Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. sholasarah

    sholasarah Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, et spørsmål. Er det mulig å statusmatche med club carlson, (Har EBG) når man ikke har tilgang til gullkortet? (fikk G-status i Februar, har enda ikke fått det i posten!). Tror dere at CC vil godta scannet bevis av nylig brukt boardingkort hvor EBG nr står påført? Takk :)
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, det tviler jeg på. Da er det nok bedre å logge inn på EB-kontoen din og ta en print (screen) av medlemskortet ditt der og/eller av siden der man ser aktiviteten og statusen din.
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri helt satt meg inn i hotelreward/loyalty program. Men er nå EbG og skal bo på Radisson Blu i Gdansk til helgen. Har da booket fre-lør med Hotels.com award-overnatting (One Bedroom Suite) og lør-tirs via Hotels.com hvor jeg har betalt selv (Business Class Room). Har jeg noe å tjene på å statusmatche noe?
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er redd for at det ikkje er mykje å hente ved bestillingar gjort gjennom tredjepart. Eg har vore godt fornøgd med Club Carlson, men bestiller alltid på hotellet si heimeside (via Viatrumf).
     
    Nanping, DanH, LN-FHU and 1 other person like this.
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Som regel får du ikke noe ved booking via tredjepart , men det kan jo hende de anerkjenner status ved å diskret å nevne noe om det til hotellet...:)
     
    DanH liker dette
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Royal Copenhagen
    Min status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja - til Royal Club
    Etter hva jeg har kunnet lese her inne tidligere hadde jeg ingen forhåpninger om oppgradering, så jeg er godt fornøyd med denne :)
    Noen som har vært her som vet om Club Room = noen som helst form for lounge-tilgang?
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Bra oppgradering ja! Bruker ikke å få noen ting der. Det er ikke noen lounge, men Royal Club rommene får frokost på toppen i Alberto K, den er trivelig og rolig og med flott utsikt. En anelse eksklusiv frokost opplevelse der oppe, nede er det gjerne litt texas. Ellers liker jeg Royal rommene godt, digger hjørnerom med masse vinduer og naturlig lys.
     
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Radisson Gardermoen
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, juniorsuite
    Andre fordeler: Kom en dame utpå kvelden med makroner og en flaske vann (aner ikke om det var p.g.a status).

    Bra oppgradering til stort rom, men interiørmessig har rommene her sett sine bedre dager..
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Royal Copenhagen
    Min status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja - til Business Class
    Andre fordeler: Godis og håndskrevt velkomstbrev

    Fikk først et rom i 6. etasje (junior suite?) som var større enn det jeg til slutt endte opp med. Rommet i 6. etasje hadde dobbeltseng, men jeg hadde bestilt twin room. Fikk Business rom i 4. etasje, men dette var altså langt mindre enn rommet i 6. etasje. Har tilgode å oppleve å IKKE bli oppgradert så langt :)
     
  10. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Concierge (og gull?) får også frokost på Alberto K, for jeg spiste der uten å få oppgradert rom. Spiste for øvrig middag der også, og dét kan virkelig anbefales det også!
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bra! Gull får ikke det det (frokost er ikke gold benefit), det er min erfaring.
     
  12. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Park Plaza Victoria London.
    Min status: Gull
    Rom booket: Executive Double Room (5 netter booket på en Park Plaza kamanje i sept/okt 2016 til 139GBP pr natt med frokost).
    Oppgradert: Ja - til Studio Apartments

    Andre fordeler: Gratis wifi med god hastighet. 2 flasker med vann gratis pr dag.
    Fullt oppsatt te-kjøkken med kaffemaskin, vannkoker, micro, kjøleskap, kopper og karr.
    Spiste kun frokost i frokostrommet og der var maten hel kurrant for min del.
    Et tur innom Executive Lounge for en kaffe og snack en ettermiddag, men syntes det var dårlige greier kontra
    Executive Lounger vi er vant med fra Hilton og Marriott så vi skippet det resten av uken.
    Hotellet lå greit til fra Victoria Station, og noen minutter gange til food court og shopping på Victoria Place.

