Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Park Plaza Westminster Bridge
    Min status: Gull
    Booket: Superior
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Cupcake og konfekt
    Bakdeler: Alt for mye folk og håpløs frokost
     
  2. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan oppgraderer dere?? er ny innen denne hobbyen så vil gjere ha noen tips... ringer dere før dere ankommer eller fikser dere dette i resepsjonen?? bruker dere poeng når dere oppgraderer??
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det går som regel av seg sjølv ved innsjekk med status. Utan status kan ein bruke oppgraderingslinken i bookingbekreftelsen frå hotellet.

    Om eg ikkje blir oppgradert ved innsjekk så hevar eg stemma og begynner å vifte med henda. Om dette ikkje fungerar så er det å be om å få snakke med resepsjonsjef eller direktør og å bruke ventetida til å høglytt gje uttrykk for skuffelsen over å bli behandla som ein av almuen, eventuelt begynne å skrive klagemail til kundeservice på mobilen, kreve ekstraseng til giraffen og sein utsjekk, dele ut 0 poeng på Tripadvisor, samt kreve å få rommet gratis etter 100% Satisfaction Guarantee.

    Og velkommen til InsideFlyer! :)
     
  4. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
  5. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Dette erklæringen er utarbeidet av den uavhengige komiteen1 i styret ("uavhengig komité") av Radisson Hospitality AB (publ) ("Selskapet" eller "Radisson").

    Den uavhengige komiteen bemerker at et konsortium ledet av Jin Jiang International Holdings Co, Ltd, inkludert SINO-CEE-fondet, gjennom det felles anskaffelsesselskapet Aplite Holdings AB ("Consortium"), i dag 11. desember 2018, kunngjorde et obligatorisk offentligt tilbud til aksjonærene i Radisson for å selge alle sine aksjer i Radisson til konsortiet til vederlag på SEK 40 i kontant per aksje (før utbytte) ("Tilbudet").
    Anslagsperioden for Tilbudet forventes å påbegynne 7. januar 2019 og utløpe 1. februar 2019, med forbehold om utvidelser. Den uavhengige komiteen skal i samsvar med Nasdaq Stockholms overtakelsesregler vurdere tilbudet og kunngjøre sin oppfatning av Tilbudet senest to uker før godkjennelsesperioden avsluttes, senest 18. januar 2019 under foreløpig tidsplan.

    Den uavhengige komité har engasjert Benedetto, Gartland & Company som finansiell rådgiver og Gernandt & Danielsson Advokatbyrå som juridisk rådgiver i forbindelse med Tilbudet. Rothschild har vært engasjert for å gi en såkalt rettferdig mening.

    Investor Relations Kontakter:

    ANDREAS SCHMID, styremedlem og leder av det uavhengige utvalg
    [email protected]

    KNUT KLEIVEN, nestleder og finansdirektør
    [email protected]

    1 Den uavhengige komiteen består av alle styremedlemmer som ikke er avhengige av et konsortiemedlem, og den uavhengige komiteen består av Andreas Schmid (leder), Lo Kin Ching, Wolfgang M. Neumann, Thomas Staehelin, Göran Larsson og Ulf Petersson. Den uavhengige komiteen har blitt dannet for å evaluere Tilbudet og å håndtere og løse alle forhold knyttet til Tilbudet.
     
  6. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt bra stigning på aksjene i år:p
    Men vil helst ikke selge da forsvinner gullstatusen min kanskje:(
     

    Attached Files:

    Last edited: 11. des 2018
    Tjo liker dette
  7. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Tenkte det samme, kunne gjerne beholdt disse en stund til med tanke på både gull og verdistigning :cool:
    Så hvis jeg leser dette riktig blir vi (og alle børs-aksjonærene) nødt til å selge alle våre aksjer i RADH innen 1. februar med mindre denne uavhengige komiteen (med rådgivere) kommer fram til at tilbudet ikke er gyldig etter gjeldende overtagelsesregler? Stiger verdien nå pga forventning om oppkjøp, og dermed vil den muligens synke igjen om komiteen sier nei? Nærliggende å tro siden verdien er tett opp til prisen i tilbudet.
     
    Franco63 liker dette
  8. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hva er forskjell mellom 9 nights og 6 stays??
     
  9. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Et opphold (stay) kan gå over flere netter. Du får altså mest uttelling for enkeltnattsopphold.
     
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Frustert over RR nå...
    1. de har avvist 3 av mine opphold på Viatrumf.
    2. ble invitert på epost om å beholde med kun 4 opphold, så jeg prioriterte RR, nå avviser dem det også, påsto jeg kun hadde 3 opphold, ikke 4, så slutter de å svare på epost.
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gitt opp Radisson både privat og i de jobbsammenhenger jeg kan velge hotell selv, nettopp av grunner som dette. Først ble jeg tre ganger som Club Carlson Gold i 2016 budt oppgradering av rom mot betaling, selv om jeg hadde booket ordinært rom direkte gjennom Radisson. Da er 'oppgradering ved tilgjengelighet' lite verdt, og jeg fikk ikke så mye annet ut av den statusen heller. I tillegg kom det faktum at jeg generelt var lite imponert av standarden på de fleste av Radisson-hotellene i Norden, i alle fall i forhold til pris.

