Er det noen med erfaring med Saudi Biz?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av indahla, 23. juni 2025.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,069
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har rukket fly noe med Saudi Biz ennå? Jeg fant ett reisebrev med en flight, men skulle gjerne hørt om flere har erfaringer.

Skal selv fly AMS-JED-KUL t/r i september.

2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    113
    Noe spesielt du lurte på?

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,069
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er opplevelsen ift andre biz?
    Seter, service, mat?

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,798
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg at noen mener jeg banner i kirken, men jeg synes Saudia leverer et veldig bra produkt. Flyr du med 789-maskinene er det også et meget bra hardprodukkt.

Kvaliteten på maten er god, de har et veldig interessant utvalg i drikke (om man ikke på død og liv må ha alkohol), servicen er jevnt over bra. Softproduktet står ikke tilbake for noen av de andre SkyTeam selskapene. Merk at jeg ikke har flydd long-haul enda. Kun tre ganger på NBO-JED/JED-NBO (330) og t/r JED-KWI (320).

JED er enkel med tanke på mellomlanding og loungen har er rikt utvalg av mat og drikke, men det er litt kaldt der inne.

Flyr du 330 eller 777 vil du velge rad 1.

Disclaimer, at jeg syns flyselskapet leverer bra, betyr ikke at jeg støtter regimet i Saudi osv.

Last edited: 23. juni 2025
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,069
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!

Det skal være 787 så jeg har valgt 3L.

6. MrBonus

MrBonus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Skal fly med Saudia nå i juli FRA-JED (A321) sete 1L og JED-SIN (787) i sete 2A. Har ca 2 timer i JED.

Spent på alle varianter av drikke ombord når jeg ikke kan få min faste GT :p. Kan melde tilbake om opplevelsen indahla hvis det skulle være ønskelig :)

indahla and Sunnfjordingen like this.
  7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,798
    Bonuspoeng:
    183
    Tok ikke så mange bilder sist, men her er i det minste to av måltidene. Til drikke var det først banan og daddel-smoothien til SV. Neste bilde er RossiNo, en italiensk variant.

På kortrutene har det vært 2-3 valg av hovedrett. Det har alltid vært minst ett lokalt alternativ.

IMG_0632.jpeg IMG_0636.jpeg

8. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    113
    Som del av millionjakten fløy jeg IST-JED i en a330 med 2-2-2 konfigurasjon.

Er enig om at både mat og service var veldig bra. Syns det var litt deilig å ha noen flighter uten alkohol, hadde mange gode mocktails. Spiste kun lokal menyen. Den var god.

Jeg opplevde mannskapet som hyggeligere og mer på enn f.eks. Korean Air (også i business).

Ellers satt jeg ved siden av en kvinnelig medpassasjer, hun ble veldig lei seg og det endte med at en annen gretten mann gav setet sitt så kona hans og hun damen kunne sitte sammen, men det er ikke flyselskapet sin feil (eller var det det?).

Skal selv fly de i høst MAN-JED-BKK (hvis verden fortsatt står) og gleder meg til å teste 787 med 1-2-1 konfigurasjon.

IMG_0442.jpeg

9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,733
    Bonuspoeng:
    113
    Utover opplevelse; finner masse ledig med 1 sete biz. Slippes stort sett kun 1, eller hva er erfaring her?

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,069
    Bonuspoeng:
    293
    Gjerne!

11. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Skal fly fra CGK-AMS med Saudi i september. Gleder meg til å teste de ut. Dette er hjemturen så går helt fint at jeg ikke får alkohol. Men hvilke seter anbefales når jeg reiser alene?

CGK-JED: 777-300, 2-2-2. Her anbefaler ChatGPT rad 2, sete D/H (midtraden). Er dette å foretrekke over vindu for å unngå å måtte klatre over sidemannen?
    777-300.png

JED-AMS: 787-9, 1-2-1. Vindu sier seg selv, men hvilken rad? ChatGPT foreslår rad 3 for å unngå støy, men når jeg leser på nett er det enten fremste eller bakerste rad som blir anbefalt.
    787-9.png

12. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,796
    Bonuspoeng:
    183
    Uten at jeg vet svaret fremstår dette som et spørsmål det er lite sannsynlig å få et fornuftig svar på fra en språkmodell. Ville stolt mer på de fleste andre kilder.

K

13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,798
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg velger alltid midtsetene om jeg reiser alene på 2-2-2, med mindre det er APEX som hos Korean. Da slipper jeg å forholde meg til noen fremmede. Du vil ha rad 1 på 777 da forbrønnen er bredere her enn på rad 2.

Ved 1-2-1 velger jeg alltid vindu, og rad 1 om det er ledig. Jeg opplever så og si aldri å bli forstyrret av galley/toalett. Om rad 1 på 787 har videre fotbrønn enn øvrige seter vet jeg ikke, men jeg hadde valgt rad 1 uansett.

Thimble5020 liker dette
  14. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Du burde prøve o3-modellen. Overraskende hvor mye informasjon den finner og hva den resonerer seg frem til!
    Screenshot 2025-06-24 at 20.46.56.png

Takk. Da går jeg for rad 1 midt på 777 og rad 1 vindu på 787. :)

democomputer liker dette

Del denne siden