    Resepsjonsbetjeningen så ikke ut til å trives i jobben, eller virket øvrige ansatte hyggelige.
    Vi blir nok å bruke hotellet igjen.

    Noen bilder :
    2017-02-19 18.32.54.jpg 2017-02-19 18.32.58.jpg 2017-02-19 18.33.02.jpg 2017-02-19 18.33.07.jpg 2017-02-19 18.33.09.jpg 2017-02-19 18.33.29.jpg
     
  13. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Park Plaza Sherlock Holmes London
    Min status: Gull
    Rom booket: Studio Room
    Oppgradert: Tja, Fikk 1 av 4 moderniserte og nyoppussete demo rom.
    Andre fordeler: Gratis wifi med god hastighet. 2 flasker med vann på rommet når vi sjekket inn.
    Stor fruktkurv levert som takk for sist og som følge av en klage etter forrige opphold.
    Tilbud om avslag på pris hvis vi hadde middag på hotellet (også som følge av tidligere klage)

    Rommet vi fikk var en av 4 demo rom som de tester ut før de vurderer å pusse opp resten av rommene.
    Flotte og moderne rom, men ikke helt samme sjarmen og sherlock følelsen som de gamle rommene.

    Sen utsjekk var ikke noe problem.

    Lite frokost rom, men har det meste man trenger og en grei kvalitet.
    Har hatt flere opphold på dette hotellet tidligere, og er kjent med at det lytt mellom rommene. Men synes betjening og hotellets sjarm gjør opp for det.

    Noen bilder :
    2017-02-24 14.17.29.jpg 2017-02-24 14.17.36.jpg 2017-02-24 14.17.37.jpg 2017-02-24 14.17.39.jpg 2017-02-24 14.17.51.jpg 2017-02-24 14.17.54.jpg 2017-02-24 14.18.00.jpg 2017-02-24 14.18.07.jpg 2017-02-24 14.18.14.jpg 2017-02-24 14.18.15.jpg 2017-02-24 14.18.18-1.jpg 2017-02-24 14.18.26.jpg 2017-02-24 14.18.45.jpg 2017-02-24 14.18.48.jpg
     
  14. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Hamburg Airport
    Min status: Sølv
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja - til business class rom
    Andre fordeler: Gratis frokost

    Veldig fornøyd med å få oppgradering + frokost. Rommet var stort og hadde nespresso-maskin. Fint med direkte tilgang fra hotellet til flyplassen, selv om jeg ikke skulle så tidlig avgårde denne gangen.
     
  15. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Radisson Blu Edwardian, Kenilworth , London
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgradert: Tja, tror kanskje det. Fikk en mail om at det var mulig å sjekke inn på nettet. Skrev svar og lurte på hvordan det var med gullstatusen og oppgradering. Det gikk ikke skrev de, men det var frivillig å sjekke inn på nett, men de skulle legge inn oppgraderingsønske.

    Andre fordeler: 2 flasker vann.
     
  16. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Park Inn Oslo
    Min status: Concierge
    Rom booket: Standard, ankomst samme dag (avtalerate)
    Oppgradert: Tja
    Annet: Frukt og velkomstlapp som normalt som de siste 56(!) oppholdene

    Fikk først rom i 5.etasje med en beklagelse om at de var veldig fullbooket. Dagen etter spurte jeg om å få bytte til et rom med fungerende strykejern og fikk rom i 7.etasje med balkong med på kjøpet.
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Radisson Blu Aqua Chicago
    Status gull
    Bestilt standard (billigste)
    Oppgradert: Ja
    Kjemperom med Lounge tilgang
    Brev og vann og nøtter
    Veldig bra opphold !!
     
    Travellingalf, LN-FHU and RoadKing like this.
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått CCG via aksjer som har fått testet om man får beholde kortet videre så lenge man holder på aksjene (eventuelt selger dem å kjøper nye)?
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke gjort det selv, men flere rapporter på BusinessClase.se om folk som har fått fornyet. Man må vidt sende en ny epost hvert år. Matching fra EBG er derimot en gang per konto nå.
     
    Misterix liker dette
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
    Misterix liker dette

Del denne siden