Er det andre bonusprogrammer (fly) man burde koble seg på?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Gullars, 08. aug 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo stort sett EB og *A som diskuteres her inne, men er det andre programmer man burde kjenne til fordelene av eller er EB spesielt bra? Tenker da om det er andre programmer som har noe tilsvarende CT, gir mange velkomstpoeng, gir god tilgang på F osv.

    For min del blir det ikke aktuelt å fly noe særlig med noen av de andre alliansene for opptjening av status, men om det er mulig å tjene opp miles på annet vis er det jo greit å kjenne til jo før jo heller :)
     
  2. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Nå om dagen er vel alt annet en SAS fornuftig. (Neida, flyr du mye innenlands og litt utenlands er SAS med StarAlliance i ryggen gull).
     
  3. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flying blue hos KLM og Executive Club hos British Airways. Greit å være medlem i Skyteam og OneWorld hvis du plutselig må fly klm, Qatar, ba eller lignende.

    Bonussamlemessig (det var ordet sitt...) er det ikke så lukrativt fra Norge så vidt jeg har funnet ut. Fløy en del klm intra-europa i forbindelse med jobb (oppnådde gull ett år) men poengfangsten var ikke stor.
    Det er mulig å få seg mastercard som samler poeng hos flying blue, men har ikke sjekket om det gir noe særlig opptjening.
     
  4. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har diamant hos SAS men kommer til å fly mindre framover og vil ha nok med å sikre gull. Etter noen skikkelig dårlige reiser med SAS i sommer snuser jeg på å gå tilbake til KLM i Europa der jeg har platinum for life. Bedre seter (gratis economy comfort), bra lounge, bra flyplass i Amsterdam og ikke noe surr via Oslo på vei hjem til Bergen.
    Jeg har KLM sitt Master og det drypper greit med poeng inn der, og jeg håper Amex på egne bein vil gi Companion og opptjening hos KLM også :)
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Basert på profilbildet ditt så bor du i Gamle Bergen og da er vel som nevnt MC med KLM eller vanlig amex med overføring av rewards til finnair plus som er aktuelt. Dog vet jeg ikke hvorvidt 100 kr per 10 finnair plus poeng er en god deal, men det kan sikkert andre svare på.

    Det er ikke gitt at et oppkjøp forbedrer bonusprogrammet til Norwegian. Snarere tvert imot. Det hadde dog ikke gjort noe Norwegian hadde hostet opp et litt mer spennende kort enn Bank Norwegian Visa, men det skjer vel ikke.
     
  6. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Alternative program for SAS :)
    Alternative program.jpg Som dere ser så kan dere tjene statuspoeng på Etihad, og da kan du bruke de poengene på helt andre flyginger enn ellers, også har de ett par andre partnere du kan tjene poeng på i Norge også om du går og graver litt i tilknyttede program :)
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Når du ser på Ethiad Guest, så er de ett eget program med ganske så sprø liste av flyselskap du kan tjene poeng på. Jeg har allerede begynt å tilskrive de poeng jeg får over 200.000 Poeng i året jeg tjener på Premium MC. Så Etihad Guest er mi andre kurv jeg har poengene mine i. De har E-wallet program som kalles Wallet Plus, som du tjene poeng på alle transaksjoner med dem. De har også ett flust av hotellpartnere du kan tjene Ethidad Guest miles på.

    Ganske enkelt, hvis du går inn å oppdager dette programmet så er det som å velge den blå pilla i forhold til poeng i fremtiden, har selv 82.000 Poeng på dette programmet nå :cool:
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Etihad er jo spennende! Skal lese meg litt opp på dette :) Takk!
     

Del denne siden