Erfaringer med BA bestillinger gjennom div. reisebyråer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bjoern In America, 15. april 2018.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har aldri bestilt en BA billett utenom BA sine egen sider.

    Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med å bestille BA gjennom noen av
    de mange reisebyråene på nettet?

    Jeg lurer bl.a. på; opptjener man like mye Avios og Tier poeng ved å bestille gjennom
    et annet sted en BA.com?

    Ved forsinkelser osv er det noe hjelp å få på flyplassen? eller får du beskjed om å kontakte reisebyrået?
     
  2. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Normalt skal du få like mange tier og avios når du bestiller via de ulike nett reiseselskapene. Kjøpte forrige uke en reise med BA til Singapore med retur fra Hong Kong som gav omtrent 20000 avios som gullkunde i BA. Prisen var ca 15 prosent rimeligere når jeg kjøpte via tripmonster enn via BA hjemmeside. Gikk rett inn på BA hjemmeside og fikk valgt gratis seter etter at booking var gjort. Dette har jeg gjort mange ganger. Skiller det kun noen få hundrelapper på en langtur foretrekker jeg nok å bestille direkte da det vel er litt mer praktisk dersom en skulle ha behov for bistand på reisen. Kjekt å spare litt penger på flybilletten slik at en kan bo bedre:)
     
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    Så du kan hente opp bookingen i BA systemet etterpå?
    Hva får du av Tier poeng?
     
  4. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93

    Ser på min BA konto at reisen gir meg 20183 avios og 100 tier. Reisen er kjøpt i økonomi. Fornøyd med avios en får på denne reisen som koster ca 6000 kroner. Uansett om en kjøper via nettbyrå eller direkte på BA så bør en vel følge med litt begge steder. BA kjører jo noen ganger kampanjer med doble og triple avios som forutsetter direkte booking. Da er det bare å glede seg til å besøke first loungene

    Ps, På tripmonster.com kan en legge inn BA status nr ved booking. Da kommer bookingen opp automatisk når du logger deg inn på BA kontoen din. Da er det jo bare å velge administrer booking for setevalg mv. Eventuelt så må du legge inn booking ref. manuelt når du er logget inn på BA. Normalt referansen du får tilsendt på booking bekreftelsen du får på email fra nettbyrået. Det er jo da veldig kjekt at gullkunder hos BA kan velge seter gratis selv lang tid i forveien
     
    Last edited: 15. april 2018
    Ursa and Bjoern In America like this.

Del denne siden