Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til junior suite.
    Andre fordeler: Flaske vatn, frukt, strålande smil ved innsjekk og handskrive kort.

    Mykje folk her i kveld, gav nesten opp håpet om oppgradering i køen ved innsjekk. Men Radisson leverar :)
    IMAG1608.jpg
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det rommet så kjent ut. 6 etg., helt i enden? Har de fått orden på wifi'en? Den var dårlig i begynnelsen av august.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    5. etg, er identiske rom i 2. og 4. (og sannsynlegvis 3. og 6.?) Tredje gongen i år eg bur på lugar her med identisk innredning.

    Wi-Fi funkar fint, også for tre veker sidan. Vel verdt ein hundrings ekstra for å bu her i staden for på andre sida i enden av glaskorridoren :)
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Latvija, Riga
    Min status: Silver
    Rom booket: Superior
    Oppgradert: Nei, men fikk tilbud om oppgradering til Business-rom for €40 natten som jeg høflig takket nei til. Fikk rom i 18. etg.
    Andre fordeler: "Personlig" brev, valgfri "soft drink" fra kjøleskapet og tilgang til Business Lounge for frokost. Den var forøvrig helt lik som i hovedresturanten, men mindre, færre folk og litt koseligere.
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Stuttfeiten
    Pleier du og bli oppgradert på Radisson Blu OSL?
    Har X antall netter der som Gull men har aldri fått noe noen perks utenom rabatt på mat/drikke.
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har vore heldig og fått oppgradering på alle opphald i år (seks eller sju trur eg?) bortsett frå eit opphald der vi hadde booka suite.

    På Park Inn har eg ikkje hatt like mykje flaks (bortsett frå ei natt i mars då eg var matforgifta etter ein tur til Trondheim og fekk handicap-rom med stort, varmt badegolv som eg kunne rulle på mellom samtalane i den store telefonen).

    Edit: Eg har "juksegull" - statusmatch frå EBG. Men med servicen frå Radisson blir det nok lagt litt innsats i å fornye denne statusen. Er strålande fornøgd!
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Og der ramla fyrste oppgradering inn frå Park Inn.

    Hotell: Park Inn OSL
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til business rom.
    Andre fordeler: Frokost i morgon og "røyking forbudt" kort på bordet. Flott rom! Skulle ønskje eg hadde tid å nyte det :) Zürich, here we come!

    IMAG1698.jpg

    Edit: + steampunk badevekt på badet (First Price or not, blir ikkje meir potetgull i loungen på denne karen).
     
    Last edited: 13. sept 2016
    Baldrick, MadsVaHa, Misterix and 2 others like this.
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøker å booke 2 for 1 med to voksne og et barn , men det funker ikke. Mener jeg har gjort dette før, men nå funker det ikke å booke. Får kun booket med 2 voksne ...
    Feil eller har det alltid vært slik? Har forsøkt å lett litt på "fine print" men ikke lagt allverdens innsats. Noen som vet?
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Edwardian Berkshire, London
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Nei. Var ledig upper-class straks etter innsjekk.
    Andre fordeler: Flaske vatn på rommet. Tilbud om frokost for special price £19 per dag. Perfect location. Disney/Star Wars shop i kjellaren. High-tech minibar som fakturerte kvar gong eg flytta på noko for å få plass til vatn eller cola. "Lovers mini-box with lubricants" tok seg jækla bra ut på faktura. Gikk greit å ordne opp i ved utsjekk. Måtte reaktivere nøkkelkort kvar gong eg stengde døra bak meg. Reint og fint hotell, men alt i hobbit-skala. Små rom, liten resepsjon, heis med plass til to voksne og ein koffert.
    Fyrste opphald: Ja.
    Siste opphald: Ja.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden, hva kostet så frokosten til normal pris? Syns £19 var temmelig stivt jeg.

    :D :D :D
     
  11. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Park Inn Stavanger
    Booket: To billigste rom til 10.000poeng + 440kr pr rom.
    Status: Concierge + ikke-medlem. Begge bookinger gjort av Concierge.
    Oppgradert: Det ene ble oppgradert til Peer Gynt-suite hvor jeg nok kunne parkert en liten bil i "stuen". Badstu tilknyttet rommet og badekar med gullforgylte graner - fint skal det være.. Innredningen var, som andre har påpekt, nesten antikvarisk. Ikke spesielt slitt, men rent og pent - og 20-30 år gammelt.
    Fruktfat og velkomstbrev på begge rom
    Frokosten var triste saker, men ble sikkert ikke bedre av at vi inntok den "post-utdrikningslag".
     
  12. Mallamora

    Mallamora Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Radisson Blu Plaza, Oslo
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til business
    Andre fordeler: VElkomsthilsen og fudge.
     
  13. mcleif

    mcleif Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard via reisebyrå
    Oppgradert: Nope

    4-5 gangen på dette hotellet i år, og syns det er like dårlig service hver gang.
    Null oppgraderinger, og velkomstgave 1 gang.

    Resepsjonist: Vil dere kanskje ha frokost imorgen tidlig?
    Jeg: Ja det ville vært godt.
    Resepsjonist: Det blir 150kr pr pers..

    Kanskje på tide å prøve Park inn neste gang?
     
    Ursa liker dette
  14. Stigoo

    Stigoo Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Har status betydning om ein bestiller gjennom andre?
    For eksempel viatrumf / hotels.com?
    Er det mogeleg å booste opptjening/ spesielle kampanjer?

    Andre tips?
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ein kan booke både Park Inn og Radisson gjennom Viatrumf og får då 4,5 og 5,5% med statusfordelar og poeng.

    Eg fekk verken poeng eller oppgradering då eg i vinter booka eit opphald gjennom Expedia. Dette står vel med liten skrift under fordelsinfo meinar eg.
     
  16. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu OSL.
    Min status: Gold.
    Rom booket: Standard gjennom hotellets hjemmeside.
    Oppgradert: Ja. Endte opp med en flott juniorsuite som ligger i ett av hjørnene på hotellet. Meget god plass, dog noe pussig at ikke damen i resepsjonen informerte om oppgraderingen.
    Andre fordeler: "Personlig" brev, et fat med frukt og en flaske vann som stod på bordet i salongdelen av rommet.

    Test av hotellet kommer på fremsiden om ikke lenge :)
     
    Misterix, Petter B-C and RoadKing like this.
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Har prøvd det samme ett par ganger i år etter at jeg ble pappa, men har heller ikke fått det til å fungere. Men da har jeg bare booket for to voksne og så sendt hotellet en e-post og informert om at vi er to voksne og ett barn. Har funket fint begge gangene, men dette har da vært med en baby som ikke trenger egen (ekstra)seng.
     
  18. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Verre for meg da som skal booke for 1 voksen og 2 barn..... ;) Men har allerede sendt mail til hotellet og gitt beskjed :)
     
  19. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er ny i CC og har prøvd meg på statusmatch fra EBG. Skal booke rom, vet dere om det er mulig å få fordeler fra hotels.com, CC og viatrumf alt i ett? Ved overnatting får man CC-points ved å bestille fra andre enn hotellets egne sider?
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det står ganske klart i vilkåra til CC at godkjend opphald får ein kun ved bestilling på eigne nettsider. Eg prøvde meg via Expedia i Aberdeen i feb. Ved innsjekk lovde resepsjonisten både eb-poeng og gold points. Men eg endå opp med ingenting (bortsett frå viatrumf) fordi eg gikk via tredjepart. Har sidan brukt viatrumf + Radisson/Park Inn.

    Men, enkelte har rapportert om full pakke/både-og/double-dip.
     
    phithor liker dette

Del denne siden