Erfaringer med Handelsbanken?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av KVTL, 02. april 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Juristforbundet gikk denne gangen for seg selv fremfor å satse videre på Danske Bank og Akademiker- avtalen.

    I Danske Bank har jeg vært kunde i litt over fire år (ble med over), men har frem til nå hatt ulik erfaringer med dem. I de fleste tilfeller leverer de det dem skal, men det har også vært et par episoder gjennom årene der jeg ikke har vært så alt fornøyd med dem. Blant annet veldig lang behandlingstid på lån når jeg skulle kjøpe bil (dessuten gav forhandler meg en like fordelaktig avtale, om ikke bedre).

    Siden avtalen med Danske Bank har gått virker det forlokkende å skifte til Handelsbanken, men før jeg gjør det ønsker jeg å vite om hva andres erfaringer med dem er. De har kommet på 2. plass i kundebarometeret, like over Danske Bank, også søk i Google gir varierte treff med dem.

    Derfor tenkte jeg kanskje dette var stedet for å få tilbakemeldinger og andres erfaringer.
     
    NoLimit liker dette
  2. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært kunde hos Handelsbanken siden starten (sånn ca de siste 30+ årene. Ja lenge før den het handelsbanken)

    Setningen over fikk meg til å føle meg ganmel:eek: Har jo knapt bikka 40!:cool:

    Jeg er utelukkende godt fornøyd med både saksbehandler(samme siste 25+ år), app, nettbank og ikke minst renten (2.0 i skrivende stund)

    Jeg har selvsagt ved mang en aledning snust på andre banker pga lave renter, men Handelsbanken har alltids matchet det andre kan tilby(slingringsmon på 0,05% aksepterer jeg)

    Jeg kan i allefall bekrefte at de setter pris på lojale kunder, og min saksbehandler plages heller ikke av at jeg har henne på speeddial hvis renten økes:p

    Opplever lite byråkrati og enkle prosesser:)
     
    b310 and KVTL like this.
  3. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Strålende fornøyd kunde. De ga oss lån der alle andre sa nei. Greie renter, ihvertfall etter litt pruting. Anbefales særlig om det kan tenkes du i framtiden vil ha behov for ytterligere opplåning med litt «spennende» sikkerhet, de strakk seg langt for oss ihvertfall.
     
    Bonusduk, Xflipper and KVTL like this.
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tilbakemeldinger.

    Liker veldig godt det du skriver om at de liker så byråkratiske @Bonusduk , opplever at Danske Bank kan bli vel byråkratiske i en del settinger. Skal ikke låne mer i fremtiden @toyboy . Skal fortsatt ha totalgjelden under 3 gangeren.

    Da tar jeg turen innom i morgen. Mulig de kan fylle det savnet jeg hadde etter at man slo sammen Landsbanken med Sparebank 1 i sin tid (var ikke fornøyd med det nye «produktet»)
     
  5. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bare henge meg på de positive responsene her. Har vært kunde siden før Handelsbanken ble Handelsbanken (i Norge), og har alltid vært fornøyd. Har sjekket betingelser hos andre banker med jevne mellomrom, og de har alltid vært svært konkurransedyktig. Kan spesielt nevne at for halvannen måned siden dukket det en melding opp i inn-boksen - nye rentebetingelser på boliglånet. Etter å ha lest overskriften var jeg klar til å skrive et svar fylt av eder og galle - bare for å innse når jeg leste innholdet at de satt ned renten uten at jeg hadde bedt om det. Og det fra et nivå som allerede var svært konkurransedyktig. Det kaller jeg kundeservice! :)
     
    KVTL liker dette
  6. Steinar Beider

    Steinar Beider Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har vært kunde i Handelsbanken i ca. 20 år og er godt fornøyd. De matcher som regel alltid tilbudene fra Danske Bank (gjennom Econa/Akademikerne). Jeg må imidlertid "spørre" de - det kommer ikke av seg selv.

    En annen fordel er at jeg har hatt min faste kunderådgiver i mange år. Det er ikke problem med fysisk møte hvis det er ønskelig. Jeg kan anbefale Handelsbanken på det varmeste.
     
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Er også fornøyd etter 7 år som kunde. Har konsekvent fått laveste rente på boliglånet, ikke en gang har jeg måttet jage etter de og krangle om lavere rente. Personlig rådgiver er virkelig personlig, jeg har direktenummeret hennes og hun svarer raskt på mail. Handelsbanken Platinum kredittkortet kan du få med 250K i kredittlimit, og selv om det ikke gir noen bonus er PriorityPass med ubegrenset gratis bruk også verdifullt - og reiseforsikringen i kortet er noe av det beste jeg har sett. Handelsbanken får varm anbefaling fra meg :)
     
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Noen av dere som erfaring med kontor i Trondheim?
     
  9. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hva har juristforbundet kommet med av avtaleer i forhold til fordeler, renter osv?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Er godt fornøyd med kontoret på Heimdal.
     
    hifiman liker dette
  11. Ferendaz

    Ferendaz Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg sitter i samme båt. Har vært kunde hos Danske siden akademikeravtalen kom i havn, og er nå litt usikker. Danske sa i dag at de skulle presse renta litt for å holde meg, men den er fortsatt 0,17 mer enn det jeg hadde under akademikeravtalen.

    Så lenge forskjellen på renta er minimal blir også andre ting som service og god nettbank en del av vurderinga. Noen som har innspill på hvordan nettbanken er å bruke?
     
  12. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ja lurer på det samme jeg også, spesielt appen. Da appen til Sbanken jeg har nå er veldig bra :)
     
  13. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Fornøyd med kontoret i sentrum.
     
    hifiman liker dette
  14. Jonorge

    Jonorge Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Er i samme situasjon selv, men er student og foreløpig uten boliglån. Så lenge Danske Bank beholder mange av de samme vilkårene som før, er det i hvert fall klart billigere å holde seg der for meg ut ifra de prisene jeg har sett. Reagerer på en del unødvendige økninger hos Handelsbanken, e.g. mye høyere valutapåslag. Dessuten har ikke banken egne studentpriser, kun "under 25", noe jeg mener er gjerrig. Som EBG er det ikke et stort problem, men jeg merker meg også at Priority Pass potensielt forsvinner. Det avhenger selvfølgelig veldig av hvilket behov og type forbruk du har. Enn så lenge kjører i hvert fall jeg dobbelt løp med DNB og Danske Bank. Handelsbanken får vente.
     

Del denne siden