Erfaringer med Hyatt og World of Hyatt

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 27. okt 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Grand Hyatt Kuala Lumpur har blitt testet nylig, og her er resultatet:
    http://bonusfeber.no/grad-hyatt-kul/

    Har du Hyatterfaringer å dele, enten ifht. service eller andre perks - fyr løs!
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ekstremt bra service mm på Hyatt Regency The Churchill denne helgen. Oppgradert til en gjennomgående suite med balkong på top floor. Hyatt DO med champ reception sponset av hotellet torsdag, gallamiddag sponset av AMEX i går. Med prize draw så jeg vant en middag på at asiatisk Park Hyatt for 2 samt 15000 Hyatt poeng. Brukte suite oppgraderings cert men ble altså oppgradert videre fra entry level suite til executive suite, rom 922. Ikke verst når group raten var lavere enn alt annet og inkluderte foruten lounge tilgang, frokost i restauranten (som selvsagt ble skippet denne gangen!).
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency The Churchill
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigst, brukte Diamond Suite upgrade
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Frukt, flaske vin, sjokkis og welcome back fra GM.

    Fruen sjekket inn før meg og fikk ikke suiten jeg hadde bekreftet. Hotellet ba henne legge frem bevis /epost fra Hyatt. Da hun ikke kunne gjøre det, ble det ett vanlig rom. Jeg måtte ringe Omaha for å få dem til å ordne opp og de ringte hotellet for å bekrefte at jeg hadde brent en upgrade for lenge siden. Ringte deretter til mod og ba henne finne en suite asap, noe hun gjorde og var skikkelig lei seg for at check in agenten ikke hadde ringt Hyatt reservasjon for å sjekke.

    Skikkelig talentløst, men da jeg ankom i ettermiddag var alt fikset

    Er ikke noe superfan av hotellet, men det er det billigste vi kunne finne i helgen med ok standard. Loungen er meget bra og suitene like så, tror vi er eneste non oljesjeiker i 9 etasje ;)
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Grand Hyatt Berlin
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigst, brukte Diamond Suite upgrade
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Fruktfat, masse gratis brennevin i denne suiten. 1000 poeng i velkomstgave. Tilgang til lounge som ikke åpner før kl 0700 (Europeerne sover lenge, ja ;))

    Fikk en Grand Suite per reglene til Gold Passport, men måtte be om den, var noe feil med bookingen som på Churchill
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Lodge, McDonalds Campus
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Gratis frokost, gratis Internet som funket bra. Etter litt sutring, sendte de opp gratis vann
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency Huntington Beach Resort & Spa
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Nei. Fikk Clubrom, noe man har krav på som Diamond.
    Andre fordeler: 1000 poeng som velkomstgave. Internet er inkludert for alle i report fee. Loungen stenger kl 2000 på kvelden.
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hyatt Regency Boston
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste (Brukte Best Rate Guarantee: 97$ per natt)
    Oppgradert: Lafayette Suite (Brukte Diamond Suite Upgrade)
    Andre fordeler: Food and beverage amenity eller 1000 poeng. F&B-listen var omfattende. Valgte halvflaske vin og ostefat.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Park Hyatt Aviara
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste rom og bekreftet oppgradering med suite vert
    Oppgradert: Nei, ikke over Park Suite
    Andre fordeler: Full gratis frokost som er bra, 1000 poeng velkomst amenity, men ellers veldig lite fordeler siden Internet og vann er inkludert i resort fee. Ellers en meget bra eiendom
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency Johannesburg
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste på poeng
    Oppgradert: Ja, til større deluxe Regencyrom i toppetasjen
    Andre fordeler: Ble ikke tilbydt noe, ingen amenity på rom. Club access, meget bra club. Internet
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Dulles
    Min status: Basic/Gold
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til større rom
    Andre fordeler: Ingen. Men det var et kjekt hotell
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency Johannesburg
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste på poeng
    Oppgradert: Ja, til større deluxe Regencyrom i toppetasjen, rommet ved siden av det vi hadde sist
    Andre fordeler: Denne gangen ankom vi ikke på morran og de hadde noe frukt og en flaske vin klar som velkomstamenity.
    Club access, meget bra club. Internet
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency Oubaai
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste Diamond rate
    Oppgradert: Nei. Hadde bekreftet 3 netter i en suite med Diamond cert. Ble ikke oppgradert videre. De har kun 3 andre suiter, 2 Executive, 1 Presidential: Suiten var helt kurrant med to balkonger.
    Andre fordeler: Rar klubb der. Kun noen få appetizers ble servert mellom 1730 og 1930, samt en del lokal vin, bobler og litt sprit. Resten av dagen var en stor, flott club ett sted med gratis kaffemaskin. Frokost i restauranten eller via romservice gratis som Diamond. Velkomstgave var 3 epler og samme flaske vin som i Joburg. Det var skikkelig billig på dette hotellet. Ting som romservice, spa og mat på gourmetrestauranten Waterside var veldig lavt priset.

