Skjønner meg fremdeles ikke helt på EB-poengsituasjonen for Etihadbookinger. Jf enkelte innlegg i nyhetstråden fra januar: https://insideflyer.no/forums/threads/rykte-etihad-kommer-til-cph.18914/ Var litt frem-og-tilbake der om opptjening eller ikke (og oppsigelse av avtale eller ikke), og nå ser jeg på SAS' Etihad-side at det står at EY-booking gir grunnpoeng, ikke kun ekstrapoeng. Det står heller ingenting om at opptjening kun er mellom Europa og AUH. Bruk av EB-poeng, derimot, det er kun til/fra AUH. Mine EY-flights i juni har så langt kun gitt ekstrapoeng, og kun til/fra Europa-AUH. (Antall poeng stemmer bra med % av fløyet distanse på disse leg'ene, i alle fall.) Har noen hørt hva som faktisk er korrekt for Etihad nå? (Grunnpoeng vs ekstrapoeng, og om alle leg skal være poenggivende eller ikke)
Spennende! Skal snart fly EY selv. Kanskje sende en mail til for å høre når/hva/hvordan poengopptjeningen er? Ser de står i eksemplet under tabellen at "Eksempel: Hvis flyavstanden er 1200 miles og hele avstanden er kvalifisert, vil du tjene 1200 grunnpoeng. Hvis 25 % av avstanden du flyr er kvalifisert, tjener du omtrent 300 grunnpoeng." så virker som det må være en kvalifisert avstand (rute?)..?
Høres ut som dårlig oversettelse fra svensk/engelsk igjen. Her menes det nok at hvis du flyr en klasse som gir 25% av avstanden får du 300 poeng og hvis du flyr en klasse som gir 100% av avstanden får du 1200 poeng. Jeg ser forøvrig at F hos Ethiad gir enten 275% eller 400%! av avstand
Den teksten endret seg i forbindelse med redesignet av partner/poengtabell-sidene, så det er nesten helt garantert en feil dessverre.
Stemmer ikke at man får grunnpoeng, har flydd Etihad tidligere i år og det gis kun ekstrapoeng til Eurobonus. Forøvrig ble det opptjening kun mellom Europa og AUH, ikke videre. Å ha en korrekt og oppdatert nettside er dessverre regelmessig utenfor hva bolaget klarer å håndtere.
Det var vel dessverre det man mistenkte, ja... Forøvrig artig språkbruk på den siden også: "Earn points" etterfulgt av norsk tekst, før "Bruke poeng"...med engelsk tekst... Jaja, var en behagelig reise med Etihad, i alle fall. Med unntak av transferoppholdene på AUH...
Ja, AUH fremsto som en gammeldags og underdimensjonert terminal, med trange ganger og lite luft. Biz-loungen var stor, men nokså støyende og overbefolket, i alle fall de timene jeg var der (dvs rundt midnatt). Men de hadde champis i baren, det skal de ha!
Den er jo minst 6 år på overtid for stenging: https://onemileatatime.com/news/abu-dhabi-airport-midfield-terminal/
Hmm, denne infoen på både sas.no og flysas.com var jo hovedgrunn til at jeg nå booket ey fremfor ay til singapore i C (revenue). Har tatt screenshots av infoen nå, skal ta en grundig diskusjon med sas om det viser seg å være feil. Ekstrapoeng er bra nok for meg, men vil ha alle poengene. En bra kobling har de på plass. Da jeg la inn eb-nummeret mitt ved booking på etihad.com - kom reisen rett opp i sas-appen ved betaling.