Erstatning ved bortkommen baggasje SQ.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jtmath, 23. febr 2020.

Tags:
  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Madammen og jeg var på en CT tur her i november-19 til Hanoi og Thailand (Chiang-Mai,Ko chang-Ko Kood ++)
    Vi fløy ut med Sq til Sin og videre til Han,når vi kom frem så manglet min koffert :( Den var rett og slett borte fra system og de kunne ikke finne den,jeg reiste slukøret til Hotelet følte meg som en ribba høne der jeg sto med ingenting igjen,sliten og trøtt etter en lang reise,vi bodde på Hilton Hanoi Hotel,så det første vi måtte finne var jo klær til meg som jeg måtte ha,kunne jo ikke gå rundt i langbukser i 30 grader eller,så sendte hotelet oss til et helt nytt shopingmall med masse nye butikker som passet min stil,måtte småshoppe litt alle dager,ble mere når vi kom til Thailand,men frem til saken,Vi fikk 1,5 mill dong fra SQ i Hanoi.og jeg påberobte meg Montreal convention ved forsvunnet baggasje,fikk da med et skjema som jeg skulle fylle ut mad alle kvitteringer og sånt.tok da også kontakt med mitt forsikring selskap pga vi hadde litt dykkerutstyr i min baggasje,fikk bare beskjed om og leie nytt utstyr som de dekket.Så fikk vi en mail om baggsjen min var funnet i Darwin i Australia:rolleyes: Siden vi da var på noen småøyer så ba vi de om og sende den rett hjem,noe de gjorde. Jeg handlet klær og utstyr for ca 13 tusen fikk all dekt av min forsikring, rettet da krav til SQ med alt det jeg hadde shoppet for frem til vi fikk beskjed om at baggasjen var funnet,fikk idag svar fra SQ om at de dekker alt ca 7500.- Så da fikk jeg jo litt for tort og svie og :) jeg informerte de om at jeg også hadde brukt min reise forsikring..Så da må dere andre som også er ute og reiser som opplever at baggasjen ikke kommer må bruke Montreal convention innen en uke..
    Og husk og informere deres forsikringselskap om at dere også har rettet krav mot flyselskapet.
     
    Last edited: 23. febr 2020
    milehigh and RoadKing like this.
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår jeg det slik at du svindlet forsikringsselskapet og fikk 7500 kr for mye utbetalt?
     
    Last edited: 23. febr 2020
    NoLimit and lMartin like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk liker dette
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Nei overhodet ikke, vis du leser over så ser du hva jeg skrev. Man måtte fylle ut all info om reiseforsikring man har med navn og tlf nr, og at man også hadde brukt disse, den samme informasjon fikk mitt selskap, så regner da med at de snakker sammen..
     
    Last edited: 23. febr 2020
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Alle reiseforsikringer skal vel kun dekke reellt tap? Jeg har i hvert fall til gode å se en forsikring som tilbyr 50% premium for "tort og svie"... Selv om sviktende kontrollrutiner gjør dette mulig så blir det ikke noe mer innafor av den grunn. Mulig jeg misforstod posten din, men for meg virket det som om du oppfordret til denne fremgangsmåten.
     
    Last edited: 23. febr 2020
    Wiolenze liker dette
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Nei ærlig talt det var ikke sånt ment eller. Jeg har jo både informert mitt selskap og SQ. Jeg ville informere om den reglen jeg bare..
     
    Last edited: 23. febr 2020
    Rscott liker dette
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    OK :)
     
    Last edited: 27. febr 2020
    jtmath liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Så totale utgifter ble 20 500kr, hvor 13K ble dekket av forsikringselskapet, og 7,5K fra SQ. Er det riktig? :)
     

Del denne siden