Hei! Min kone og jeg planlegger ferie i Fransk Polynesia (PPT) neste vår/sommer. Har nylig fåt CT fra SAS Amex Plat, og har for tiden 120k EB poeng, noe jeg regner med øker til rundt 150k+ over sommeren. Det er da ikke langt igjen til de 180k poeng som kreves for å reise i C til "Pacific" ifølge SAS point chart. Så kommer spørsmålet, er det mulig å komme seg til PPT fra SVG med EB-poeng og CT? Ser Air Tahiti Nui flyr fra LAX. De er ikke SA, men kommer alikevel opp når man søker hos Luftansa og Air NZ. Vil CT fungere med de? Alternativt flyr Air NZ selv via Auckland (lang omvei...), er dette en mulighet? Og hvis det er mulig, hvor enkelt vil det være å få booket dette med CT? Mvh. Jørgen
Vet ikke om det vil godtas, men Air Newzealand har flyning fra LA til. Så vil jo kanskje kunne være mulig å fly OSL-CPH/ARN-SFO med SAS. Og air newzealand da SFO-AKL-PPT. Eller OSL-EWR med SAS, EWR-LAX med United og LAX-PPT med Air Newealand. Vis ikke må du nok fly OSL-ARN-HKG med SAS HKG-AKL-PPT med air newzealand. Eller så kan det selvfølgelig mikses sammen med andre flyruter med f.eks LH. Men med SAS flyvninger så er drivstoff tillegg inkludert, så dette vil jeg tro er billigst. Men dette er det vel noen andre her inne som kan mer om enn meg. Har aldri flydd award med noen andre enn SAS selv
Du har kun 4 flyvninger på å komme deg til PPT, og jeg ville flydd øst og ikke vest, mtp immigration i USA, pluss at det er lettere å finne awardseter den veien. Siden du er nødt til å fly NZ AKL-PPT så må du også komme deg til AKL på kun 3 flyvninger. Den beste ruten og der det er størst sannsynlighet til å finne ledige award seter vil være SVG-OSL/CPH/ARN-BKK-AKL-PPT med Thai til og fra BKK. Andre alternativer du kan se på er via LHR eller FRA til HKG, SIN, NRT, PVG og så videre til AKL og PPT Her er rutene til AKL fra Asia og du må da komme deg til HKG, SIN, NRT, PVG eller BKK på 1 stopp fra SVG
NZ001 (og NZ002) er gjennomgående LHR-AKL og regnes som en flight så (gitt ledige seter) kommer man seg til AKL på to flighter fra Norge
Takker for svar! Da skal jeg lete litt rundt etter ruter østover til AKL. Ser Singapore Airlines har en fin rute CPH-SIN-AKL som kunne passet fint.
Vil være vanskelig å finne award seter med SQ, men du kan jo være heldig, men ikke get your hopes up high Ville som jeg sa tidligrer prøvd med Thai, alternativ vil det jo være billigst å fly SAS til HKG,PVG eller NRT, da slipper du unna en del gebyrer
Jeg mener at dette har vært diskutert her inne tidligere og at det ble kommet frem til at dette ikke er mulig. Årsaken var viss jeg husker rett at det er kun award seter på økonomi tilgjengelig mellom NZ og Tahiti og at man ikke kan mikse klasser i en CT-billett annet enn mellom First og Biz. Så viss man ønsker å fly annet enn økonomi hele veien så må man booke First eller Biz til NZ (med CT) og deretter betale for en ny billett mellom NZ og Tahiti selv. Jeg har selv gjort gjentatte søk med ANA på samme strekningen, men har aldri funnet noe som helst. Merk at jeg da kun har søkt i First og Biz.
Jeg har mikset klasser noe voldsomt på mine siste bestillinger med CT. First, business og økonomi på samme tur har jeg fått lov til alle gangene! Så gi det et forsøk!
Tanken her er vel at man må fly samme klasse begge veier. Det er ikke slik at man ikke kan booke Y om C ikke er tilgjengelig. Man kan bare ikke velge C på utreise og Y på returen.
Begrensningen ligger i at begge reisende på CTen måtte være i samme klasse. Y en vei og C tilbake er ok. Står ingenting i reglene om at man må reise begge veier i samme klasse... Har en kompis som nettopp booket dette til EWR..
Er det nytt at man betale før høyeste klasset hele veien med Y og C kombinert? Ifjor når jeg reiste t/r New York ble det 80000 poeng med C ut og Y hjem.
Men da har man jo betalt for C hele veien, og "flyr C". Man blir bare bumpet ned fordi det ikke er C tilgjengelig..
Var dette på en vanlig bonusbillett? Isåfall fungerer det vel slik, men tror det er andre regler på Companion Tickets?
Dette er nok med SAS metall og det funker isåfall fint med CT, men tror ikke det er mulig A* selskaper