Erfaringer med Wizz Air

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av knuttysnes, 22. febr 2015.

1. knuttysnes

knuttysnes Sunnmøring

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    God søndags kveld alle sammen.
    Jeg og fruen ser på mulighetene for en rimelig påsketur til Gdansk dette året og siden Wizz Air har direkteruter dit og Vilnius fra AES er dette ett godt alternativ. Prisene er unektelig gode så lenge man reiser lett med kun håndbagasje og jeg har lest gjennom reglene.
    Wizz Air har jo samme regime som noen andre kjente lavprisselskaper med priser på bagasje, kredittkortgebyr etc. som er helt hinsidig men hvis man gjør alt riktig så skulle det gå greit.

Spørsmålet er hvilke erfaringer dere her inne har med Wizz Air?

2. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fløyet dem et par ganger, og det har vært helt kurant.
    Min medpassasjer som jeg fortalte om i denne tråden er nok ikke enig...

knuttysnes and GinTonic like this.
  3. Trillekoff

Trillekoff Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Har flydd flere ganger med Wizzair, og synes i grunnen at det er et helt greit lavpris-selskap. Det man bør være obs på, er bagasjereglene: hos Wizz må man betale selv for håndbagasje, hvis den er over en viss størrelse (large cabin bag). En gang måtte jeg stappe en liten plastpose inn i kofferten min, eller betale ekstragebyr for å ta den med. De er ganske strenge, og benytter enhver mulighet til å dra inn ekstra penger, i samme stil som Ryanair. Hvis man planlegger å reise mer enn 2 ganger tur-retur med Wizzair i nærmeste fremtid, har de en "discount club" som gir 10 euro rabatt per billett. Dette koster 30 euro per år.

knuttysnes liker dette
  4. Henning

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Les mer om Wizz Discount Club her :)

5. hifiman

hifiman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reiste en t/r fra værnes til Gdansk og det var ok... flyet til Gdansk var litt slitt dem hadde faktiskt teipet fast det ene armlenet ???
    Men hjemme igjen var det mye bedre, betalt forresten noen kr ekstra for å kom først inn på flyet som jeg synes var kurrant
    alt i alt man får det man betaler for og flyreisen er ikke så lang så da er det ikke så farlig hvem man reiser med, visst du ikke har mye bagasje vel og merke da...

knuttysnes liker dette
  6. Travelmate

Travelmate Guest

Jeg har flydd de Gdansk - Bergen for et par år siden og det var helt fint. Betalt ekstra for ekstra beinplass (XL-seat?) og tidlig ombordstigning. Det var kaos i gaten da jeg skulle gå om bord i Gdansk, men vi som hadde betalt for å sitte på XL-sete fikk gå om bord først (alltid godt å gå rett forbi en lang kø) og det var gode seter. Vil du bo billig og bra: Novotel, som ligger 2-3 minutter å gå til gamlebyen.

knuttysnes liker dette
  7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr av prinsipp ikke selskap som gjør at du må "høgge" av hjula på carry-on bagasjen din.. Wizz Air, Ryanair.. Same shit, different wrapping og de får ikke 2 cent av meg.. ;)

8. knuttysnes

knuttysnes Sunnmøring

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for tips alle ihop! Jeg målte opp kofferten jeg brukes mest som carry-on og oppdaget til min store fortvilelse at den var 3 cm for bred Bagasjegebyr for denne strekningen t/r er hele 70€ for 1 koffert og det nekter jeg av prinsipp å betale.

9. Henning

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Ta det som en utfordring, og prøv å slå 17 kg ;)

knuttysnes liker dette
  10. Aussie74

Aussie74 United Airlines 1K Million Miler

Likes mottatt:
    745
    Bonuspoeng:
    93
    Har en kollega fra Polen som nettopp reiste med Wizzair.
    På Sola viste han fram sin boarding pass som var en pdf fil på mobilen. Han viste dette fram og alt var ok. Welcome aboard!
    I Gdansk gjorde han akkurat det samme men ble nektet å fly hvis ikke han hadde boarding pass skrevet ut. Det hjalp ingenting å si at det funker fint på Sola.
    150 złoty måtte han ut med og et par złoty til for noen blodtrykkstabletter.....for du verden så sure han er.

Så da vet dere det.....husk å skriv ut en boarding pass hvis du flyr med Wizzair :rolleyes:

ruby1968l liker dette
  11. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Eller husk å ikke fly med Wizzair.. :rolleyes:

12. hifiman

hifiman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel nesten sånn "standard" på selskaper som Wizzair og Ryanair, skriv ut på papir, visst ikke tar vi reisekassa di :p

Del denne siden