Er vi blitt flere jegere?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 08. nov 2022.

1. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det er en annen tråd på dette, men fant ikke noen mens jeg scrolla.

Er det blitt mange flere jegere siste årene?
    Det er jo nærmest umulig å finne bonusbilletter for tiden, og det fremstår som litt av en øvelse å lete opp noe som har ledige seter. I hvert fall om man vil langt vekk. SQ er jo fjerna. Men det er fint lite å finne med LH og TK også. I hvert fall om man vil ut av Europa.
    Eller er det jeg som ikke klarer å finne noe gøy?

Ser det også har vært en del klaging her og der på at loungene på OSL er fulle. Men det synes jeg bare skjer i rushtiden. Og da er det strengt tatt rush overalt...

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har i alle fall klart å finne noe gøy til Tokyo, Santiago, Johannesburg, Taipei og San Francisco, altså turer som jeg skal gjennomføre senere i år og 2023. Tror man må bare være tidlig ute. De samme bonusbillettene er også tilgjengelig for medlemmer i andre loyalty-programmer i *A og det er mange som sitter med masse poeng nå og gjerne vil bestille turer.

holmen liker dette
  3. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Antallet flyvninger østover er et stykke unna der det var før korona, så da er det ferre seter å oppdrive. Hjelper ikke at flere av landene fortsatt er i koronamodus.

Også har vi haugevis av ubrukte poeng, lavt tilbud og høy etterspørsel.

kaijoar and holmen like this.
  4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke for å trekke gamliskortet, men denne typen av spørsmål har kommet opp så lenge jeg har holdt på. Som riktignok bare er drøye ti år.

Last edited: 08. nov 2022
  5. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende.
    Der er kanskje bare å flytte fokus til Sør Amerika.
    Santiago er jo gøy.

6. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har stort sett bare brukt langdistanse-poeng på Sør-Amerika, og mitt inntrykk er at det ift før er tilnærmet svart hav nå. Før SAS skrudde igjen LH First-kranen i november 2019 var det jo nederlag om man ikke fikk F minst ene veien, i desember 2019 var jeg happy med biz én vei og Eco retur, i fjor klarte jeg såvidt å skvise fram en svært krøkkete ruting i biz t/r, i år er det så langt stort sett 1-2 Eco-seter via ADD som dukker opp... Sa opp abonnementet på Expertflyer tidligere i høst og ga nettopp opp AwardFares. Det var ingenting å hente lenger på akkurat de reisene og periodene jeg lette etter. Andre er sikkert flinkere å lete enn jeg er.

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på om du vurderer AV som et alternativ. I en tilfeldig periode i f.eks. april neste år, finner jeg ledige biz-seter fra flere europeiske flyplasser til BOG. Derfra har AV flyvninger til mange destinasjoner i Latin-Amerika. Om du vil ta en omvei, er det også mulig å reise via Canada og USA til Latin Amerika.

Last edited: 09. nov 2022
    tobeornot999 liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes ikke er der umulig å finne billetter, og det viser jo også tråden om vellykkede bookinger. Men det er klart, sommeren 2019 kunne jeg velge og vrake i avganger med SQ til DPS. Sånn er det jo ikke lenger.

9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det er blitt knappare med billettar. Det gjekk veldig greitt å få plass til både familie og svigermor på tur til Asia før jul i 2019. Vi hadde fleire valmoglegheiter i business begge vegar. No er det veldig mykje knappare. I går skulle eg hjelpe ein kar med å finne billett for hans betre halvdel til EZE i januar/februar. Einaste valet i business var via ADD med ET.

Eg skulle gjerne sett at poengprisane vart heva mot at det vart betre tilgang på billettar.

markus liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok så enkelt som at det går mindre fly enn før.

Selv på betalt eco class (biz var sykt dyrt), var det tricky og 4x dyrere enn i 2019 å komme fra Norge til Asia i sommer.

Og slik er det fortsatt.

Helt sikkert riktig at det er færre bonus seter ute generelt, men jeg tror altså at få fly er en viktig grunn.

11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å ha noe belegg for det, mener jeg det samme. Se bare på betalte billetter i eco til BKK feks. Koster en god del mer enn hva det gjorde før pandemien.

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Vi må nok ha et åpent Kina før Asia blir billigere.

tobeornot999 liker dette
  13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir mest sannsynlig tidligst Q2 2023.

tobeornot999 liker dette
  14. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Kina åpner ikke på flere års tid. Regimet der har andre prioriteringer enn å slippe folket sitt fri, sånn som å holde på makta de har o_O

Last edited: 11. nov 2022
    eventyrer liker dette
  15. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, jeg prøver nok å sjekke disse. Men jeg har egentlig bare EZE som aktuell sluttdestinasjon, så det begrenser ting en del.

16. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Eller at avgiftene blir høyere igjen. Mye artigere å kunne booke LH F med høye avgifter enn å ha LH F med lave avgifter som man ikke får tak i...

Sunnfjordingen, holmen and RoadKing like this.
  17. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Tok et par søk på noen tilfeldige dager i april 2023 og hadde heller ingen problem med å finne biz-billetter til EZE.

18. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,292
    Bonuspoeng:
    183
    Heilt klart som fleire har sagt, færre fly. Mange som vil reise = økte prisar.
    Snakka også med ein i går når me var på tur frå Canada, han var også bonusnerd.
    Han kunne fortelle at prisane på bonusreiser hadde økt veldig etter pandemien, det var mykje vanskeligare og få tak på seter no. Han brukte primert *A og det var hans favoritt allianse. Men då Air Canada som base selskap. Fortalte eksempel på at før var fleire direkte flights frå Calgary til europa. No var det slutt på og han måtte via Toronto eller Vancouver. Prisane på Calgary Toronto/Vancouver i kjøpt billett økonomi låg no på ~1000$
    Så det er ikkje bare for oss med EB det er vanskeleg, men andre selskap tilbyr då dynamisk prising for bonusreiser som frigir litt meir seter til ein høgare pris. Det forklarar kanskje kvifor me ikkje får booka f.els LH F som før?

mariusberg89, sutenai and RoadKing like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det å bemerke at det ikke finnes businessklasse med AV til noen destinasjoner i Amerika, hverken sør eller nord.
    Dette fordi AV la ned businessklasse 01.oktober 2022 på alle ruter unntatt på flygninger t/r Europa.

20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje like greit.

Dette var serveringen på business CUN-BOG i april, og ingen alkohol.

34C682F3-ADB7-419B-ABE8-5CB1FF43D636.jpeg

F8553F3E-A2EC-476B-9BB5-B4BAAF911045.jpeg

NoLimit and paron like this.

Del denne siden