Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Fant ingen tråd om dette

    Har GHA Platinum og det skal i teorien gi en oppgradering, imsdal og en liten hilsen fra hotellet.

    Lå på Thon Hotel Opera og fikk en kjempeoppgradering til Business / Liten suite med stor terasse. Fikk vann og en melkesjokolade. Desverre ble jeg lovt å kunne bruke pay-tv for bonuspoeng, men måtte morgenen etter betale for dette med kort. Hvem av resepsjonistene som har rett her vet jeg ikke, men det var en litt dum avslutting på et ellers forteffelig opphold.
     
    tommy777 liker dette
  2. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Nesten utrolig at det fortsatt finnes pay-tv... Nordic Choice har vel kuttet dette - når følger de andre etter?
     
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg syns det er en helt grei tjeneste så lenge den er gratis :) Men ikke noe jeg betaler 200 kr for. Er mange ganger jeg har sett på filmer på business rom på Radisson hvor det er inkludert.
    Grunnen til at jeg ville bruke bonuspoeng på Thon var at jeg har en del som utløper nå i august.
     
    Franco63 liker dette
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Les mer her.
     
    Henning liker dette
  5. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Booka et par black friday rom til bruk før tidlig-vakt i januar og februar
     
    Kjakan liker dette
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med bruk av gavekort fra dittgavekort.no som betaling hos Thon?

    Har to gavekort på tilsammen 1000 kroner, og vurderer å svi de av på en overnatting i Oslo, og finner f.eks. priser til rett over tusenlappen, og må da i så fall delbetale med to gavekort pluss "vanlig" bank/kredittkort. Noen som har prøvd og vet at det "funker"?

    Står mellom Opera og Bristol, om noen evt. har noen formeninger om hvilket man bør velge (prisene på de to er forholdsvis like). Oslo Spektrum er målet for kvelden, så Opera ligger vel muligens best til, men det betyr ikke så mye.
     
  7. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde satset på Bristol...i en egen klasse. Har du sjekket "nye" Rozenkrans?
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Tror Opera frister mer enn Bristol. Ser "nyere" ut. (Ikke noe galt med at Bristol ser "gammelt" ut. Bare mitt personlige inntrykk av bildene på nettsiden).

    Men Rozenkrantz så jo heller ikke ille ut. Hmm.. Decisions, decisions.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Bristol har jo sjel. Opera er jo temmelig kjønnsløst i forhold.
    Men hvis du bare skal ha et rom og ikke bruke noe tid på hotellet, kan du vel like gjerne ta deg et rom på det hotellet som er billigst?
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Thon Hotel Åsgårsstrand

    Booket: dobbel
    Upgrade: nei
    Status: Ehh ja

    Danske båt standard - manglet bare "bridge" og enarmede banditter
    Hadde kanskje trodd at de hadde polsk danseorkester i baren
     
  11. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Har plutselig innsett hvilke hoteller som faktisk nå er Thon-partnere gjennom GHA, og det er jo en hel del snadder. Kan en bruke Thon-poeng på andre hotellkjeder som f.eks Kempinski, eller er det bare fordelene som kan brukes på andre kjeder enn "hjemmekjeden". Tjener jeg poeng i Thon-programmet om jeg f.eks bor på Kempinski? Regner med at opphold på andre kjeder teller som netter or status hos Thon?

    Noen som har prøvd å status matche?
     
  12. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Kempinksi og de andre kjedene i GHA har vel strengt tatt ikke bonuspoeng, men "local experiences". Thon-poeng kan kun brukes hos Thon, dersom du overnatter i en ny kjede og har status får du en ny "local experience" som kan løses inn. Dette er ofte middager, vinsmakinger, massasjer og lignende. Opphold i de forskjellige GHA-kjedene teller som kvalifiserende netter mot Platinum eller Black-status.

    Var forøvrig nettopp på Kempinski i Vilnius og fikk dobbel oppgradering, tidlig check-in, samt en flaske rødvin sendt opp til rommet. Har GHA Black gjennom Thon.
     
  13. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Bodde en natt på Thon Hotel Opera. Er Platinum i GHA og booket via profilen min, men fikk et shabby, knøttlite rom rett over konferanseavdelingen.

    Sjekket inn sent på kvelden og orket ikke klage, til tross for at rommet var katastrofalt dårlig rengjort i tillegg, men sa fra i en undersøkelse i ettertid og fikk bare noe svada om at det var et par rom som ikke var ferdig oppgradert, bla-bla-bla..

    Siste gang ;-)
     
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg bruker å legge ved merknad om status og ønske om oppgradering ved booking jeg, og da har de som regel fiksa noe ved innsjekk.

    Men hotell som Opera har ofte en klausul om ingen oppgradering på de aller billigste rommene ved kampanjepriser.
     
  15. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    48-timers salg på Thon hotels nå:
    Les mer her: http://www.thonhotels.no/tilbud/ferie-og-fritid/gigantisk-48-timers-sommersalg/
     
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som jeg stort sett får både Thon og Eurobonus poeng. Noen andre som har registrert dette?
    (Siste overnatting så ble jeg også spurt om hvor jeg ønsket poeng, men fikk hos begge...)
     
  17. TWo

    TWo Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, tror du får hos begge automatisk hvis de har EB nummeret ditt enn så lenge. Tror ikke systemet til Thon/GHA klarte og dedikere valget man gjorde riktig, så da gir man poeng hos begge. :)
     
    Origo liker dette
  18. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Det er en kampanje som løper til 1. juli hvor man kan få poeng i begge programmene.
     
  19. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk. Gjelder denne 01.01-01.07?
    (Har fått i hele år...)
     
  20. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det var fra en dato i februar. Står på sas.no
     

Del denne siden