Ett stort dilemmma bare noen få forstår

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaffen, 01. febr 2024.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Er i Da Lat Vietnam nå og skal om noen dager til Nha Trang og være der 9 dager før jeg flyr videre fra Nha Trangt til KUL, men etter dette vet jeg ikke. En mulighet er Bali, men jeg vet ikke om det er litt for varmt der, Nepal er fristtende og flyet til Sri Lanka treffer også godt, men jeg må finne ut av noe av dette da :confused:

Desinasjon.jpg

The_Dude, OyvindN, Ruby and 3 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilen av destinasjonene har du ikke besøk før?

3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,287
    Bonuspoeng:
    183
    Sidan du nevner det slår eit slag for Nepal, f.eks Pokhara?
    Billig og bu i Nepal, fantastiske folk, billig, og sjølvsagt fjella.
    Personleg så syns eg ikkje så masse om Bali, bortsett frå visse resorts. Men resort livet over lengre tid er ingenting for meg.
    Eventuelt Borneo øya i Malaysia, usikker på kostandsnivået over tid men sidan du allerede er i KL kanskje verdt og stikke dit ein tur? Få med deg Kinabalu når du først er der.
    Ta det som litt akklimatisering før Nepal?

milehigh liker dette
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Har besøkt alle, men India er utelukket fordi kompisen jeg reiser med var i Pakistan i fjor.

5. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor er denne skjermdumpen fra? Det så veldig oversiktlig og greit ut.

6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Google Flights sin Explore-funksjon.

Trykkern liker dette
  7. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som kartfunksjonen til Google flights. https://www.google.com/travel/flights

Trykkern liker dette
  8. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var på Bali på denne tiden i fjor, dvs jeg landet 6. Februar. Februar er slutten av regntiden, hvilket betyr at det er klamt og varmt. Den tørre varmen som kommer senere er mer behagelig. Om jeg ikke husker feil, så ligger vel temperaturen og vaker rundt 30.

9. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,301
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på at kompisen din ikke får e-Visa? Ellers er jo Andaman & Nicobar rett i nærheten, om enn litt dyrere å fly til.

Hva med Laos?

10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Hva liker du, hva er du ute etter?

11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gjort ett gjennomgående økonomisk regnestykke mellom Sri Lannka og Nepal, for å sjekke hvor mye det kostet å overnatte, spise og reise rundt, og så at for kompisen min sin del så ville det bli 1500 kroner billigere sum av sumarum for å leve ett rolig liv med hippinene i Pokhara fremfor ett dyrere og mer hektisk liv på Sri Lanka. Han klagret litt på at jeg holder ett litt for høyt tempo på reisingen og gjør for mye hvær dag i forhold til hva hans natur er da. Så han liker at livet går litt saktere enn det jeg gjør.

Har vært i Pokhara før, så der trives jeg, det er lett å ta det rolig slik han ønsker, det er billigere enn stressende Sri Lanka så tror det er bedre summa-sumarum for hans del. Han har ca 21 dager igjen den 15 Februar.

For min del så har jeg ca 40 dager igjen noe som er mer enn 30 dager, og det vil gi meg noen logistikk problemer på Sri Lanka med bare 30 dager, så jeg hadde blitt tvunget til å reise videre ett sted de 10 siste dagene, så i Nepal er det lett å få 30 dager, og betale 30 USD på kontoret i Pokhara for de siste 10 dagene jeg trenger. Så Nepal er billigere for kompisen og bedre for meg, så etter litt frem og tilbake så tror jeg at det blir å henge på Lakeside Pokhara siste delen av vinteren. På hjemreisen blir det Thai Air til BKK, videre med sas til CPH - KRS så da kan begge ta med seg ekstra bagasje uten at det koster noe om vi ønsker å fylle en sekk med fjelltøy eller annet utstyr :)... Kanskje gå Anapurna Bacecamp trekk igjen, kom ikke i mål den siste dagen på grunn av probemer med utsyret, og det er jo fint der da :) Jeg vil spare enda mer penger på det enn det han gjør, han sparer ca 1500, jeg sparer ca 7-8000 på det tipper jeg :)

Kompisen min får også en mye tryggere og mer ryddig gjenreise på grunn *A og Thai Air :cool:

Screenshot_2024-02-02-18-22-28-71_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Så valget ble lettere å lettere jo mer jeg tenkte på det :D

Last edited: 02. febr 2024
    EndreD, Avixlo, NoLimit and 5 others like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Artig å høre fra noen som ikke har en helt A4 jobb-reisehverdag!

Wiolenze liker dette
  13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Da er reisen CXR - KUL - KTM booket, det blir ei stund på flyplassen på KUL nærmere 12 timer så hva bør en fylle denne tiden med?

Screenshot_2024-02-04-01-37-39-41_5118055fcf8c120a411183afa705a454.jpg

Er ikke Hahn Air på EU's svarteliste? :confused::oops:... Ok, kanskje jeg må dele kabinen med litt av hvert, så lenge jeg ikke blir kvestet av en Gris på flyvningen slik en tysker ble på flyvningen mellom Savanket og Paxe i Laos. Det andre er at vi ikke klipper trærne på en av åsene på inflyvningen til KTM så burde det gå greit. Får be Lord Rama om å velsigne flyvningen med litt sinnsro så går det nok bra :)

Last edited: 03. febr 2024
    paron liker dette
  14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Hahn Air flyg vel ikkje sjølv, dei berre sel billettar for andre selskap på HR-flightnummer.

Del denne siden