Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Park Park Plaza Sherlock Holmes London
    Min status: Gold
    Rom booket: Deluxe Room double (prepaid rate)
    Oppgradert: Heritage Deluxe double med utsikt

    Andre fordeler: Oppgradert en kategori.
    Hele hotellet fremstår som nyoppusset og inngangen er flyttet fra baker street til andre siden av bygget til den mer stille Chiltern Street.

    Har vært et av mine 2 standard hoteller i London.
    Mest pga trivelig betjening og god lokasjon.
    Sist jeg bodde her hadde jeg et litt lurvete inntrykk om at ting gikk nedover, men når har de hentet seg kraftig inn etter min mening.

    Rommet hadde grei størrelse, flott bad og lokalisert i en stille del av hotellet.

    Reisemaskotten Ziggy the bear approves

    Legger ved noen bilder.

    2019-03-29 18.19.51.jpg 2019-03-29 18.20.02.jpg 2019-03-29 18.20.13.jpg 2019-03-29 18.20.27.jpg 2019-03-29 18.20.59.jpg 2019-03-29 18.21.00.jpg 2019-03-29 18.21.11.jpg 2019-03-29 18.35.51.jpg
     
  2. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Da var fasit inne fra ViaTrumf med følgende for nevnte opphold:
    Radisson Blu 80,40 Avvist 20.02.2019 1676,00
    Radisson Blu 703,60 Avvist 07.02.2019 14661,10​

    Noe håp i det hele tatt å klage?

    Fikk 13800 poeng inn på konto og ble sølv, men iflg RR skal man få 20p/$1 brukt. Burde da ikke summene over gitt meg nærmere 40000 poeng, eller er de dobbeltkjipe og gir kun poeng til rommet medlemmet bor på? Isåfall er det jo bare å gi opp hele kjeden og finne på noe annet. Vurderte å booke for en et utdrikningslag jeg skal i i sommer for å få gå for gull, men om jeg ikke får noen poeng for strevet og reiser lite ellers frister ikke det så mye likevel å lobbe ovenfor gruppa for noen hundre ekstra pr natt.
     
    Last edited: 03. april 2019
  3. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er noe håp i å klage på Radissson sin policy om å konsekvent avvise alle Viatrumf bonuser....jeg har slitt med de ganske lenge uten å lykkes noe særlig.
    Legger ved en ustkrift fra de første 3 månedene i 2019 som sikkert gir en grei indikasjon på deres syn på Viatrumf.....Ps de 2 ukene som er under behandling er forventet avvist innen neste helg.

    Capture.PNG
     
    NoLimit liker dette
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er overbevist om at feilen ligger hos Viatrumf og de bør fjerne Radisson snarest. Dette er villedende og på grensen til svindel. Topcashback hevder nærmere 100% success rate med Radisson og at 87% av saker som behandles manuelt går igjennom.
     
    jgroneng liker dette
  5. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg er enig i at Viatrumf & Radisson er totalt villedende, og tilnærmet svindel.
    Noe jeg også har beskrevet tydelig i direkte kontakt med begge partene. Etter 3 direkte mailer til Radisson anledninger angående dette fikk jeg til slutt dette svaret:

    Hei..

    Tusen takk for din henvendelse. Vi setter pris på å høre fra alle våre gjester, og jeg beklager veldig mye hvis du tidligere har kontaktet oss uten å få svar.

    Jeg har studert mer detaljert, siden jeg ikke er kjent med konseptet Viatrumf, og på deres hjemmeside har jeg funnet følgende informasjon under FAQ (https://viatrumf.no/faq)

    Trumf-bonusen min fra nettkjøp er strøket ut og vises som "Avvist"

    Hvis Trumf-bonusbeløpet har blitt strøket ut på en av transaksjonene dine, og vises som «Avvist» på din konto, betyr det at nettbutikken har markert transaksjonen som «ikke gyldig» for Trumf-bonus.

