For noen år siden hadde SAS Orrefors-glass ned "Scandinavian" på, i sedet for SAS. Er det noen som har et til overs og kan tenke seg å bytte med noe annet? Mangler dette i samlingen. Samler i utgangspunketet kun glass fra fly og lounge jeg har vært tilstede i selv, men dette mister jeg snart nattesøvnen av
Tror ikke jeg har et slikt glass, men jeg har en hylle full av SAS glass og en hylle med glass fra alle andre flyselskaper. Skal se etter om jeg har et slikt når jeg kommer hjem. Nå er det egentlig helt slutt på å supplere samlingen av to årsaker. Det er mye plast og simple glass ute i verden og mor blir etterhvert mer og mer grinete når jeg tar med meg et glass eller to ... Nå når det er kommet barnebarn i huset blir flybestikket brukt flittig. De sløve knivene fra SAS og Braathens er et funn i små barnehender ...
Hvis du finner et, skal jeg alltids klare å finne et LH(blått/gult) plastsett til barn etter ferien...
Bestikkene er definitivt ikke i plast ... og jeg har nok. Det er stålbestikk fra SAS (minst til 12) for barnebesøk, fra Braathens, fra BA, fra Iberia, fra Air Estonia, fra KLM ... osv
Jeg begynner å tro, kjære @Eddie47, at du er, eller har tendenser til å være, kleptoman.. Alternativt har du flydd aaaltfor mye.. eller kanskje begge deler?
Det er ofte mulig å finne flybestikk på loppemarkeder og på bruktbutikker, spesielt hvis du graver deg helt til bunns i bestikkeskene. Flyglass er noe sjeldnere på loppemarkeder i alle fall.