Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,305
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å anskaffe kortet, bl.a. lover de for sitt Pre-Paid MasterCard:
    1. Ingen uttaksgebyr.
    2. Interbank vekslingskurser (!)
    3. Gebyrfri handel i butikk uansett land.
    4. Ingen årsavgift.
    www.revolut.com


    For godt til å være sant? Sett gjennom enkelte reviews som har vært blandede; De det fungerer for er superhappy, mens kundeservice av enkelte slaktes.

    Noen på forumet med erfaringer?
     
  2. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Problemet med dette kortet er jo at man ikke legge til NOK på Revolut noe som gjør at man fortsatt vil få bankens vekslingskurser med kortet man bruker når man legger til penger på Revolut i EUR, USD eller GBP.

    Mulig jeg tar feil men...
     
    Ursa liker dette
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,305
    Bonuspoeng:
    93
    Det vil alltid være en eller annen form for på slag, men overføringen til Revolut gir kun Interbankpåslag (max 1%) vs kredittkortpåslaget på min 2,5% + gebyrer.
    Fikk kortet i går, forsøker det i BCN til helgen.
     
  4. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    At det blir trukket si 10 dollar på kortet ditt spiller det vel ingen rolle om det er Revolut eller Starbucks vel? Ditt eget kort gjør vel ikke forskjell på hva de 10 dollarene blir trukket for ?

    Så lenge man trekker i annen valuta på kortet ditt så vil man jo alltid bruke bankens vekslingskurs + valutapåslaget som ved all annen bruk av kortet?

    Hadde man kunnet satt in NOK på Revolut for deretter å kunne veksle til annet valuta så hadde jeg skjønt det.
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,305
    Bonuspoeng:
    93
    Revolut er et debitkort. Jeg setter inn på kortet f.eks. €700 som en banktransaksjon i fra Norge til kortkontoen. Dette gjøres til interbank-kurs. Når jeg så bruker Revolut i €-land skjer dette gebyrfritt, både på vanlig brukersted og ved uttak i minibank. "Kontoen" kan fylles opp med ulike valutaer avhengig av hvilket land du er i (foreløpig GBP, USD og EUR), og via App'en har man til enhver tid oversikt over saldo i de ulike valutaer og kan velge hvilken valuta som skal benyttes.
    Jeg vil nok aldri bruke det i Norge, men som sagt skal det utprøves i BCN i helgen.
     
  6. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Ditt eksempel er ved bankoverføring og ikke ved bruk av debitkort for å overføre penger.

    Selvfølgelig er det ikke noe poeng å bruke dette i Norge men poenget var heller at dette hadde vært mye enklere hvis man kunne få satt inn i NOK med debitkort eller kredittkort med bankaxept istedenfor å styre med banktransaksjoner.
     
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,305
    Bonuspoeng:
    93
    Det lar seg også gjøre direkte via app'en
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjenner ikke til produktet, men synes det høres tungvint ut.

    Hvor mye ser du for deg at du kan spare pr. år med en slik løsning sammenlignet med et kredittkort med f.eks. 1% cashback?

    Edit: Er det noen store forskjeller på Revolut og SAS Travel Cash? På sistnevnte tror jeg man kan sette inn NOK.
     
    Last edited: 24. mai 2016
  9. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Da vil det kortet du bruker til overføre direkte i appen bruken den respektive bankens valutakurs samt valutapåslag og da er det vel ingen fordeler her? Og poenget med revolut borte?

    Som sagt så vil jo ikke det kortet eller banken skille på at det er revolut og dermed får en lavere vekslingskurs og ingen valutapåslåg. Så lenge det er en transaksjon i USD, EUR eller GBP vil man ikke få bedre vekslingkurs bare for det er revolut.
     
  10. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Nå kan man sette inn norske kroner. Dermed er det bare å veksle i appen, før man f.eks gjør et gebyrfritt minibankuttak i euro eller en annen valuta. Jeg fyller opp kun med kredittkort, og får da eurobonuspoeng på kjøpet. (1% i gebyr)
     
    indahla liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid tar det å motta kortet?
    Og gis det EB / Trumf når man setter penger inn på kontoen med et norsk kredittkort (SEB, DNB, Amex, Shell MC, etc.)?
     
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,305
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke forsøkt, men tenkte jeg skulle prøve det ila kort tid.
     
  13. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer etter noen dager.
    Man får poeng, men Amex tror jeg ikke de tar.
     
    Stokken liker dette
  14. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Nei, de tar ikke Amex.

    Vær også obs på at de har kurspåslag i helgene for visstnok beskytte seg selv mot svingninger når valutamarkedene er stengt. Det er i størrelsesorden 0,5%-1% for de fleste valuta-par. Så forsøk å veksle i ukedagene.

    Personlig har jeg brukt Revolut siden 2015, og er jevnt over fornøyd. De har litt dårlige systemer for support, og du må ofte forklare problemet til flere personer før du får det løst. Men det de tilbyr er helt suverent. Personlig bruker jeg det mest til å overføre valuta til mine bank-kontoer og kredittkort i mange land (US, Euro-sonen, de skandinaviske landene, etc). Men dersom du ikke har tilgang til en bedre deal (som kredittkort med 0% FX, men fortsatt 2-5% cashback som du kan få i USA), så er kortet også ypperlig til bruk på reise i utlandet.

    Et lite tips er at de ikke tar gebyr for SAS Travel Cash (regnes som debet-kort), og fremdeles gir 10 EB poeng per 100-lapp (siden selv om transaksjonen er i NOK, så er den fortsatt "utenlandsk" siden Revolut er basert i UK).
     
    drsyk and BendikHa like this.
  15. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Revolut er blitt gebyr fritt for innskudd pga. PSD2 eller betalingstjenestedirektivet.
    Sånn du kan sette inn foreksempel 2000kr med Shell mc og få 20kr i Trumf siden de bruker samme bransje kode som Payr og Vipps

    Oppfordrer selvfølgelig ikke til misbruk
     
    Last edited: 04. april 2018
    drsyk and Stokken like this.
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Kan kortet brukes i Norge?
     
  17. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Ja
     
  18. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Produktet er blitt betraktelig bedre.
    Og per nå er det en glimrende måte å ha en SEB MC og få 20 EBB per 100 nok i Norge ;)
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Får du 20 EBB pr. 100 NOK? Når jeg har fylt opp får jeg kun 15..
     
  20. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, spørs er om du liker å gamble med valuta.
    Jeg kjøper i en annen valuta (gjerne flere samtidig) og får derfor 20 EBB.
    Så sitter jeg og venter bare.
    Når fluktuasjoner i veksling kommer over 2% påslag jeg har gitt SEB så konverterer jeg til nok.
    Voilà ;)
     
    Are and OleMarius like this.

Del denne siden