Erfaringer med Accor

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Henning, 27. nov 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan du legge inn dine erfaringer med Accor Hotels, i følgende format:

    Hotell:
    Status:
    Rom booket:
    Oppgradering:
    Annet:
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Generell kommentar etter 3 opphold på hoteller i Accor-gruppen. Alle opphold som Platinum.

    Aldri fått noe som helst, heller ikke poeng på konto for overnattingene. Accor er etter min erfaring ubrukelig hva angår lojalitetsprogram.
     
    milehigh liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at programmet er ganske ubrukelig. Elendig kundeservice. Selvom de oppgraderte statusfordeler i høst, virker det som mye inkonsistens. Og henger uansett etter konkurrentene. Selvsagt poster sjelden poeng, og det er i realiteten kun et cashback program. Men om man har tilgang på Accor vouchers gjennom trades, promos eller annet, så er de heldigvis fully transferrable og stackable. Med det sagt er Sofitel den eneste skikkelige hotellkjeden som er godt representert i Expedias VIP program, hvor de har halv pris på innløsning i 2013 og uttak innen utløp av 2014. De er også ganske konsistent på å gi sine inkosistente status benefits på 3rd party bookings (som Expedia). De deltar også bra i de fleste cashback program. Og platinum status er periodevis enkelt og gratis å få for et år.

    Derfor ser jeg for meg platinum benefits, på div Sofitel i 2014 betalt med Expedia vouchers, hvor mat og drikke (utover gratis lounge) betales med Accor vouchers. Feks Bora Bora, Manhattan, SF, LA og Miami.
     
    Henning liker dette
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har totalt motsatt erfaring med cirka 20 opphold på hoteller i Accor kjeden. Oppgradering, og flotte velkomstgaver og spesielle perks på alle hotellene.

    Får også poeng på hvert opphold, men jeg booker igjennom Accor. Det står klart i Accor reglene at de ikke gir poeng dersom det er booket via "3rd. parties".
     
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sofitel So Bangkok
    Min status: Platinum
    Rom booket: So Lofty
    Oppgradert: Nei, men de har kun et rom i kategori over So Lofty
    Andre fordeler: Velkomst gave, Spa gift cards og 1 flaske ok rødvin, samt masse frukt og konfekt fra hotellet egen sjokolade butikk.
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sofitel Bangkok Sukhumvit
    Min status: Platinum
    Rom booket: Standard Excutive Suite
    Oppgradert: Ja, til bedre Excutive Suite med balkong.
    Andre fordeler: Velkomstgave på rommet og VIP treatment :)
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Veranda Resort og Spa Cha Am
    Min status: Platinum
    Rom booket: Deluxe seaview
    Oppgradert: Ja, til 2 bedroom suite
    Andre fordeler: Velkomstfrukt og drinks and snacks med management.
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sofitel Buenos Aires
    Min status: Platinum
    Rom booket: Excutive Suite
    Oppgradert: Ja, til Penthouse Suite :D
    Andre fordeler: Velkomstgave og personlig velkomsthilsen fra sjefen sjøl. Drinks og snacks i baren sammens med hele top management på hotllet, som ble en skikkelig hyggelig opplevelse :D
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaringer med Pullman Berlin Schweizerhof? Ser de har ganske hyggelige priser nå framover. Har noen prøvd å vifte med platinumkortet der?
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Har akkurat samme erfaring som deg. Når det kortet gikk ut, så jeg ingen grunn til å engang prøve å fornye det. Godt det finnes bedre alternativer.
     
    Jørgen liker dette
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at jeg blir boende på et Accor hotell på neste jobbreise. Er det noen som vet om de statusmatcher eller om det er andre promotions som gir status for øyeblikket?
     
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har søkt litt rundt om på nettet og finner dessverre ingen promotions som aktive nå. En mulighet er å sende dem en epost og høre om de vil statusmatche noen av de andre kortene du har? :)
     
    Jørgen liker dette
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde Europcarstatus en gamg, og da kunne du få gullkort. Betaler du 550 dollar i året for Amex Platinum International Dollar Card er en av flere fordeler Accor Plat.
     
  15. zapperen

    zapperen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vet ikke om dette er interessant for noen?
    le-club-accorhotels-gold-status-in-just-one-stay-platinum-in-just-three/

    Selv kommer jeg til å bo på en del ibis og mercur i Bali/Thailand

    (Får ikke lagt til ekte linker enda)
     
    Henning liker dette
  16. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til Bonusfeber! Har du mulighet til å poste første del av linken? Evt prøv å send den til meg i en privat melding?
     
  17. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Henning liker dette
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Pullman CDG Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Deluxe
    Oppgradert: Jepp til 60 kvm Jr suite
    Andre fordeler: Gratis tapas tallerken for to med vin, drinkvoucher og gratis frokost.

    Et meget bra flyplasshotell!
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: B-Lay Tong MGallerie Hotel Patong Phuket
    Min status: Platinum
    Rom booket: Deluxe
    Oppgradert: Jepp til 70 kvm Excutive suite
    Andre fordeler: Lichifruktplatter, 2 x drinkvoucher per dag og gratis frokost for to, samt personlig velkomst av den nye GM og personlig velkomstkort på rommet fra han. Meget hyggelig fyr og vi hadde en 10 minutters samtale om hotellet og andre hoteller på Phuket.

    Mitt soleklare favoritthotell i Patong, med en perfekt lokasjon i en mer stille del av byen og rett ved stranda På tross av det er du kun 15 min gange fra galskapen på Bangla Road.

    Anbefales for yngre mennesker :)
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Pullman Jakarta Central Park
    Status: Ingen
    Rom booket: Rommet ble booket av Etihad grunnet kansellert flight og dette er vistnok Etihads (crew)hotell i Jakarta. Regner med at det ble booket ett standard dobbeltrom.
    Oppgradering: Nei, men det hadde vi heller ikke forventet.
    Annet: Ett moderne fem (?) stjerners hotell som ligger i forbindelse med bl.a. ett gedigent kjøpesenter og mange leilighetskompleks. God service og god mat. Spa, svømmebasseng og det meste annet du forventer. Rommene og forsåvidt hotellet i seg selv blir nok litt for moderne for min smak. Glass og betong overalt og verken toalett eller dusj på rommene var spesielt privat for å si det forsiktig. Tydeligvis ett veldig populært hotell, spesielt blant asiatiske småbarnsfamilier, og dette medførte en del støy mellom rommene (også veldig tidlig på morran). Og når renholdspersonalet flytter møbler i rommet over deg og det høres veldig godt da er ikke jeg helt fornøyd... Bra med liv i lobbybaren (positivt!), men som mange andre steder så stengte den altfor tidlig (negativt) ;)
     

Del denne siden