Er det rart jeg flyr SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 17. mars 2016.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde vi hadde en tråd om positive opplevelser med SAS, men jeg fant den ikke. Så da lager jeg en ny.

    Sitter på SK908 (EWR-OSL), og har to fantastiske flyvertinner ombord.

    Da vi stod på bakken, og jeg var helt i min egen verden, fikk jeg plutselig et kyss på kinnet av en flyvertinne. Jeg ble jo selvfølgelig litt forfjamset. Når jeg så opp og så at det var kusinen min var det hele enklere å forklare. Første gangen vi er på samme fly. En veldig hyggelig start på turen!

    Etter at vi har kommet oss opp i luften sitter jeg og svarer på litt snaps, selvfølgelig med selfies. Og i det jeg skal til å ta bilde hopper en annen flyvertinne inn i bildet med trutemunn og peace-tegn. Hahaha, jeg holdt på å få latterkrampe. Det skal faktisk sies at hun prøvde en gang først, men lyktes først på andre forsøk. Jeg lo like høyt begge gangene. At hun er sykt hyggelig og smiler fra øre til øre gjør det ikke noe verre.

    Ellers er humøret generelt meget godt etter OT-oppgradering til Business ene veien og Plus tilbake, og dermed EBD like rundt hjørnet.

    Er det rart jeg (nesten) bare flyr SAS? :D
     
    Misterix, Bernd, Xflipper and 22 others like this.
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he... takk skal du ha for denne gladhistorien - ga meg og mange andre en god start på dagen :)
     
    tommy777 liker dette
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens ungdom, altså. I min tid smakte vi på snaps.
     
    Ursa, kaijoar, RoadKing and 29 others like this.
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kom over denne tråden igjen i dag. Har leita litt men har ikkje funne originaltråden @Jan Fredrik nemner (men har eit par kandidatar nederst). Eg er gamal nok til å vere klar over at eg for ofte er flinkare til å kritisere enn å gje ros. Og når eg har bladd gjennom arkivet trur eg kanskje dette gjeld fleire enn meg. Derfor prøvar eg å få denne tråden igang igjen med ein trivelig opplevelse frå mars i år.

    Eg var på veg frå Trondheim til Oslo ein torsdag ettermiddag. Eg kjende på veg til flyplassen at det var uhumskheter på gang. Migrene? Når eg kom til bollekantina følte eg meg såpass skral at det frista meir å finne ein tom benk for dei neste to-tre timane enn å slåst med resten av loungen om stolar og kanelbollar. Eg gikk derfor med hua i handa til gaten for 17-flyet (hadde GO-billett 19:30) for å sjekke mulighetane for å kunne komme med tidlegare fly?

    "Hvilken type billett har du, er den endringsbar? Det er temmelig fullt på flyet her."
    "Nei, GO, jobbreise, unnskyld! Og eg veit at eg har absolutt ingen rettigheter whatsoever, men eg synest du ser snill ut, og så er det like før det smell til med skallebank her, så eg tenkte å stole på det gode hjertet ditt."
    "Hm, BP? Hmm, *dobbel*hmmm, vent litt.... Jeg beklager, men det er ingen bra seter igjen, det må bli midtsete?"
    "Yes!! Tusen takk!"

    Etter verdas lengste 45-min flytur var eg 1t og 15 min seinare på plass på Park Inn på OSL og prata i den store kvite telefonen 8 timar i strekk. Migrena vart då frikjend for all mistanke, og i staden vart salaten som vart servert på Statens Hus den dagen dømt for matforgiftning med masse ubehag til følge. Eg hadde aldri vore mann til å komme meg med noko fly 19:30. Sikkert mange andre som har fått triksa og miksa litt på billettar, så det var kanskje ikkje eineståande, men denne episoden sit som spikra i meg. Sikkert fordi eg følte meg så veldig liten og hjelpeslaus der og då.

    Gladtråd - Hva verdsetter du høyest hos SAS?
    en bra dag med sas
    SAS solskinnshistorie
     
    Ursa, Bernd, Fredrik81 and 11 others like this.
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Denne historien fikk jeg overlevert fra mr @Stuttfeiten selv. Den var enda morsommere live :)
     
    Ursa liker dette

Del denne siden