eSIM for global data - Gigsky, Airalo, etc

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Elo, 14. jan 2019.

  1. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    På forrige ferie kom jeg over en genial tjeneste som jeg har savnet tidligere. eSIM fra GigSky. Dette kan i hvert fall brukes på nyeste iPhoner og trolig andre devices som støtter eSIM.

    Dekningskart:
    gigsky dekning.JPG

    Med denne tjenesten beholder du ditt vanlige telefonnummer for samtaler, men man ruter all datatrafikk via det elektroniske simkortet. Tjenesten var enkel i bruk og eSIM var installert smertefritt og kjapt. I Europa er det nok ikke det store å hente her, men i ukurante land i Asia/Amerika/Australia er det nok store besparelser ift datapakker hos mange operatører. Den store fordelen er at man kjøper pakker, og f.eks Asia dekker 21 land. Det betyr at man på gjennom/rundreiser ikke kjøper ny pakke for hvert land, men fortsetter på eksisterende pakke.

    Priser:
    gigsky priser.JPG

    Om dere bruker invitasjonskode ALEX363 får du 5$ credit som kan brukes ved kjøp av første datapakke (jeg får også 5$).

    Jeg brukte dette sist på cruise i Karibien og ift prisene oppgitt fra Telenor var det en betydelig besparelse i tillegg til at det fungerte bra. Man risikerer ikke at nettverk kobler seg mot hovedsim og trekker datakostnader fra det.
     
    Last edited: 14. jan 2019
    Woodswing, milehigh, Kalsnes and 8 others like this.
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, denne skal jeg satse på når jeg skal innom Singapore, Thailand, New Zealand, Taiwan og Japan i mars. Håper bare at dekning og hastighet er bra i alle disse landene.
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    At jeg så denne først nå.. Grrrrr. Brukt 700kr på datatrafikk i Fillippinene nå nettopp
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Nice! Synd bare iPhone støttes så langt. Jeg skrev meg opp for å få beskjed når det kommer støtte for Google Pixel 3, så forhåpentligvis er den på plass før japantur i april :)
     
  5. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Var ikke akkurat gode priser. Skal du ha et lengre opphold så lønner det seg vel med lokalt sim med mer data inkludert. Ta med to telefoner og bruk den ene som hotspot hvis du ikke kan være «offline» med det norske nummeret :p betalte vel 40AUD for 40GB (egentlig 20GB da det var tilbud) data her i Australia for 30 dager.

    Anbefaler Optus i Australia, da fikk du i tillegg 10GB ekstra til å streame Netflix (og noen andre tjenester).
     
    milehigh and TommyL like this.
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det varierer vel litt fra land til land. Noen steder er mye billigere enn dette, men andre er det ikke så mye å spare. Det er også verdt noen kroner å slippe å styre med å ha med ekstra telefon/hotspot som også må lades osv. eller evt bytte fram og tilbake mellom to sim.

    Klart.. billig, lokalt eSim.. det hadde vel vært det beste!
     
  7. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har fått øynene opp for Happybytes. Veldig gode utenlandspriser. Feks. Filippinene kr. 0,35 øre pr MB.

    Spania, USA, Australia kr. 0,50 øre pr. minutt utgående fra Norge.
     
  8. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Smart! Takk for tipset!
     
  9. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor kjøper dere ikke lokalt simkort når dere er i andre land,det gjør vi hele tiden og alle deler på data,seter bare tlf på internettdeling :) Fillipinene koster det for 8gb ca 90 kr og Thailand kjøper dere dtac (telenor) Turistsim 30 Dg 599bath fri bruk :)
     
    Kaffen, milehigh, TommyL and 3 others like this.
  10. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har brukt lokale simkort og har også en Netgear Nighthawk M1 jeg har reist med i det siste, men det er selvsagt best å håndtere alt via vanlig mobil. Om jeg betaler 100 kroner eller 300 kroner så foretrekker jeg 300 om jeg kan beholde simkort i tlf hvor folk fremdeles kan nå meg på melding, sms, bruke bank-id, slippe å dra rundt på ekstra device etc.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde meg meg kun 1 telefon, og var avhengig av mitt norske nr for å motta en del viktige samtaler :)
     
  12. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ok ser den :) Jeg hadde selv 2 tlf,men kjøpte Samsung 9+ som har dual sim som funger som bare det med 2 kort. Men fremover nå så er det jo eSim som gjelder,da er det sikkert bare og bestille hjemme før du reiser så er det bare og bruke når du kommer frem tenker jeg :) Må bytte tlf igjen da :)
     
    milehigh and paramberg like this.
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt Gigsky en del på turen nå, og det kan virkelig anbefales for turer med korte opphold i flere land. Ikke alltid praktisk å kjøpe nytt sim, og Gigsky har vesentlig bedre priser på datapakker enn f.eks. Telenor. Superpraktisk med eSIM på iPhone Xs! :)
     
    Edvard liker dette
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har brukt Ubigi. Rimeligere enn GigSky:D
    https://cellulardata.ubigi.com/plans-coverage/
     
    holmen, watchaddicted and Gullars like this.
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,899
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner jeg må ha en ny telefon..
     
    TommyL liker dette
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Oooh! Androidstøtte! Kunne du ikke ha nevnt dette før lørdag da jeg betalte 20 dollar for å få shippet fysisk Gigsky kort til meg selv for bruk i reiseruteren? :p
     
  18. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Tips for de mellom 18 og 28! Om du har Telenor Yng Goodies-abonnement, så kan du som en valgfri inkludert «goodie» velge «Roam i verden». Da vil du ha 5 GB data inkludert hver mnd i en del land:
    Australia, Bangladesh, Canada, Færøyene, Grønland, Hong Kong, Kina, Malaysia, Montenegro, Myanmar, Pakistan, Russland, Serbia, Sveits, Thailand, USA og Norsk kontinentalsokkel.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde man bare vært ung, og ikke "ung".. :rolleyes:
     
    McBuljo liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden