Er det mulig å bytte flyvning fra onsdag til tirsdag med tur bestilt for eb poeng?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av haifinn, 20. nov 2018.

  1. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Har bestilt tur fra Oslo til Miami 19 des 2018. Tre pax a 48000 eb poeng i SAS plus. Ruten var opprinnelig direkte, men ble endret til osl-arn-mia. Hadde et håp om å få oppgradert til biz for poeng, men nå er det kun to ledige seter igjen i biz, så det utgår.

    Vi er fleksible på avreise, og jeg ser det er 12 ledige seter dagen før i biz osl-cph-mia, men ikke for eb poeng.

    Er det håp å få endret avreise her til samme plus seter men dagen før? Ser det er mange ledige i plus også.
    Vil da prøve å by på oppgradering for tre pax.

    Har også oppnådd ebg og fly premium toppnivå etter at den opprinnelige reisen ble bestilt i jan 2018.

    mvh
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ble det bestilt på en form for kampanje(20% rabatt)så risikerer du at du mister den når du endrer på Booking. Dersom det er SAS dom har endret på flightene dine så hadde jeg tatt en telefon å hørt om de kunne endre på booking, men pga endringen de har gjort og at du da bekrefter at det blir samme poeng trekket.
    PS poeng billetter kan kun oppgraderes ved gaten. Og med smekkfulle fly i julen så tror jeg det er mindre sansylighet for å få oppgraderer. Forøvrig så er SAS plus et bra produkt.
     
    haifinn liker dette
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Håpet er at det legges ut bonusbilletter snart. Da kan jeg avbestille opprinnelig tur og få igjen 144k poeng. Så bestille i biz for go poeng. 3x36000 pga flypremium som jeg ikke hadde tidligere. Får ha litt is i magen og følge med. Lurte egentlig bare på om noen hadde erfaring med om det gikk å endre tur når ikke bonus bill er tilgjengelig..
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe, men skader ikke prøve- Spesielt når du har blidt endra av SAS.
    Men du møter nok mye motstand og må nok prøve et par ganger.
    Hadde prøvd Diamant/EBG support om du er det. Men hadde ikke hatt stort håp dessverre. Legg inn varsel på den aktuelle avgangen på https://travelhacks.azurewebsites.net/
     
    haifinn liker dette
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Verdt å prøve. Sas endret nylig min reise i september neste år og flyttet meg til en kjipere kveldsflight med ankomst over midnatt. Jeg ringte inn og fikk billetter på en annen flight tidligere på dagen. Det var ingen ledige bonusseter på den flighten jeg ble flyttet til.

    K
     
    haifinn liker dette
  6. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar ;-)
    - syns jeg bare har fått tullesvar og "vet ikke" de få gangene jeg har prøvd ebg mail og tlf..
    Ikke med temaet ovenfor altså..
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,658
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Har du da prøvd [email protected]? De virker mer kompetente.. og/eller mer villige til å hjelpe deg..
     
    haifinn liker dette
  8. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Da ringte jeg og forhørte meg om bytte var mulig. Det var det ikke.
    I følge svensken jeg snakket med var endringen av reiseruten gjort for forlenge siden. Ergo ikke mulig med change of schedule?- eneste håp var å håpe noen bonuspassasjerer kansellerte turen, og da ville eb seter frigjøres.

    Skal prøve danske gullmail- så får vi se..

    Takk for tips ;-)
     
    Xflipper liker dette
  9. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Da er mail sendt :)- vi får se .-)
     
  10. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Tak for din mail.
    Beklager meget at I på denne måde er blevet kaste lidt rundt på flyene, desværre er flyet d 18 dec så booket at vi ikke kan få flere pladser.

    Jeg er ked af at vi ikke har mulighed for at ændre jeres billetter.

    Vil ønske jer en god dag.

    Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen,

    Vet ikke helt om flyet er "så booket", pr nå er det 16 ledige seter i Plus og 12 ledige i biz.
    Antar det er lettere å bare finne på en lettvint unnskyldning , for å slippe å engasjere seg:-(
     
  11. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Det er nok ikke 12 ledige seter dagen før i BIZ via CPH, men 5 som ikke har valgt seter enda og 7 ledige billetter:
    upload_2018-11-25_15-3-24.png
     
    haifinn liker dette
  12. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Oki- ser bare hvis jeg prøver en "dummy-booking" at det er 12 ledige seter å velge i biz.
    Spørsmålet mitt til support var jo å få tre seter i plus, så jeg da kunne ha mulighet til by på oppgradering for tre pers.
    Hvor fant du infoen på bilde du limte inn?- så veldig kjekk ut :)
    Mvh
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Bildet kommer fra expertflyer. Der må du ha abonomang på 10 usd i mnd. Men den siden kan gjøre utrolig mye og finne mye bra award seter med epost varsel når seter sleppes. Anbefales om en er på jakt etter award seter. Finnes en guide på insideflyer
     
    haifinn and DanH like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kristian, indahla, haifinn and 2 others like this.

Del denne siden