Jeg har gjort ett gjennomgående økonomisk regnestykke mellom Sri Lannka og Nepal, for å sjekke hvor mye det kostet å overnatte, spise og reise rundt, og så at for kompisen min sin del så ville det bli 1500 kroner billigere sum av sumarum for å leve ett rolig liv med hippinene i Pokhara fremfor ett dyrere og mer hektisk liv på Sri Lanka. Han klagret litt på at jeg holder ett litt for høyt tempo på reisingen og gjør for mye hvær dag i forhold til hva hans natur er da. Så han liker at livet går litt saktere enn det jeg gjør.
Har vært i Pokhara før, så der trives jeg, det er lett å ta det rolig slik han ønsker, det er billigere enn stressende Sri Lanka så tror det er bedre summa-sumarum for hans del. Han har ca 21 dager igjen den 15 Februar.
For min del så har jeg ca 40 dager igjen noe som er mer enn 30 dager, og det vil gi meg noen logistikk problemer på Sri Lanka med bare 30 dager, så jeg hadde blitt tvunget til å reise videre ett sted de 10 siste dagene, så i Nepal er det lett å få 30 dager, og betale 30 USD på kontoret i Pokhara for de siste 10 dagene jeg trenger. Så Nepal er billigere for kompisen og bedre for meg, så etter litt frem og tilbake så tror jeg at det blir å henge på Lakeside Pokhara siste delen av vinteren. På hjemreisen blir det Thai Air til BKK, videre med sas til CPH - KRS så da kan begge ta med seg ekstra bagasje uten at det koster noe om vi ønsker å fylle en sekk med fjelltøy eller annet utstyr
... Kanskje gå Anapurna Bacecamp trekk igjen, kom ikke i mål den siste dagen på grunn av probemer med utsyret, og det er jo fint der da
Jeg vil spare enda mer penger på det enn det han gjør, han sparer ca 1500, jeg sparer ca 7-8000 på det tipper jeg
Kompisen min får også en mye tryggere og mer ryddig gjenreise på grunn *A og Thai Air
View attachment 131890
Så valget ble lettere å lettere jo mer jeg tenkte på det
Vis alt...