Mulig det er en annen tråd på dette, men fant ikke noen mens jeg scrolla. Er det blitt mange flere jegere siste årene? Det er jo nærmest umulig å finne bonusbilletter for tiden, og det fremstår som litt av en øvelse å lete opp noe som har ledige seter. I hvert fall om man vil langt vekk. SQ er jo fjerna. Men det er fint lite å finne med LH og TK også. I hvert fall om man vil ut av Europa. Eller er det jeg som ikke klarer å finne noe gøy? Ser det også har vært en del klaging her og der på at loungene på OSL er fulle. Men det synes jeg bare skjer i rushtiden. Og da er det strengt tatt rush overalt...
Jeg har i alle fall klart å finne noe gøy til Tokyo, Santiago, Johannesburg, Taipei og San Francisco, altså turer som jeg skal gjennomføre senere i år og 2023. Tror man må bare være tidlig ute. De samme bonusbillettene er også tilgjengelig for medlemmer i andre loyalty-programmer i *A og det er mange som sitter med masse poeng nå og gjerne vil bestille turer.
Antallet flyvninger østover er et stykke unna der det var før korona, så da er det ferre seter å oppdrive. Hjelper ikke at flere av landene fortsatt er i koronamodus. Også har vi haugevis av ubrukte poeng, lavt tilbud og høy etterspørsel.
Ikke for å trekke gamliskortet, men denne typen av spørsmål har kommet opp så lenge jeg har holdt på. Som riktignok bare er drøye ti år.
Jeg har stort sett bare brukt langdistanse-poeng på Sør-Amerika, og mitt inntrykk er at det ift før er tilnærmet svart hav nå. Før SAS skrudde igjen LH First-kranen i november 2019 var det jo nederlag om man ikke fikk F minst ene veien, i desember 2019 var jeg happy med biz én vei og Eco retur, i fjor klarte jeg såvidt å skvise fram en svært krøkkete ruting i biz t/r, i år er det så langt stort sett 1-2 Eco-seter via ADD som dukker opp... Sa opp abonnementet på Expertflyer tidligere i høst og ga nettopp opp AwardFares. Det var ingenting å hente lenger på akkurat de reisene og periodene jeg lette etter. Andre er sikkert flinkere å lete enn jeg er.
Litt usikker på om du vurderer AV som et alternativ. I en tilfeldig periode i f.eks. april neste år, finner jeg ledige biz-seter fra flere europeiske flyplasser til BOG. Derfra har AV flyvninger til mange destinasjoner i Latin-Amerika. Om du vil ta en omvei, er det også mulig å reise via Canada og USA til Latin Amerika.
Jeg synes ikke er der umulig å finne billetter, og det viser jo også tråden om vellykkede bookinger. Men det er klart, sommeren 2019 kunne jeg velge og vrake i avganger med SQ til DPS. Sånn er det jo ikke lenger.
Det er blitt knappare med billettar. Det gjekk veldig greitt å få plass til både familie og svigermor på tur til Asia før jul i 2019. Vi hadde fleire valmoglegheiter i business begge vegar. No er det veldig mykje knappare. I går skulle eg hjelpe ein kar med å finne billett for hans betre halvdel til EZE i januar/februar. Einaste valet i business var via ADD med ET. Eg skulle gjerne sett at poengprisane vart heva mot at det vart betre tilgang på billettar.
Er nok så enkelt som at det går mindre fly enn før. Selv på betalt eco class (biz var sykt dyrt), var det tricky og 4x dyrere enn i 2019 å komme fra Norge til Asia i sommer. Og slik er det fortsatt. Helt sikkert riktig at det er færre bonus seter ute generelt, men jeg tror altså at få fly er en viktig grunn.
Uten å ha noe belegg for det, mener jeg det samme. Se bare på betalte billetter i eco til BKK feks. Koster en god del mer enn hva det gjorde før pandemien.
Kina åpner ikke på flere års tid. Regimet der har andre prioriteringer enn å slippe folket sitt fri, sånn som å holde på makta de har
Jo, jeg prøver nok å sjekke disse. Men jeg har egentlig bare EZE som aktuell sluttdestinasjon, så det begrenser ting en del.
Eller at avgiftene blir høyere igjen. Mye artigere å kunne booke LH F med høye avgifter enn å ha LH F med lave avgifter som man ikke får tak i...
Tok et par søk på noen tilfeldige dager i april 2023 og hadde heller ingen problem med å finne biz-billetter til EZE.
Heilt klart som fleire har sagt, færre fly. Mange som vil reise = økte prisar. Snakka også med ein i går når me var på tur frå Canada, han var også bonusnerd. Han kunne fortelle at prisane på bonusreiser hadde økt veldig etter pandemien, det var mykje vanskeligare og få tak på seter no. Han brukte primert *A og det var hans favoritt allianse. Men då Air Canada som base selskap. Fortalte eksempel på at før var fleire direkte flights frå Calgary til europa. No var det slutt på og han måtte via Toronto eller Vancouver. Prisane på Calgary Toronto/Vancouver i kjøpt billett økonomi låg no på ~1000$ Så det er ikkje bare for oss med EB det er vanskeleg, men andre selskap tilbyr då dynamisk prising for bonusreiser som frigir litt meir seter til ein høgare pris. Det forklarar kanskje kvifor me ikkje får booka f.els LH F som før?
Her er det å bemerke at det ikke finnes businessklasse med AV til noen destinasjoner i Amerika, hverken sør eller nord. Dette fordi AV la ned businessklasse 01.oktober 2022 på alle ruter unntatt på flygninger t/r Europa.