    Noen mulige årsaker kan være:.......(Viatrumf sine listede mulige grunner for avvisning)

    Kan jo bare for moro skyld vise enda noen månder tilbake i tid, og kunne fort lagd en tilsvarede liste for flere år bakover i tid...
    Har forresten 412 registrerte netter hos Radisson siden 2015 & 57 netter hittil i 2019, så vil jo påstå jeg er en rimelig god kunde også....så samlede avviste Trumf bonuser har blitt ganske store summer
    Capture1.PNG
     
    Last edited: 04. april 2019
    livinspeed and bhansen like this.
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia Aarhus
    Min status: Ingen
    Rom booket: Vet ikke - antakeligvis standardrom booket av den danske stat. Men mulig endret etter at jeg tilkjennega at jeg ønsket å bringe med meg øverstkommanderende og pode.
    Oppgradert*: Business*
    *Med mindre den danske staten booket/endret til businessrom, hvilket jeg meget sterkt tviler på.

    Jeg lar tvilen komme Radisson til gode her, og antar at jeg ble oppgradert. Booket inn på Radisson av Aarhus Universitet, men jeg tenkte at det ville være en fin anledning til å ta med familien på en danmarkstur for noen dager og ba AU endre bestillingen deretter. Normalt betaler jeg i slike tilfeller et par hundrelapper ekstra av egen lomme for ekstra person i den standard queensizesengen + en feltseng til poden (eller rettere sagt til meg selv etter ca. kl. 03) - så også denne gang. Ved innsjekk ble vi imidlertid sendt opp i 10. etasje til et såkalt business-rom, som i god Radisson-stil selvfølgelig ikke skiller seg fra øvrige rom i annet enn at de har en Nespresso-maskin. Men Nespresso-maskinen reddet morgenen min etter at nevnte pode, etter å ha jaget meg ut av sengen kl. 03 som vanlig, bestemte seg for å legge insult to injury ved å holde det gående helt til kl. 06:30, et kvarter før alarmen min gikk. Seks Nespresso-kapsler og halvannen time senere var jeg imidlertid frisk og hissig oppe på AU for å gjøre dagen litt mer krevende for en stakkars doktorand.
     
    Baldrick and Tjo like this.
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Uten å ha noen som helst kjennskap til dette - er det mulig at det på noens kundeforhold hos Radisson ligger inne (usynlige) rabattavtaler, bedriftsavtaler e.l. som gjør at Viatrumf automatisk sløyfes? Har dere testet å bestille på samme måte gjennom Viatrumf men med en annen profil hos Radisson? Evt. uten å logge inn i det hele tatt (i inkognitomodus) og heller registrere poeng etter oppholdet? En tanke er også å forsøke med bestilling via Kickback.no som jeg ser at også gir cashback hos Radisson - hvis cashback avvises der også er det kanskje enda mer sannsynlig at feilen ligger et annet sted enn hos Viatrumf? Påberoper meg altså ikke hverken erfaring med Viatrumf/Radisson eller ekspertise på noen måte, forsøker bare å spille inn forslag på ting som kan være verd å sjekke :)
     
    freddyen liker dette
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Interessante betraktninger. Selv har jeg kun bestilt Radisson via RememberReward (med suksess). Det er noe som ikke stemmer. Samtidig promoterer ViaTrumf Radisson med forhøyet bonus og ekstra rabatt :confused::rolleyes:
     
    Last edited: 19. april 2019
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har vore trufast til NCC (og expedia) i det siste, men ser no omsider på Radisson.

    Korleis fungerer det eigentleg med viatrumf? Har lest meg fram til at det ikkje er heilt topp?

    Og ser dei statusmatcher. Kva kan eg håpe på med EBD og NCC-Platinum? Er det "kun" til gull?
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Siste min ble Avvist som tydeligvis flere sliter med. Har ikke fulgt med i svingene den siste tiden men før var det Gull.
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Gull deler de ut rundhåndet, men ikke mye å merke til det annet enn en og annen oppgradering til rom med Nespressomaskin og med litt flaks en velkomstsjokkis på rommet
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Ser at under Gold Benefits hos radisson, så er det oppgitt Free Continental Breakfast at participating hotels.