    Deretter kjørte Radisson en 'doble Eurobonus-poeng'-kampanje i fjor desember, som jeg selvfølgelig slo til på, før de i etterkant nektet å kreditere meg noen EB-poeng overhodet. Til slutt måtte SAS ordne opp ved å gi meg poengene for sin egen regning.

    Til sist rant begeret mitt over med Viatrumf-gate, hvor noe slik som 12 opphold uten videre ble avvist. Jeg har siden måttet gå mange runder med Viatrumf, som har vært like oppgitte som meg selv, og har nå fått overført trumf for ti av dem. De siste to oppholdene har jeg bestemt meg for å forfølge om så inn i evigheten, og om nødvendig klage saken inn for Forbrukerrådet, for dette skal ikke Radisson slippe unna med.
     
    jonss, SAJblue, Monkeycat and 8 others like this.
  12. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    RADISSON HOSPITALITY: BUDKOMMITTÉ AVRÅDER FRÅN JIN JIANG-BUD

    07:39 STOCKHOLM (Direkt) Radisson Hospitalitys oberoende styrelsekommitté rekommenderar aktieägare i bolaget att inte acceptera det budpliktserbjudande som ett konsortium lett av Jin Jiang lade den 11 december 2018. Det framgår av ett pressmeddelande. Det Jin Jiang-ledda konsortiet som inkluderar Sino-CEE meddelade i november att det förvärvat 87.552.187 aktier i bolaget från Radisson Hospitality, motsvarande cirka 50,21 procent av aktierna och rösterna. Detta utlöste budplikt och den 11 december offentliggjorde konsortiet ett budpliktserbjudande att förvärva de återstående utestående aktierna för ett vederlag om 40 kronor kontant per aktie. I konsortiets pressmeddelande där erbjudandet offentliggörs uppger konsortiet att det även har ingått avtal med HNA Sweden Hospitality Management, ett indirekt helägt dotterbolag till den tidigare majoritetsägaren HNA Tourism Group, att förvärva ytterligare upp till cirka 18,16 procent av aktierna och rösterna i bolaget. Den oberoende kommitténs uppfattning stöds av den så kallade fairness opinion som Rothschild & Co har tillhandahållit. Utlåtandet anger att det föreslagna kontantvederlaget som erbjuds aktieägarna i bolaget enligt villkoren för erbjudandet inte är skäligt ur ett finansiellt perspektiv, heter det. Även om aktieägarna rekommenderas att inte acceptera erbjudandet, noterar den oberoende kommittén att, som en följd av erbjudandet, likviditeten för Radisson-aktien kan komma att reduceras ytterligare och att ägarstrukturen kan komma att koncentreras ytterligare vilket kan vara negativt för bolagets övriga aktieägare, skriver den oberoende kommittén. Kristine Trapp +46 8 5191 7927 Nyhetsbyrån Direkt
     
    Tjo liker dette
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Då dukka det i alle fall opp eit kjøpstilbod på kontoen min, tilsvarande SEK 42,50. Har vel hatt ei grei utvikling frå SEK 23,75. Synd ikkje kravet for gullkort var noko høgare enn 200 aksjar..
     
    Tjo and Davinsji like this.
  14. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    34732A53-9DC1-4DE7-A2B0-8131A069E6E8.jpeg
    Samme her :) men kjøpte litt billigere enn deg;)
     
  15. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Såå... satser dere på å selge unna da?
    Har hatt aksjegull selv i et år men brukt det minimalt så jeg kan ikke si noe om verdien på det. Umiddelbart tenker jeg vel selv å sitte på aksjene, en profitt på tre-fire tusen er liksom ikke det helt store :cool:
     
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Det vert vel kanskje ikkje opp til oss med 200 aksjar om vi skal selje eller ikkje. Dersom tilstrekkeleg tal aksjar vert seld so blir vi uansett tvangsinnløyst.

    Har ikkje nokon formeining om dette tilbodet er godt eller ikkje, har hatt sopass små interesser i selskapet. Det vart vel anbefalt frå board of directors å ikkje godta det forrige bodet på SEK 40, det kan godt hende at ein auke på SEK 2,50 er meir riktig. Det vil uansett kome ei innstilling frå board of directors seinast ei veke før fristen.

    Fordelen med å godta bodet er at midlane vert tilgjengelege for replassering kjappare enn dersom du må igjennom ei eventuell tvangsinnløysing.
     
  17. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har også, som mange andre her, kun de 200 aksjene for å få et gullkort jeg nesten aldri har brukt. Sånn sett er det forsåvidt greit nok å bare kjøpes ut.

    Jeg har et familiemedlem som pleier å bli oppgradert til sølv gjennom at hun har EBS. Har de noe lignende om at man får gull for å ha EBG? I så fall har jeg strengt tatt null bruk for de aksjene ut over å ha de som en investering.
     
  18. jimjames

    jimjames Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, hvis jeg booker via Expedia/Hotels og har gullkort via Radisson. Er det fortsatt sjanse for oppgradering? Eller må jeg booke via Radisson?
     
    haifinn liker dette
  19. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig liten til null sannsynlighet for å få oppgradering når du booker via tredjepart er min erfaring.
     
    haifinn liker dette
  20. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo
    Min status: Gull
    Booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til business-rom i øverste etasje (22.), fjord/city view
    Andre fordeler: velkomstkort, kake, 2x vann.
     
    Last edited: 02. febr 2019

Del denne siden