Via mitt Amex-Premium kort er jeg blitt Executive Elite hos National. Jeg kan dermed bestille en Midsize bil og velge fritt blandt Fullsize og større i "Emerald Aisle". Er det noen som har erfaring med dette på EWR eller andre steder i USA? Er det fine biler å velge mellom? Ser at Ford Explorer skal være mulig å få.
Da jeg var i samme situasjon var det endel biler å velge mellom, men ikke noe "wow". Den "kuleste" bilen jeg kunne velge på Emerald Isle var en Challenger (med kjipeste motor) Det var så som så med store biler, men på magisk vis klarte de å trylle frem en Camaro RS (bare jeg var villig til å betale litt mer) dette var i Chicago. Jeg hadde en helt annen opplevelse i LA når jeg som Sixt Platinum kunne velge fritt mellom alt mulig (bortsett fra en Corvette og en Mercedes S klasse) Jeg kunne velge mellom Suburban, Tahoe, BMW X3, Audi Q5, Cadillac SRX, Mercedes ML, Mustang, Camaro osv. Så hvis du klarer å statusmatche deg til Sixt Platinum er jo det en mulighet. Dette er forøvrig de eneste gangene jeg har leid bil i USA, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, mulig jeg har hatt flaks/uflaks.
Jeg husker ikke klasse, men jeg bestilte den billigste SUV klassen. «GMC Acadia eller lignende» ca 6600,- for tre uker med fri kjørelengde.
Statusmatch er OK så jeg er nå Sixt Platinum Skal leie bil i New York / New Jersey 18-28/7 for familien på 4 (2+2). Sixt har (utifra det jeg kan se) ikke utleie på EWR men i Battery Park. Det er for så vidt OK da vi skal ha noen dager på Manhattan før vi henter leiebilen. Og vi skal ha en natt etter bilturen før vi skal fly hjem. Så da slipper vi turen til flyplassen for å hente bilen og tilbake til byen når den er levert. De rare er at Sixt kun har rimelig fete biler og med «double upgrade» er jeg litt usikker på hva det egentlig vil bli.. Har jeg kanskje fått bedre pris på de beste klassene allerede?
Gratulerer Hvordan gikk du fram for å bli sixt platinum? Er dette samme fordeler som Avis president club?
Sendte mail til de med bilde av National-kortet mitt. Ble oppgradert i løpet av 30 min. Ingen aning. Har veldig liten erfaring med bileie med oppgradering.
Du får vel en Platinum rabatt når du booker, oppgradering får du nok eventuelt når du skal hente bilen. Er du heldig så får du jo velge fritt. Lenge til enda, men blir spennende å se hva du ender opp med!