Dette ser ryddig ut @drsyk , selv om jeg vipper inn i 55+ kategorien... Kos deg, inspirerer klart til en alternativ weeekend selv om det skulle koste meg en gaveveske. Blir du forsinket får du sende pasientene over kommunegrensen
Kun en kort update før igangsetter postering i bonusnisse stil! Nada WiFi på LH (eller mulig jeg hadde litt flor mye i promille til å mestrer oppkoblingen ) More to come. PS ja er i livet! @Maggie neste gang skal jo snu i døra(kun innom ANA Suite, dusj litt bobler og snacks ) @Pingus 55+ med riktig bonusmentalitet har ingen alder eller negativ med seg, men tysk HON var virkelig nitriste med nesa ned i avisa til jeg sluknet) @geddi takk takk. Ja var fraværende litt for lenge! Nå er reisebasillen ute av komatøs tilstand for Life @RoadKing må være såpass være at jeg ikke engang ville tatt imot helsehjelp fra @drsyk bonusnisse med «litt» promillen, men den edru versjonen, da snakker vi, Doktor med stor D, (men nada respekt å få ifra ungdommen dag, kun de over 70 ish, som venter pent på at doktorn setter seg først, tiltale på etternavn og en generasjon som vil bli savnet )
Nå som en er ombord FRA-OSL flyet har litt dødtid til å skive litt igjen. Det var fullstappa fly FRA-HND med 8 pax ! Så en et CC som bare løp rundt fra sete til sete og serverte for harde livet! Hatten av for dem. Bobler ble toppet opp så fort de løp forbi. Etterhvert kom det både forretter og hovedrett. Så dessert og slik varte reisen fram til de dro frem konfekt esken med de magiske små drømmer av herligheter. Maten kan sies var velsmakende og de små forrettene falt i smak. Biffen var nydelig slik en kan forvente på et fly. Men FCT biffen er hakket over
Hva er bedre enn å få servert bobler og nøtter før avgang, så påfyll mer bobler og deretter kaviar! Mer bilder. Ostefatet var en vellykket avslutning på turen til HND der en valgte å stå over frokost og få et pr timer på øyet. Det hadde virkelig vært en lang dag. Meget fornøyd, mett og med et smil fra øre til øre, tok vi en tur innom drømmeland før vi landet på HND flyplass.
Ved ankomst stod det flere ansatte med HON/First skilt, en frøken veiledet meg videre til min conneting flight på samme terminal. Igjennom sikkerhets sjekken, tok max 5 min og vipps var en på vei til ANA loungen. I kjent still var de ultra hyggelig og takket for alt og ingenting på flyplassen. Lougen var delt opp i to innganger. En biz/*A og en First/Ana toppstatus. En trengte en kjapp dusj. Var ikke bare å be om det. En måtte bort til automaten, der en forsøkte å finne Norge, noe en ikke gjorde, så vi bare trakk på print og tilbake til resepsjonen for å få nøkkelkort. Digg med dusj, barbere seg og pusse tenner! Nye F sokker på plass. Var det å finne en matbit. Var en stor og fin lounge, mange ansatte få pax.
Mat delen var helt okey. Var nok å velge mellom og en prøvesmake vel så og si alt, boblene var ok! Den lille luka der stod noodle bar måtte en gi bestillingen.
