Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har erfaring med oppgradering basert på medlemsnivå gitt at bestillingen er gjort via Expedia eller lignende? Regner med at man ikke får poeng i Club Carlson, men nyter man fortsatt godt av de andre fordelene? Hvordan får man i så fall registrert fordelsnummer? Må kanskje bare vifte med kortet i resepsjonen?
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg prøvde ein gong i Aberdeen etter bestilling via Expedia. Fekk ingen fordelar eller oppgradering (og sjølvsagt heller ingen poeng eller statusnetter). Kun eit medlidande blikk før eg vart innlosjert i fyrste etasje med utsikt mot veggen til nabohuset om natta (på dagtid og om kvelden stod der ein stor varebil parkert utanfor og sperra for utsikta). For min del har det blitt med det eine forsøket.
     
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Park Plaza Beijing Wangfujing
    Min status: Concierge
    2 Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, begge til Club floor
    Andre fordeler: Gratis frokost, access til lounge på Club floor
    Sjekket inn etter en lang dag med flytur fra Osaka, så rett på guidet tur i Kinesiske muren mm... så ikke ut, svett og jævlig, ble møt av en respesjonisten som antagligvis hatet livet sitt, målte/veide oss opp og ned, stønna, slo i tastaturet etc. gikk vel 3-4 minutter før hun oppdga jeg var concierge, da var det "sir" ut og "miss" inn, upgrade, lounges access og full pakke... 2017-08-18 19.41.33.jpg 2017-08-18 19.41.09.jpg
     
    Eddie47, Petter B-C and Misterix like this.
  4. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Radisson Blue Tromsø
    Status: CC Gold
    Booket: Standard rom
    Fått standard rom

    Booket rom til 11.-13. og 14.-15. september.

    Første besøk fikk jeg håndskrevet velkomsthilsen og velkomstgave. Andre besøk har jeg fått akkurat samme rommet, men ingen velkomsthilsen/-gave. Veldig random hele greia synes jeg.
     
  5. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Har nettopp meldt meg inn i CC, og fått statusmatch til Gold via EBD. Mine overnattinger blir vanligvis bestilt via reisebyrå på jobb, og erfaringsmessig blir ikke medlemsnummer/status registrert ved bestilling, men må legges inn manuelt ved innsjekk. Hvordan er sjansen for oppgradering og andre statusgoder når ikke hotellet kjenner statusen din før du står i resepsjonen?
     
  6. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg sender alltid mail til hotellet i forkant og bed dei leggje inn medlemsnummeret. Det fungerar bra, sjølv om det er litt tungvindt.
     
    Travellingalf and Peregrin like this.
  7. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu New World Shanghai
    Min status: Gold
    Rom booket: Business Deluxe
    Oppgradert: Ja, til Business Executive Suite i 37 etg med skyline utsikt.
    Andre fordeler: Frukt på rommet. Business rom fordeler: Tilgang til Lounge, express heis, press av 2skjorter, frokost i loungen, turndown service
     
    Baldrick, Travellingalf and LN-FHU like this.
  8. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Hei folkens! Jeg er ny bruker her, men har lest forumet ganske lenge. På tide med første innlegg!
    Jeg har nylig statusmatchet EBG til CC-gold, og har to opphold som venter dette halvåret. 2 netter på radisson blu Tromsø og 2 netter på radisson blu Bodø. Begge opphold ble booket før statusmatch. Det jeg lurer på er:
    Vil hotellet kjenne til status når jeg kommer og eventuelt kunne gi noen fordeler? Har booket billigste enkeltrom begge opphold. Tromsø oppholdet er betalt på forhånd, Bodø er booket med avbestillingsmulighet. Så jeg kan forsåvidt avbestille og booke på ny til samme pris med status. Alle bestillinger er gjort gjennom offisiell nettside via viatrumf.

    Vil EB opptjening lønnes fremfor CC poeng? Jeg kommer ikke til å bruke radisson fremover da scandic blir foretrukket i jobbsammenheng. Jeg skal også bo på radisson new world shanghai i påsken. Trenger altså ikke CC poengene til annet enn eventuelt veksling til EB. Vekslingskursen er 0.1 ebp per ccp når jeg sjekket på nettsidene deres. Jeg har ikke gjort meg kjent med opptjening ved opphold på radisson. Oppholdene kostet ca 1600 kr hver hvis det har betydning. Svar gjerne om hvilket program dere ønsker opptjening i, og hvorfor så kanskje jeg kan bli litt klokere.

    Pleier det å være problemer med opptjening av ebp på radisson? Jeg har bare erfaring med scandic der valg av ebp-opptjening alltid har gått knirkefritt. Jeg har også lest litt forskjellige erfaringer med radisson og opptjening her på forumet.

