Erfaringer med Best Western

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Ruby, 21. nov 2013.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Her kan du dele dine erfaringer om Best Western hoteller.

    Format som følger

    Hotell:
    Min status:
    Rom booket:
    Oppgradert:
    Andre fordeler:
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Best Western Ao Nang Bay Resort
    Min status: Ingen
    Rom booket: Deluxe, 2 connecting room
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Romslige rom, frokost inkludert. Litt slitt, men meget sjarmerende hotell med frodig beplantning.

    210223.jpg
     
  3. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Best Western Alta
    Status: Ingen
    Rom booket: Enkeltrom
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Da det kun var 1 menneske på jobb, så ble jo servicen personlig. Ellers var dette ikke noe høydare på noen måte, verken standardmessig, frokostmessig eller beliggenhetsmessig, og på tross av gunstig pris så vil jeg ikke anbefale det.
     
    tommy777 liker dette
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Best Western Bondeheimen, Oslo
    Min status: Gold (men ikke la deg lure. Det er deres laveste tier)
    Rom booket: Billigste, enkeltrom
    Oppgradert: Tja det er ei dobbelseng her.
    Andre fordeler: Skiltene her er på nynorsk og engelsk. 10% rabatt på Husfliden Flag Ship Store aka Heimen vegg i vegg og 20% rabatt i Kaffistova, restauranten hvor frokosten (inkl i romprisen) serveres.
     
    Last edited: 13. des 2013
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Vafler til frokost i Kaffistova på Bondeheimen. Det må da gå under "andre fordeler" - kan umulig se for meg at det er noen ulempe i alle fall.
     
  6. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    20150920_023532[1].jpg 20150920_023550[1].jpg Hotell: Best Western Harbour View Hong Kong
    Min status: ingen
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Meeeeget tvilsomt, men man kan jo aldri vite.
    Andre utfordringer: Ingen i resepsjonen snakket noe engelsk & en overkill aircon med en effekt som som en industriell byggtørker.
    Skypool i 38 etasje var litt gøy da, men når det gjelder rommet (1100 HKD) så taler vel bildene for seg selv.
    Sengen var av type: stålharde springfjær, uten noen som helst polstring mellom fjær & kropp.
     
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 21. sept 2015
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Fotbad + Toalett høres da uslåelig ut! :)
     
  9. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    hehe, jeg er 190 cm da, så jeg kan bekrefte at dette var helt gjennomførbart.
    Legg også merke til kreativt plassert dorullholder. Perfekt plassert så en høy mann absolutt ikke kan se/få tak i den etter at han først sitter godt plassert & fanget.
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Var faktisk inne på å booke en av disse Best Western hotella siden jeg er Diamond (matchet fra CC Gold) men endte opp med å siste Peninsula :)
     
  11. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt Best Western litt i det siste uten noen spesifikk grunn. Siste er jo beskrevet litt tidligere idag, og fristet ikke til gjentakelse.
    Har samtidig et par andre kommentarer.
    Ser ut som endel Best Western hoteller egentlig ikke er Best Western, men Best Western "partner" hoteller, hvor kobling til fks Eurobonus etc ikke gjelder.
    Hadde samtidig nylig en 2 natts booking med dem ( Best Western Plus Lex ) Torsdag til lørdag, men etter å ha vært på rommet noen "absurd kjipe" kvelds timer, så ringte jeg resepsjon og avbestilte natt nr 2.
    Grunnen var enkel: Deres delux rom var 1 meter adskilt fra en meeeget trafikkert hovedgate i en større filippinsk by hvor få personer har tillit til lyddempere på sine kjøretøy, samt at hotellet var bygget totalt uten lydisolasjon, eller lyd dempende vindu.
    Resepsjonen sa selv at dette var et gjentakende dilemma for hotellet, selv om ingen kom på å nevne dette ved inn sjekk.
    Avbestillingen ble registrert & var ok, men å slippe å betale for natt nr 2 viste seg å være uaktuelt. 2 netter booket var 2 netter å betale, uansett om jeg ville dra etter 1 natt.
     
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske mye større enn typisk HK size da... :)
     

    Attached Files:

    Rohass and Baldrick like this.
  13. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Best Western matchet også mitt EBD til deres Diamant-nivå, så gjenstår det å se om det har noen effekt når vi besøker Paris i oktober.
     
    Baldrick liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært Diamond med BW i snart 10 år. Problemet med deres perks er at det varierer veldig fra land til land. Har ved et par anledninger opplevd oppgradering. I Houston vi jeg en flaske vann. I Växjö og Motala fikk jeg en 200 SEK voucher til å bruke i baren. I Milano fikk jeg alt som var i minibaren (og det var faktisk litt!). Osv.

    Det man skal huske med BW er at det er privat eide hotell som er med i en markedskjede, og ikke sentralt eid. Derfor blir det også litt uforutsigbart.
     
  15. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Profilen til Best Western er så døll... man sjekker ikke inn på Facebook at man er der lissom... :p
     
    RoadKing, Franco63 and Baldrick like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde mitt værste reiseår med dem i 2005, it so happened at kjeden var 60 år det året, de som bodde 60 ganger eller flere med dem det året, fikk Diamond på livstid. Jeg tenkte det kunne være kjekt, og satset på dem det året.
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg har status via det norske Best Western, gjelder da statusen når jeg reiser til HK i februar?
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Status er status. Spiller ingen rolle om du er norsk eller skotte.
    Dessuten er det vel fra 1 januar at de legger om og det blir globalt drevet?
    Utfordringen med BW sin klubb er ikke statusen, men at perks har variert fra land til land, hotell til hotell. Tror dette blir bedre fremover.
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Lærte i dag at BW Reward Diamond status sitt perk "Garantert rom 48 timer før innsjekk" ikke blir videreført.
     
  20. leifodegaard

    leifodegaard Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Best Western ga 600 Eurobonuspoeng for hver natt du bodde der inntil i år. Fra 2016 gir de bare 600 Eurobonuspoeng pr. opphold uansett hvor mange netter du bor der. Ikk bra!
     

Del denne siden