluderer mange rare selskaper i min karriere