    Kanskje litt rotete, men håper noen tar seg tid til å svare :)
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg huskar ikkje nøyaktig rate for pengar brukt/poeng, men ei overnatting på 1240 NOK gav med 35% gullbonus 3960 ccpoeng (=396 eurobonuspoeng). Så med 1600 kr for rommet og ei feit rekning for middag ført på rommet, så vil det vel lønne seg å kreditere Club Carlson-kontoen?

    Edit: Eg krediterar alle mine poeng til Club Carlson. Om eg har bruk for meir EB-poeng kan eg føre over. Pluss at det er greit å benytte seg av cash+points av og til også.

    Edit2: Og velkomen til InsideFlyer! :)
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ha sendt en e-post til hotellene og informert om at du nå innehar CC gold status og be om at bestillingene blir oppdatert tilsvarende.

    Jeg krediterer også mine opphold til CC og beste måten å bruke poengene på er etter min mening på opphold betalt med cash + poeng som nevnt av @Stuttfeiten også. Det blir fort mange poeng siden de ofte kjører diverse kampanjer.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Husk også at som CCG har man 15% på mat og drikke:

    Rabatter på mat og drikke: deltakende hotellrestauranter er med forbehold for endringer. I Nord-Amerika, trykk her for å fastslå om en hotellrestaurant’ deltar. I Europa, Midtøsten, Afrika og Asia og Stillehavsområdet, kontakter du hotellet direkte for å fastslå om hotellrestauranten’ deltar. Rabatt gjelder ikke på skatter og tips, alkoholholdige drikker, romservice eller middag på rommet, catering eller banketter eller grupper på 6 eller fler. Medlemmet må være tilstede, må oppgi Club Carlson medlemsnummer og bevis på Elite-status, og må kreve rabatt ved eller før betaling av regningen. Rabatt kan ikke legges til i hotellresepsjonen’. Rabatt kan ikke kombineres med andre tilbud eller kampanjer.
     
  12. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar alle sammen :) Har cc-poeng utløpsdato? Hva er i så fall gyldigheten?
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det CC svarer selv om dette;

    Utløper Gold Points?
    Nei, Gold Points har ingen utløpsdato så lenge din konto er aktiv ved opptjening eller innløsing innenfor en periode på 24 måneder.
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen forskjell om man bestiller via CC sine sider eller Radisson sine sider angående gjenkjenelse av status? Har alltid bestilt via CC sine sider som CCG og har aldri opplevd noe som helst av velkomstgave, fruktfat, oppgradering etc etc.
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,748
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har et "lite" spørsmål, kan jeg som CCG bestille rom til min kone og få kreditert poengene uten at jeg er med?
    Selvsagt bruke hennes kredittkort ved bestillingen?
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis din kone skal reise alene så booker du for to gjester og skrive henne som "additional guest".

    Hvis hun derimot er sammen med noen så må du booke i hennes navn og du skal ikke få poeng. Det skjer dog feil innimellom så det er verdt å prøve å bestille fra din konto.
     
    Eddie47 liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke merket noen forskjell. Jeg bestiller som oftest via Radisson sine sider, men booket en del tidligere via CC sidene tidligere (spesielt 2-for-1 som nå er borte). Jeg får stort sett "alltid" de perks jeg skal ha som tidligere Concierge og nå som Gold, uavhengig av hvor jeg har bestilt.

    Jeg prøvde å booke for min mor og søster en gang (tenkte de kanskje skulle få mine Concierge fordeler), men da fikk jeg klar beskjed om at det kunne jeg ikke gjøre. Jeg booket da først rommet online og så tok jeg kontakt med hotellet i etterkant for å høre om de kunne tilby ett oppgradert rom til min mor og søster. Det gikk altså ikke og det endte med at jeg kansellerte rommet.

    Min søster bestilte så rom på hotellet selv og det som var så rart da var at jeg fikk poeng for oppholdet på tross av at jeg ikke hadde bestilt rommet, ikke bodde der og ikke betalte for det!
     
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har CC Gold Elite - vi skal ut å reise der jeg skal booke 4 rom. Vil samtlige rom bli oppgradert (ved tilgjengelighet), eller er det kun mitt?
     
  19. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Vil samtidig spørre om en annen ting. Når jeg ser på priser så får jeg faktisk bedre priser på Hotels.com, enn hva jeg får på CC sine sider. Jeg sparer riktignok noen usle kroner på nettsiden deres, men det er da uten frokost, men hotels.com er med frokost. Noen som har erfart dette? Med frokost er det dyrere på CC sine sider.
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan i alle fall ikkje rekne med noko oppgradering om du har booka opphaldet via tredjepart (pers. erfaring). Eg har aldri prøvd å bruke prisgarantien, men det kan kanskje vere verdt eit forsøk? Husk i tilfelle på å samle alle mulige screenshots som viser romtype og pris.
     

Del denne siden