    Så er spørsmålet, er de norske hotellene med på denne? Altså at jeg ikke trenger booke bed&breakfast rate, for å kunne spise frokost?

    Ser spesielt på plaza i Oslo nå.

    C
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Radissonrewards.com seier ikkje noko om frokost for gull? Det har lenge vore for platinum (concierge), også på dei norske hotella etter at dei innførte eigen rate for rom med frokost. Dei kan ha endra og gitt til gull også, men det er ikkje kommunisert ut som eg har fått med meg, og dei har i tilfelle gløymt å oppdatere info på https://www.radissonhotels.com/en-us/rewards/benefits
    Screenshot_20190918-150407.png
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Ja, ser nå hvordan den siden fungerte ...

    Jeg trykket på gull, og gratis frokost kom opp, men den måtte jo også ha gullsirkel bak for å være en gode for gull

    Takk for svar!

    C
     
    NoLimit and Stuttfeiten like this.
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Kan kanskje også nemne kampanjen på https://www.radissonhotels.com/en-us/rewards/offers/earn-twice

     
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte booke et 5 night stay på Park Plaza London Riverbank. Da jeg så at det var et Radisson hotell valgte jeg å statusmatche meg til Gold og booke oppholdet direkte på Radisson sine sider via Viatrumf. Det var først dagen etter jeg innså tabben og angret på at jeg ikke booket hos Expedia/Hotels.com via Viatrumf!

    Er det noen som vil gi meg odds på om denne blir godkjent og utbetalt? :p
    Screenshot_20190918-183109_Chrome.jpg
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Booket du i det hele tatt via ViaTrumf? Det ser ut som du har fått registrert kjøpet manuelt. Eller ble den avvist? Radisson har ingen god track record dessverre.
    Jeg har ingen erfaring med Radisson/ViaTrumf (kun Expedia og via RememberReward), men jeg vil anslå det som lite sansynlig at du får utbetalt Trumf. Spesielt om sporingen feilet.

    Du ville uansett ikke fått fordeler som gullmedlem om du hadde booket gjennom Expedia/Hotels.
     
    Last edited: 18. sept 2019
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke mulig å etterregistrere kjøp som aldri har gått via Viatrumf. Hvorvidt det ble registrert og godkjent er en helt annen sak. Så ja, jeg booket via Viatrumf (samme prosedyre som jeg alltid bruker).

    Vet det er liten sannsynlighet for at det blir noen utbetaling og vet jeg ikke hadde fått gull-fordeler om jeg hadde booket på Expedia/hotels. I bestillingsøyeblikket glemte jeg helt alle problemer med Radisson og Viatrumf og ville gjerne ha i pose (Trumf) og sekk (gull-fordeler). Hadde jeg klart å tenke klart :)p) hadde jeg lett valgt Trumf fremfor gullfordeler.
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er nå ganske sikker på at årsaken til at mine opphold hos Radisson booket via Viatrumf blir avvist er at jeg har vært innlogget hos Radisson også. Jeg får da "member rate" og antar at det er årsaken til at Radisson avviser å utbetale Trumf for oppholdene. Det er den eneste "fornuftige" forklaringen jeg har, men har ikke fått testet i praksis.
    Neste gang jeg skal bo på Radisson kommer jeg til å forsøke å booke uten å være innlogget (kun på Viatrumf) og så heller forsøke å etterregistrere opppholdet med Radisson om mulig (?) og etter at ev. Trumf har kommet inn.
     
  20. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    jeg har 23.000 poeng som går ut i slutten av November. Si gjerne fra hvis noen vil kjøpe en natt eller to på poeng av meg.

    Netter selges for enten 8k eller 15k poeng hos Radisson.
     

Del denne siden