Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke gullkort alltid gi gratis frokost?
     
  2. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, gratis frokost gjelder kun Platinum medlemmer
     
    Flyingdutchman liker dette
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    En kjapp titt på https://www.radissonhotels.com/en-us/rewards/benefits kunne ha gitt meg det svaret også :D Tenkte sikkert på en annen kjede, evt har de endret det i de siste årene.
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Tydeligvis... hadde det bare vært et Hilton hotell i Oslo, Bergen og Trondheim :( I tillegg er beliggenheten på OSL og TRD fenomenal så det blir litt tvang for min del.
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Poengprisene er nå satt ned igjen til nivået de hadde før sommerferien så dette var nok «sommerpriser» under Covid. :)
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    87500 er prisen på familierom, de var nok utsolgt for vanlige bonusrom.
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Da må de i så fall ha akkurat samme navn i listene over rater i appen. Jeg sjekket svært mange ulike datoer og det var hoteller som hadde billige rom mot penger. At det var fult (tomt for bonusnetter i billigste kategori) har jeg ingen tro på.
     
  9. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Radisson Blu Limfjord Hotel, Aalborg
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: One Bedroom Suite

    Andre fordeler: Gratis vann og kaffe (nespresso). Gratis Tesla lading (11kw).

    Hyggelig betjening, og god frokost. Men rommene trenger sårt til en rehabilitering, veldig 90-tallsfølelse og slitt.
    Fellesarealene er nok imidlertid rehabilitert nylig.
    Litt støyende, men sånn er det jo når man velger å bo sentralt midt i byen. Super belligenhet!
    Pluss for gratis lading av Tesla. Minus for at alle andre også parkerer på de plassene, fordi det ikke er nok plasser.
     
  10. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Radisson Blu Bergen
    Min status: Gold
    Rom booket: Family Room (for poeng)
    Oppgradert: I følge bilder på hjemmesiden så ser det ut som vi fikk en Junior Suite i øverste etasje. Rommet var merket med business class på døren. Damen som sjekket oss inn sa ingenting om oppgradering og virket generelt lei av jobben sin.

    Andre fordeler: Ingenting, manglet både vann og velkomstgave på rommet.

    Helt greit hotell så lenge vi bodde gratis og rommet var stort nok til 4 personer. Men hadde nok valgt Clarion Havnekontoret om jeg skulle betalt for oppholdet.
     
  11. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Tromsø.
    Min status: Platinum
    Rom booket: Standard, Helgeopphold
    Oppgradert: Presidential Suite - Sea view.
    Den hyggelige damen i resepsjonen smilte litt lurt når hun sa: Du har fått en liten oppgradering.
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
     
    KVTL, MilageRune, haifinn and 18 others like this.
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    NoLimit, jgroneng, Lars J and 2 others like this.
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har Sas gull og Nc platinum. Hvilken bør jeg statusmatche til mot Raddison for høyest nivå?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    I
    Ifølge statusmatcher.com får man uansett ikke matchet til høyere enn gold hos Raddison. Men de deler ut statusen raskt og enkelt hvis du kvalifiserer.

    Jeg gjorde det fra NCC gold til Best Western diamond select, og BW statusen er en sikker måte å få Raddison gold på. Om det finnes en enklere vei ut fra dine kort vet jeg ikke, men denne er både rask og velbrukt :)
     
    Maggie liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Når dette er sagt, har jeg ikke hatt den store suksessen med å være Radisson gold her i Norge hvertfall. Gardermo-Radisson gjør ingenting ekstra (har forsøkt 2 ganger), heller ikke Park inn på OSL, men på et par andre steder (alle i Norge, vi lever jo i corona-tid) har jeg fått tidlig innsjekk.

    Og ett sted (av samlet 7-8) sa de da jeg ringte at de "ordner et ekstra bra rom og tidlig innsjekk", men da måtte jeg avbestille senere pga endrede planer.
     
    Maggie liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Da bør man kanskje opp på høyeste nivå med tanke på fordeler? Har god erfaring med nc som gull men det ble langt bedre med platinum.

    Akkurat nå har jeg kun status hos nc. Tidligere brukte jeg komboen viatrumf/hotels. Men etter sist års Norge rundt med NC, ser jeg nytten av status som langt større.
    Men må gjøre meg klar til verden åpner seg opp igjen. Planen er matche så jeg til slutt ender opp med Hilton gull. Når man da bor 9 netter som gull på Hilton innen 90 dager ender man opp som platinum til vår 23.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor statusmatcher man hos Radisson?
     
  18. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Send epost til [email protected] med bildebevis av nåværende nivå hos annen kjede eller status hos flyselskap. Jeg matchet fra EBG til Radisson Gold.
     
    tobeornot999, RoadKing and Maggie like this.
  19. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg matchet til gull for noen måneder siden og har noen opphold bla i Stavanger. Min erfaring er at jeg ikke får noen fordeler. Det står at det er to flasker med vann inkludert per opphold, disse har jeg ikke sett noe til. Det står derimot en tom flaske på rommet som man kan bruke til å fylle fra springen, med en tekst som bruker miljøet som alibi.
    Ingen oppgraderinger på de tilsammen 9 nettene jeg har hatt de siste månedene.

    Så mitt spørsmål er: Får dere i det hele tatt fordelene deres når dere overnatter hos radisson som statusmedlem?
     
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Som gull fikk jeg velkomstgave og oppgradering enkelte steder. Vann har jeg nesten alltid vært nødt til å spørre om selv som Platinium. De påstår det står på rommet og da jeg kommer opp er det aldri der.

    Oppgraderinger var betydelig oftere som Plat og jeg får alltid Business class eller juniorsuiter. Jeg bor veldig mye på hotell i jobb og på det hotellet jeg bor oftest så kan jeg ikke sammenlignes med andre Rewards-medlemmer i forhold til oppgradering siden jeg bor over hundre netter kun på der hotellet. Jeg kan egentlig velge fritt hvilket rom jeg vil ha der bare jeg sier i fra litt på forhånd.
     

Del denne siden