Fulgte på med litt mat. Helt greit mat, men skuffende nok ingen Waguy biff. Vel vel, en skal ikke være for kravstor. Venter nok en etappe med LH F om få timer. Dette bar definitiv ingen FCT opplevelse, men en klagde ikke. Fikk utført det nødvendige på veien til en ny reise hjemover. Etappe en i mål. Takk for følge så langt. Resten kommer imorgen. God natt IF
En kikket på monitoren der det nå sto boarding, tiden hadde flydd til å både lade egne batterier, til mobilen og headsettet. Tok så fatt mot utgangen, der en ble møtt av de 2 som serverte så og si meg hele oppholdet, med arigato et eller annet. Var vist ca. 10 min å gå, der en ikke ble hentet av noen HON/first skilt holder på ANA lougen så da tok en bare beina fatt og så fram til nok en F leg med LH. Synet som møtte var bildeverdig, dog fikk aldri tatt bilde, det står en biz kø på ve side og på hø monkey class så langt øye kunne se. De bordet fra alle kanter. Etterhvert som jeg nærmet meg med stormskritt så jeg et befriende syn. HON/First dragen riktignok i Japanesisk utgave. Viftet med F og da gliste hun fra øre til øre. Geleidet meg forbi alt og alle, til og med de i biz køen som var på vei til å vise boardingkortet for ombordstigning ble stoppet. Please wait, first class passenger coming through. Sorry please wait, mens hun så og si dro meg forbi alt og alle, og vipps fikk jeg vel 10 000 stygge hat blikk
Ved døren ble en møtt av Dragen I 50ish år, med et strengt tonefall: Welcome Mr Khan, are you ready for the return after you arrival 3 hours ago? I could not be more ready Ombord i B747 var det kun 4 pax. Tentativ et nyforlovet/nygift ektepar, sånn som de drev å utforsket hverandre. En Bizness mann i dress, avisa og laptopen sin. Og sølveste bonusnissen. Forsøkte å koble på Wifi under turen, men Iphone 15 crap pro søppel max, nektet å la meg koble på??? Farvel Japan, på gjensyn. Denne korte affæren, var ikke mulig å nyte, så avstand forholdet må ta slutt... På med pysjen og klar for action Dette bilde sier vel mer en 1000 ord. Dette er en drøm, som er blitt en realitet. Jeg vet nå med sikkerhet hva jeg ønsker meg til jul. Litt anderledes kit, enn den kjedelig LH F bæggen
Etter avgang og byttet antrekk, var en klar for å la Dragen gjøre seg verdig for sin lønningspose ifra LH. Hun gikk en runde rundt til samtlige og spurte hva vi ønsket ifra menyen, med drikke til. Western menu and Sparkling please. Yes well certainly Mr Khan. Og forsvant for så å iverksette de små kulinariske mesterverkene. Andre mannlige Dragen, toppet boblene gjentatte ganger fram til servering skulle begynne. Så kom en kontra beskjed. Its the captain speaking, I am sorry to inform, that we must postpone our serving due to servere turbulence lasting about 20 min. Vi fikk så servert følgende snacks fram til turbulensen forsvant. Godt stroppet fast i sete, var det litt turbulens, men ikke så ille at ting hoppet opp og ned med et skikkelig magesug. Før en viste ord av dette, kom kaviaren med litt grov pulverisert eggehvite og eggeplomme, nystekt(oppvarmet toast og garlic bread). De startet med noe laks pent pakket inn med agurk og annet salat. Helt greit å småspise på... De garlic brødene var velsmakende, fikk 3 stk med engang. En dæsj med smør på og ned gikk det, en etter en. Så til høydepunktet, kaviaren, det behøves ingen introduksjon. Hva kan være bedre enn dette? Deretter fulgte det på med noen små retter til. Alt går ned med boblene. Hovedretten var så bra som en kan få den i et fly. Men de "brød/potet" kaken var merkelige, så både de og salaten gikk i retur.
Så kom dragen rundt og spurte selvfølgelig gjentatte ganger, mellom hvertmåltid, om en var ferdig med retten og om en ønsket neste rett. Så var det snakk om ost eller andre søt saker. Det var på tide å tilfredstille søtbehovet. Startet med en sjokolade mousse med en saus til, var helt ok. Den gikk ned uten større utfordringer. Der etter var det snakk om de små herlighetene, konfekt sjokolade, en smakte en av hver, slik bilde antyder, men det som er sannheten er vel at minst 8 biter gikk innabords! Før en tok en liten lur. Stod vel opp etter 2-3 timer og følte behov for å teste During the flight meny. Litt te og hamburger ble testet, det var godt, men ikke super wow. Deretter fant en sjokolade pie aktig greie, som var overraskede god.
Så begynte en å dubbe av litt igjen, mulig pga overdose på sukker, og etter 2-3 timer stod en opp igjen, og var tørst. Det ble forespurt bobler, men til min skuffelse var boblen helt dø... Hva var dette? Noe små skuffet, bestilte en en Bavarian plate. Det var ikke plaster på såret men, men. Dette var snadder! Da var en nesten i mål, 1 time forsinket. Lurte en virkelig på hva som ville skje ved ankomst på FRA med en så tight connetion pga forsinkelsen… Overnatting på FRA med full timebok mandag morgen? Da røk den tittelen om 48 t reisen ja