    Anbefales. Meget god value. Vi brukte 800 daler for 3 netter med to 4 rettere på waterside og totalt 5 timer spa og diverse romservice. Veldig levelig.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Park Hyatt Aviara, SoCal
    Min status: Diamond
    Rom booket: Park Suite
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Gratis forkostbuffet som er kraftig redusert, samt at serviset er endret til ett rævva Nillekjør. I tillegg har de fortsatt gamle madrasser rundt om, 0 for 2 i år. Nå har de også begynt å kjøpe billig sengetøy ala Super 8 som gir deg brannsår på skinkene. Falmende stjerne. Tror det blir siste gang på en stund nå
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha ha. Vi på A-laget bor heller på Four Seasons delen av sjappa ;). Var der for 4 uker siden og sengen var FS standard, det ble ikke brannsår på skinkene, service var FS standard... Var oppe og spiste noen måltid på Park Hyatten og fikk ikke akkurat Nille-følelsen, men kan hende jeg var heldig.
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Four Seasons Aviara er jo en timeshare eiendom som ikke er fullservice og ligger liksom nedi dumpa der. Det brukte være omvendt, Pak Hyatt Aviara var ett 4S frem til 2010 da de ble tuppa ut av kjeden. Da var det konge å bo på hotellet, mens de nedi dumpa kunne beholde uke 19 for seg selv.
    Så kom Hyatt inn, men eierne (franchise) har ikke hatt penger/villig til å bruke penger på eiendommen. Mark Stiebling var GM der en stund, en kar som er meget godt kjent for å være en av Hyatt systemets beste GM, kjenner han godt. Men prisene fallt kraftig og har ikke hentet seg inn. I fjor høst ble Mark send til Denver og den nye GMen har kuttet prisene enda mer og nå har han begynt å kutte på kvaliteten. Dette ender opp med at hotellet blir en barnehage siden det er ett av de nærmeste hotellene til Legoland. Og til fra 149 daler per natt, er de ofte samme pris eller billigere enn Sheraton nedi veien. De har kommet inn i en ond sirkel, alle supersnobbene (som deg :p) med masse bob har allerede forlatt området og flyttet til Ritz, Montague, Grand eller St. Regis. Jeg er sånn semisnobb, mest fordi jeg ikke har råd til å leve som deg, så jeg har holdt ut så langt. Men når Sheraton har bedre kvalitet på ting, gidder jeg ikke mer.
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Park Hyatt Zürich
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Ja, til ett av de største executiverommene i toppetasjen
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten og romservice, ingen begrensninger. Gratis Internet, velkomst amenity, tok poengene istedenfor en kaketing. Frukt på rommet daglig. Villt med gratis vannflasker, men det trenger man ikke være Diamond for å motta.

    Vanvittig herlig sted. Ett sted man gleder seg til å komme tilbake til. Perfekt!
     
    Last edited: 26. mai 2014
    Edvard liker dette
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hyatt place El Segundo LAX
    By/sted: Los Angeles (ved flyplassen)
    Min status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Nei (de har kun Standard og suite)
    Andre fordeler: Frokost og internet er uansett inkluert...

    Store rom og alt virket rent og pent. Gratis shuttle fra LAX til hotellet (må ringe), og morgenen etter kjørte shuttelen oss rett til Hertz for leiebil-pickup så vi slapp å dra innom terminalen. Veldig hyggelig og servicemindet personale.
     
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Grand Hyatt San Francisco
    By/sted: San Francisco ved Union Square
    Min status: Platinum
    Rom booket: Standard king (USD 186 med Elite-rate!)
    Oppgradert: Litt usikker, fikk et stort hjørnerom hvertfall (større en reisefølgets "vanlige" rom)
    Andre fordeler: Gratis Internet. Ble uppfordret fortalt at jeg og reisefølget kunne få sen utsjekk.

    Dette hotellet har løftet seg betraktelig etter oppussingen de har gjort. Bodde der for noen år siden (da var det oppussing på gang). Baren på toppen (36 et) er lagt ned, men området er tilgjengelig om en "lounge", dvs. ikke noe mat/drikke, bare sofa og bord og fantastisk utsikt nordover. Veldig hyggelig service i resepsjonen.
     
  19. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Du booket en suite og ble "oppgradert" til et executive room? o_O
     
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency Montreal
    Min status: Diamond (status på account holder)
    Rom booket: 12000 pointsredemption for standardrom.
    Oppgradert: Nei (usikker på om club room er annerledes enn standard)
    Andre fordeler: Loungetilgang, men ble ikke benyttet grunnet sen innsjekk. Frokost neste dag var gratis for diamonds i restauranten. Fikk en liten meny ved innsjekk for valg av f&b amenity. Valgte en liten fl rød, og en pose tortilla chips. Generelt veldig god service for dette nivået. Akseptabelt hotell og beliggenhet. Grei gangavstand til det meste inkl old town, og Chinatown.
     
    Last edited: 26. mai 2014

Del denne siden